Jakie rodzaje treści powinny znaleźć się na stronie internetowej?
Wiedza

Jaka treść na stronie internetowej powinna się znaleźć?

Zastanawiasz się czasem, co zrobić, aby Twoja strona internetowa przyciągała większą liczbę odwiedzających? W końcu to właśnie oni mogą stać się przyszłymi klientami, zwiększającymi sprzedaż oraz zyski. Kluczem do sukcesu jest obecnie m.in. wiedza dotycząca tego, jaka treść na stronie internetowej powinna się znaleźć. 

Zwróć uwagę na to, że osoby wchodzące na Twoją stronę internetową nie wiedzą, kim właściwie jesteś. Dziś klienci znacznie chętniej kupują produkty oraz korzystają z usług firm, do których mają zaufanie, więc musisz je wzbudzić. Dobrze napisane teksty mają właśnie taką moc.

Spis treści

Dlaczego treść na stronie internetowej jest ważna?

Dlaczego treść na stronie jest ważna?

Pamiętaj o tym, że teksty na stronie mają nie tylko zachęcić czytelników do odwiedzenia pozostałych podstron, kontaktu z Tobą, ale też do zakupu oferowanych towarów lub usług. Ważne jest też to, że treść ma wspomagać pozycjonowanie strony internetowej, dlatego zadbaj o to, by była tworzona zgodnie z zasadami SEO.

Jaka powinna być treść na stronie?

  • Musi zawierać słowa kluczowe oraz ich odmiany i synonimy.
  • Powinna być zachęcająca i ciekawa dla odwiedzających.
  • Zawierać elementy graficzne, np. zdjęcia, infografiki, tabele itd.
  • Posiadać nagłówki – H1, H2 i H3 itd.
  • Być przejrzysta, co łatwo uzyskać dzięki wypunktowaniom, pogrubieniom i niezbyt długim akapitom.

Jeżeli nie chcesz samodzielnie pracować na swoją stroną internetową, to możesz zlecić to specjalistom. U nas dowiesz się, ile to kosztuje.

Koncentruj treść na grupie odbiorczej

Tworząc teksty na stronę internetową zwróć uwagę na to, by styl był dopasowany do grupy docelowej. Dzięki temu będziesz wiedzieć, jakiego języka musisz użyć, czy ma być formalny, a może bardziej swobodny i żartobliwy. Nie ignoruj też potrzeb swoich konsumentów i przy pomocy treści postaraj się przekonać ich, że to właśnie Ty spełnisz ich oczekiwania.

Jakie rodzaje tekstów warto umieścić na stronie internetowej?

Jakie treści powinny znaleźć się na stronie internetowej?

Przed tworzeniem treści na Twoją witrynę określ, jaki rodzaj strony masz, np. One Page lub Multi Page. Przygotuj też słowa kluczowe do każdej z podstron oraz do strony głównej.

Tekst na stronę główną

Zwróć uwagę na to, że najważniejszy jest tekst, który znajdzie się na stronie głównej. Często to właśnie on decyduje o tym, czy odwiedzający przejdą do kolejnych podstron. Przedstaw tam, czym się zajmujesz i jakie wynikają z tego korzyści dla klientów. Treść, musi być unikatowa, czyli inna od tego, co znajdzie się w pozostałych zakładkach.

Pamiętaj też o tym, że teksty na poszczególnych podstronach powinny mieć min. 2000 zzs. Jednak obecnie panuje trend, zgodnie z którym treść ma być wyczerpująca, czyli standardem jest długość w granicach ok. 1250 słów.

Treść w zakładce oferta

W przypadku każdej strony internetowej zakładka oferta lub usługi jest najważniejszym elementem. Dzięki niej odwiedzający łatwo dowie się, jaki jest zakres Twoich usług, ale też, jakie produkty sprzedajesz. Podczas pisania wykorzystaj język korzyści. Najlepiej, jeżeli na stronie głównej będzie wzmianka na ten temat i linkowanie wewnętrzne do konkretnej zakładki.

Tekst o firmie

Tekst o firmie, jaki powinien znaleźć się na stronie internetowej

Nikt nie lubi odwiedzać anonimowych stron, więc zadbaj o kreatywne przedstawienie siebie, Twojej firmy oraz pracowników. Po prostu spraw, by czytelnicy Ci zaufali. Przy okazji możesz tutaj dołączyć informacje o misji i wizji firmy, a także wartościach, jakimi się kierujecie. Pokaż też swoje doświadczenie, np. poprzez podkreślenie, od jak dawna działasz w swojej branży.

Tekst ukazujący dotychczasowe realizacje

W wielu branżach jest to niezbędny element, dzięki któremu klienci ostatecznie zdecydują, czy jesteś w stanie sprostać ich oczekiwaniom. Możesz dodać tam informacji o m.in. wykonanych projektach. Wtedy warto dołączyć próbki Twoich realizacji lub logo firm, z którymi współpracowałeś. Dzięki temu zyskasz wiarygodność i pokażesz, że nie jesteś nowicjuszem.

Zapisane osiągnięcia firmy

Pozytywne komentarze kupujących lub usługodawców możesz umieścić na stronie głównej. Jeżeli Twoja firma brała udział w jakichś ważnych wydarzeniach, np. szkoleniach lub konkursach, to nie bój się o tym wspomnieć. W takiej sytuacji może pomyśl o dodaniu podstrony aktualności? Udowodnisz, że ciągły rozwój i aktywne działanie to twoje domeny.

Blog firmowy

Blog firmowy

Zauważ, że jest to miejsce, gdzie najważniejsza jest treść. Regularnie umieszczaj tam teksty związane z tematyką Twojej działalności, newsy z branży, porady dla klientów lub wyczerpujące odpowiedzi na często pojawiające się pytania. Pamiętaj też o tym, że blog firmowy to miejsce na zwiększenie liczby wyświetleń i zyskanie wysokich lokat w wyszukiwarce Google, np. dzięki wykorzystaniu długiego ogona.

Zapisz swoje dane kontaktowe

Nigdy nie zapominaj o podstronie kontakt, gdyż to dzięki niej użytkownik może się z tobą skontaktować. Możesz dodać formularz kontaktowy i CTA, czyli wezwanie do działania, zachęcające do kontaktu.

Zawrzyj tam m.in.:

  • Adres siedziby,
  • Numer kontaktowy,
  • E-mail.

Skoro już wiesz, jaka treść na stronie internetowej powinna się znaleźć, to możesz zacząć je tworzyć. Dzięki temu odwiedzający lepiej Cię pozna, dowie się, co oferujesz i dlaczego warto Cię wybrać.