Wiedza

Jak promować bloga firmowego? 5 sprawdzonych metod

Dobra treść to podstawa każdej strony internetowej. Dzięki niej nie tylko sprawisz, że witryna stanie się przyjazna dla wyszukiwarki. Przede wszystkim w naturalny sposób wpleciesz frazy kluczowe, ale też dostarczysz odbiorcom potrzebne informacje. Kluczowe znaczenie w tym mają artykuły, które dodasz na blogu. Przy ich pomocy możesz dodać long tail, a także dodatkowo reklamować stronę. Dlatego przekonaj się, jak promować bloga firmowego.

Nawet najbardziej merytoryczna treść z ciekawymi ilustracjami może nie wystarczyć. Tym bardziej gdy masz sporą konkurencję. Wtedy kluczowa jest dobra promocja, bo to ona sprawi, że tekst dotrze do szerszego grona odbiorców. Tym samym większa liczba osób zainteresuje się Twoją ofertą bądź zacznie utożsamiać Cię z ekspertem w swojej dziedzinie.

Spis treści

5 metod na skuteczną promocję bloga firmowego

Metody promocji bloga firmowego

Wykorzystaj social media

Zastanawiasz się, jak promować bloga firmowego? Oczywiście jednym z najskuteczniejszych sposobów są social media. Tym bardziej że pozwolą Ci zainteresować odbiorców, którzy obserwują Cię na Instagramie czy Facebooku. Często wystarczy, że dodasz jedno zdanie, prostą infografikę lub w inny sposób zachęcisz Internautów do przeczytania artykuły. Dzięki temu wejdą na Twoją stroną, a może nawet udostępnią go swoim obserwującym. Wtedy masz szanse jeszcze bardziej zwiększyć swoje zasięgi. Właśnie o to w tym chodzi, aby tworzone przez Ciebie treści ciągle docierały do nowych odbiorców.

Zwróć również uwagę na to, że dodawanie postów o pojawiających się wpisach, pozwoli Ci zachować regularność w mediach społecznościowych. W konsekwencji nie musisz planować kolejnych wpisów, bo zawsze możesz zamieścić krótką notkę o nowym artykule.

Postaw na newsletter

Newsletter jako sposób na promocję bloga

Stwórz własną bazę danych, a następnie regularnie wysyłaj odbiorcom informacje o pojawiających się artykułach na blogu. Dzięki temu nie tylko przypomnisz o sobie, ale też zachęcisz do przeczytania wpisu. Właśnie z tego powodu newsletter to jeden z najskuteczniejszych sposobów na promocję bloga firmowego. Pamiętaj tylko o tym, aby mailing był urozmaicony, ciekawy, a zarazem przydatny dla użytkowników. Wówczas jeszcze chętniej będą korzystali z Twoich porad, ale też nie będą utożsamiali Twoich e-maili ze spamem. Tak na pewno się nie stanie, jeśli nie zawiedziesz zaufania Internautów i będziesz im wysyłać jedynie przydatne informacje.

Zadbaj o SEO

Nie wiesz, jak promować bloga firmowego? Najlepiej zrób to tak, aby artykuły same się reklamowały. Możesz to osiągnąć, jeżeli już na etapie pisania kolejnych wpisów, będziesz dbał o SEO. Pamiętaj tylko o tym, aby stosować odpowiedni balans. W końcu najsilniejsze są te treści, które są jednocześnie przydatne dla odbiorców i wyszukiwarki Google – odpowiadają na wiele pytań, dostarczają wiedzę, a jednocześnie zawierają dopasowane słowa kluczowe.

Istotna jest też sama budowa artykułu. Oczywiście musisz zadbać o obecność różnych nagłówków – od H1 do H3 lub H4. Oprócz tego zawrzyj w nich słowa kluczowe. Najlepiej zarówno pojedyncze frazy, jak i długi ogon. Poza tym treść musi być przyjemna dla oka, dlatego stosuj pogrubienia, wypunktowania i dodaj dopasowane zdjęcia. Jeszcze lepiej wypromujesz taki artykuł, jeżeli zadbasz o meta description, title, teksty alternatywne dla obrazków oraz linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne. Wtedy wpis będzie regularnie podnosił swoją pozycję w wyszukiwarce, co zwiększy jego widoczność, a przy tym wypromuje Twój blog.

Pamiętaj o budowaniu relacji

Relacja z odbiorcami pomaga w reklamie bloga firmowego

Tworzenie własnej społeczności, która jest zainteresowana poruszaną przez Ciebie tematyką, to kolejna dobra metoda na promocję bloga firmowego. W tym celu ponownie możesz wykorzystać media społecznościowe bądź otworzyć grupę, gdzie będziesz jeszcze dogłębniej poruszać pewne kwestie. Jednak jeszcze lepszym sposobem jest dyskusja w komentarzach. W końcu to właśnie ona pozwoli Ci wyciągnąć wnioski, ale też zainspiruje do powstania kolejnych treści. Najważniejsze jest to, że odbiorcy będą mogli dzielić się swoimi opiniami, będą zadawali pytania i wyciągali wnioski. Twoja pomoc, jeżeli tylko będzie konkretna, na pewno sprawi, że zyskasz opinię eksperta. Dodatkowo zbudujesz relację, która będzie przyciągała na Twoją stronę, co znajdzie swoje odzwierciedlenie we wzroście ruchu.

Dodawaj aktualne treści

Jeśli nadal zastanawiasz się, jak promować bloga firmowego, to koniecznie kieruj się sezonowością i trendami w trakcie tworzenia tematów artykułów. Po prostu wykorzystaj sprawy, które obecnie są modne, a przede wszystkim wzbudzają poruszenie u odbiorców, a następnie opisz to na swoim blogu. Dzięki temu pokażesz odbiorcom, że interesują Cię bieżące sprawy. Ważne jest tylko to, abyś nie powielał schematów, tylko przedstawił dany temat w nieco innej, odświeżonej formie. Wtedy wykorzystasz ruch w wyszukiwarce, który generuje np. pandemia, zmiany w prawie czy dofinansowania, a jednocześnie dostarczysz zupełnie inne informacje od konkurencji. Wówczas treść z pewnością zainteresuje jeszcze szersze grono Internautów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *