Wiedza

Wewnętrzne czynniki rankingowe strony, które są ważne dla Google

Dokładna liczba czynników wpływających na pozycję strony w Google to tajemnica, którą wielu specjalistów chciałoby poznać. W końcu to właśnie one gwarantują skuteczność pozycjonowania. Doświadczenie i wiedza pozwoliły odkryć najważniejsze wewnętrzne czynniki rankingowe strony. Dlatego skrupulatnie korzystamy z tych informacji i stosujemy je w trakcie pozycjonowania Twojej strony. Sprawdź, jakie elementy są istotne i zacznij czerpać z nich korzyści.

Czynniki rankingowe to naprawdę zawiły i trudny do rozszyfrowania temat. W końcu jedynie Google wie, ile ich jest, a także czego dotyczą. Poza tym zmiany algorytmów wyszukiwarki także decydują o hierarchii poszczególnych elementów, co czasem wpływa na wahania pozycji w Google. Właśnie z tego powodu tak ważne jest to, aby zadbać o czynniki, które są znane.

Spis treści

Wewnętrzne czynniki rankingowe – czego dotyczą?

Jakie czynniki wewnętrzne czynniki rankingowe strony są ważne dla Google?

Zwróć uwagę na fakt, że wewnętrzne czynniki rankingowe strony dotyczą tego, co dzieje się na Twojej witrynie. Właśnie z tego powodu tak ważna jest skuteczna optymalizacja, która jest też istotnym elementem w trakcie pozycjonowania strony. Takie działania ułatwią również użytkownikom odnalezienie Twojej witryny, wpłyną pozytywnie na szybkość działania i sprawią, że nawigacja stanie się bardziej intuicyjna. Dokładnie nie wiadomo, ile jest wewnętrznych czynników rankingowych, ale możesz poznać najważniejsze z nich.

Słowa kluczowe

Wszelkie działania wewnątrz strony rozpocznij od ustalenia słów kluczowych. W końcu to właśnie dzięki tym frazom znajdą Cię użytkownicy, ale też zapewnisz sobie wysoką lokatę w Google. Dlatego muszą być naprawdę trafne, czyli związane z Twoją stroną, ofertą czy branżą. Poza tym słowa kluczowe mogą mieć charakter lokalny – z dodaną nazwą miasta, ulicy bądź dzielnicy. Dobrym wyborem jest tzw. długi ogon wykorzystywany na landing page lub blogu firmowym.

Zauważ, że istotny jest nie tylko wybór odpowiednich fraz, ale również ich prawidłowe rozmieszczenie. Szczególnie słowa kluczowe powinny znaleźć się w:

  • Tytule strony i nagłówkach niższego rzędu (H2-H6),
  • Opisie strony,
  • Tekstach blogowych oraz w innych treściach znajdujących się na stronie,
  • Metadanych,
  • Tekstach alternatywnych,
  • Opisach kategorii i produktów.

Ważne jest także to, żeby frazy zostały rozmieszczone w sposób naturalny i przyjazny dla użytkowników, ponieważ zwiększa to wartość merytoryczną poszczególnych treści. Poza tym potwierdza rzetelność i wartość witryny, co również decyduje o pozycji w Google.

Jakość treści

Wysoka jakość treści, jako jeden z wewnętrznych czynników rankingowych strony

Bardzo ważne jest to, abyś zadbał o wysoką jakość tekstów, które są umieszczone na stronie. Przede wszystkim kieruj się użytecznością dla Internautów, dlatego treści muszą być przydatne, a także odpowiadać na najważniejsze pytania odbiorców. Istotna jest również długość tekstu – w przypadku blogów firmowych treści powinny być obszerne, czyli min. 5000 zzs.

Zwróć również uwagę na tematykę artykułów czy innych treści, która powinna być zgodna z Twoją stroną. W ten sposób staniesz się autorytetem i ekspertem w swojej branży, co wpłynie nie tylko na wewnętrzne czynniki rankingowe strony, ale też na zadowolenie Internautów.

Poza tym teksty umieszczone na stronie powinny posiadać pogrubienia, nagłówki – szczególnie H1-H3 i wypunktowania. Zabronione jest też publikowanie zduplikowanej treści. Taka praktyka grozi nałożeniem kar przez Google, a wtedy naprawdę trudno będzie Ci wypozycjonować witrynę.

Metadane

Kolejnymi istotnymi czynnikami on-site są metadane, czyli meta description i meta title. Oczywiście muszą znaleźć się w nich frazy kluczowe. Oprócz tego ważna jest ich długość, która kolejno nie powinna przekraczać 156 zzs i 70 zzs. Jednak w tym przypadku nie ograniczaj się jedynie do liczby znaków, ponieważ istotne są także piksele, a dokładnie szerokość tych opisów. Poza tym metadane muszą być ściśle powiązane z tematyką strony oraz poszczególnych podstron.

Zoptymalizowane zdjęcia

Optymalizacja zdjęć wymagana przez wyszukiwarkę Google

W trakcie optymalizacji strony nie zapomnij też o zdjęciach, ponieważ mają one niebagatelny wpływ nie tylko na wygląd witryny, ale również stanowią jeden z czynników rankingowych. Przede wszystkim zwróć uwagę na to, aby były skompresowane, dopasowane do tematyki strony czy poszczególnych artykułów. Poza tym istotne są teksty alternatywne, ponieważ to właśnie dzięki nim roboty Google będą mogły określić, co znajduje się na obrazku.

Linkowanie wewnętrzne

Stosując przemyślane linkowanie wewnętrzne, sprawiasz nie tylko, że strona jest bardziej intuicyjna, ale również nawigowanie po niej stanie się dużo łatwiejsze. W końcu wtedy odwiedzając jedną podstronę, użytkownik będzie mógł bez problemu przenieść się do kolejnych zakładek. Wtedy zdobędzie jeszcze więcej informacji na temat Twojej oferty. Zatrzymasz też odbiorcę na dłużej na swojej stronie, co dodatkowo może wpłynąć na podjęcie pozytywnej decyzji zakupowej. Linkowanie wewnętrzne ułatwia robotom Google dotarcie do wszystkich treści na Twojej stronie. Poza tym istotne jest umieszczenie linkowania w odpowiednich miejscach – w treści, stopce i menu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *