Wiedza

10 najważniejszych korzyści, jakie daje blog firmowy

Zastanawiasz się, od czego rozpocząć promocję swojej firmy w Internecie? Jednym z najskuteczniejszych i najtańszych metod jest blog firmowy. Przy jego pomocy zdobędziesz upragnioną pozycję w branży oraz wykreujesz swój wizerunek, a to tylko przykładowe zalety posiadania bloga. Poznaj 10 najważniejszych powodów i zacznij czerpać korzyści.

Dzięki temu, że zadbasz o dostarczanie ciekawej, merytorycznej oraz aktualnej treści możesz nie tylko przyciągnąć uwagę użytkowników, ale również robotów Google. Ważne jest tylko to, żebyś dodawał unikalne oraz użyteczne teksty, które przydadzą się osobom odwiedzającym Twoją stronę.

Spis treści

  1. Utrzymasz stały kontakt z klientami
  2. Podzielisz się sukcesami firmy
  3. Zbudujesz wizerunek eksperta
  4. Zwiększysz potencjał SEO strony
  5. Znajdziesz nowych klientów
  6. Zrozumiesz potrzeby klientów
  7. Blog firmowy to zysk i oszczędność
  8. Zbudujesz historię marki
  9. Wykorzystasz  dodatkowe formy zarobku
  10. Dziesiątki  kolejnych  korzyści

1. Utrzymasz stały kontakt z klientami

Blog firmowy to stały kontakt z użytkownikami

Sukces Twojej firmy jest przede wszystkim uzależniony od tego, jak postrzegają Cię klienci, ale również czy w ogóle wiedzą o Twoim istnieniu. Nowy post na blogu firmowym jest dobrym sposobem na przypomnienie o sobie oraz rozpoczęcie interakcji z użytkownikami. Czasem to może być dyskusja pod postem, a innym razem po prostu udostępnienie informacji o nowym poście w social mediach. Dzięki temu nie tylko dotrzesz do kolejnych osób, ale możesz się też więcej dowiedzieć o swoich klientach.

2. Podzielisz się sukcesami firmy

Wraz ze swoim zespołem uczestniczysz w szkoleniach, warsztatach bądź konkursach i chcesz się tym podzielić? Blog firmowy jest najlepszą przestrzenią do tego. Dzięki temu Twoja strona stanie się bliższa użytkownikom, a także mniej anonimowa. Poza tym potwierdzisz swoje oraz pracowników kompetencje w danej dziedzinie.

3. Zbudujesz wizerunek eksperta

Dziel się swoją wiedzą np. poprzez case study, zdradź drobne sekrety swojego sukcesu oraz twórz wizerunek eksperta. Użytkownicy zawsze doceniają strony, gdzie znajdą przydatną treść, którą mogą wykorzystać. Dzięki temu będą chętnie czytali Twój blog firmowy, ponieważ będą wiedzieli, że jesteś doświadczony i obeznany w jakiejś konkretnej tematyce.

4. Zwiększysz potencjał SEO strony

Wysoki potencjał SEO strony internetowej

Blog firmowy to dobre miejsce na zamieszczenie długiego ogona lub innych słów kluczowych, a dodatkowo artykuły są dobrze indeksowane przez wyszukiwarkę. Dzięki temu możesz znaleźć się na jednej z górnych pozycji w Google. Jednak najpierw zastanów się, jakie pytania może zadawać Twoja grupa odbiorcza i wykorzystaj je do tworzenia postów.

5. Znajdziesz nowych klientów

Pamiętaj,5 że jeżeli będziesz tworzyć interesujące i potrzebne treści, to z łatwością pozyskasz nowych klientów. Przede wszystkim jest to związane z tym, że zaczniesz istnieć w sieci, ale też inni użytkownicy będą polecali Twoją stronę jako dobre źródło informacji. W konsekwencji znacznie zwiększy się liczba osób, do których możesz dotrzeć. Dzięki temu możesz również zdobyć nowych klientów.

6. Zrozumiesz potrzeby klientów

Blog firmowy to dobry sposób na jeszcze lepsze zrozumienie potrzeb klientów. W końcu w trakcie tworzenia postów musisz dokładnie zastanowić się nad tym, czego oni oczekują, co im sprawia problemy, ale również, jakie treści będą dla nich przydatne. Dzięki temu możesz dokonać jakichś zmian w ofercie, poprawić ich jakość lub dodać nowe produkty bądź usługi.

7. Blog firmowy to zysk i oszczędność

Blog firmowy to korzyść finansowa

Jednym z najważniejszych powodów, który powinien przekonać Cię do stworzenia i prowadzenia bloga firmowego, są stosunkowo niskie koszty. Wydatki z tym związane są naprawdę niewielkie w porównaniu do korzyści, jakie możesz zauważyć. Poza tym posty na blogu to dobry sposób promocji nawet wtedy, gdy dysponujesz ograniczonym budżetem przeznaczonym na marketing. Pamiętaj również o tym, że nie musisz sam pisać artykuły na bloga, ponieważ zajmują się tym specjaliści, czyli copywriterzy.

8. Zbudujesz historię marki

Storytelling to po prostu sposób na opowiedzenie jakiejś historii np. Twojej marki, który zamieścisz na blogu. Możesz tam pokazać nie tylko wartości, którymi się kierujecie, ale również napisać zabawną anegdotę na temat powstania firmy itp. Wystarczy, że zrobisz to w ciekawy sposób, a zwiększą się Twoje szanse na zapamiętanie i zaistnienie w podświadomości odbiorców.

9. Wykorzystasz dodatkowe formy zarobku

Gdy już staniesz się rozpoznawalny i ceniony za treść, jaką umieszczasz na blogu, to dostrzeżesz również zwiększającą się liczbę użytkowników odwiedzających Twoją stronę. Dzięki temu możesz zacząć myśleć o przeobrażeniu tego w kolejny sposób na zarobek. Dobrym sposobem jest np. publikowanie artykułów sponsorowanych, współpraca z jakąś inną firmą, promowanie swoich własnych produktów bądź dodanie reklam.

10. Dziesiątki kolejnych korzyści

Jeszcze więcej korzyści z posiadania bloga firmowego

Można by wymieniać jeszcze wiele powodów, dla których powinieneś zdecydować się na prowadzenie bloga firmowego, np. wykorzystasz jeden z najkorzystniejszych sposobów na promocję strony i będziesz podążać za trendami. Poza tym nie dasz się wyprzedzić konkurencji, a wręcz możesz stać się pionierem w swojej branży. Jeżeli nadal to dla Ciebie za mało, to poznaj kolejne zalety.

Pozostałe korzyści z prowadzenia bloga firmowego

  • Pozyskasz ruch organiczny,
  • Zbudujesz sieć linków wewnętrznych,
  • Wykreujesz wizerunek nowoczesnej firmy,
  • Zwiększysz bazy e-maili,
  • Z większą łatwością dotrzesz do klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *