Wiedza

Jak pozyskać wartościowe linki do strony? 5 sposobów

Strona internetowa przyniesie najwięcej korzyści Tobie, użytkownikom oraz wyszukiwarce Google wtedy, gdy zachowasz odpowiedni balans na witrynie pomiędzy optymalizacją, treścią oraz linkami. Właśnie z tego powodu musisz zadbać o wysoką jakość każdego z tych czynników. Dzisiaj pokażemy Ci, jak pozyskać wartościowe linki do strony, co znacznie przybliży Cię do osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Jednym z podstawowych działań, wykonywanych na zewnątrz strony jest linki building. Dzięki niemu budujesz silną pozycję w wyszukiwarce, stajesz się autorytetem, ale też zwiększasz swoje szanse na dostrzeżenie przez odbiorców. Jednak nie osiągniesz tego, jeżeli linki nie będą wartościowe.

Spis treści

5 sposobów na to, jak pozyskać wartościowe linki do strony

Skuteczne metody pozyskiwania wartościowych linków

Zanim zaczniesz budować pozycję swojej strony na zewnątrz witryny, to zadbaj o to, aby była zoptymalizowana, a także zachęcała odbiorców do dłuższego pozostania. Właśnie z tego powodu musisz najpierw zadbać o treść np. artykuły na blogu oraz o bogaty asortyment. To właśnie do nich mogą prowadzić zewnętrzne linki.

Pamiętaj o tym, że wartościowe linki to takie, które są związane z Twoją działalnością – strona jest zgodna pod względem np. tematyki. W końcu dodatkowo zachęca to odbiorców do przejścia na Twoją witrynę. Zwróć również uwagę na to, aby linki miały atrybut dofollow, a wtedy jeszcze bardziej wzmocnisz swoją pozycję. Przekonaj się teraz, jak pozyskać silne linki na stronę!

Recenzje

W sieci znajdziesz wiele wartościowych serwisów, gdzie możesz zamieszczać recenzje usług, firm czy produktów. Zadbaj o to, aby znalazły się tam też opinie na temat Twojej oferty. Koniecznie zamieść tam bezpośredni link, który przekieruje odbiorców od razu do opisywanego produktu czy usługi. Pamiętaj, że taka recenzja powinna być konstruktywna, a przede wszystkim rzetelna – użytkownicy zniechęcą się, jeżeli nie będzie obiektywna.

Zauważ, że możesz samodzielnie napisać recenzję swojej oferty bądź poprosić o to innego specjalistę z Twojej branży. W ten sposób opinia zyska jeszcze większą wiarygodność w oczach odbiorców. To na pewno spodoba się nie tylko wyszukiwarce Google, ale również potencjalnym klientom.

Współprace z blogerami i influencerami

Współpraca z blogerami jako sposób na pozyskiwanie wartościowych linków

Bez wątpienia współpraca z blogerami bądź z influencerami to obecnie jeden z najskuteczniejszych sposobów na pozyskiwanie wartościowych linków. Zastanawiasz się, jak to zrobić? Wystarczy, że skorzystasz z usług pośrednika lub bezpośrednio zgłosisz się do konkretnej osoby. Następnie przedstaw swój produkt, odpowiedz na pytania i zaproponuj współpracę. Pamiętaj, że wraz ze wzrostem popularności takiego blogera czy influencera rośnie też cena, jaką będziesz musiał zapłacić. Bardzo rzadko wykorzystywana jest współpraca barterowa. Jednak dzięki temu możesz zyskać spore zasięgi, kiedy taka osoba umieści na swoim blogu bądź kanałach w social mediach linki do Twojej strony. Może zrecenzować Twoje produkty, pokazać wyposażenie domu z meblami z Twojego sklepu lub przygotować nowy przepis. Ważne jest tylko to, aby w treści znalazł się link, a Twoja oferta była tematycznie powiązana z tym, czym zajmuje się wybrana gwiazda Internetu.

Serwisy z ofertami pracy

Czy wiesz, że wartościowe linki możesz też zyskać przy pomocy stron z ofertami pracy? Możesz na tym potrójnie skorzystać – poszerzysz bazę danych, zdobędziesz nowego pracownika i wartościowe linki. Dla robotów Google dodawania takich ogłoszeń, a także odnośników do Twojej strony jest akceptowalne, a przede wszystkim uzasadnione. Pamiętaj tylko o tym, aby w treści znalazły się informacje na temat Twojej strony, wymagań na danym stanowisku pracy, a także opis zadań dla potencjalnych kandydatów. W treści zamieść link do Twojej strony, a zyskasz wartościowy odnośnik.

Strony zapleczowe

Strony zapleczowe pomagają w zdobyciu wartościowych linków do strony

Jednym z najpopularniejszych sposobów na zyskanie wartościowych linków zewnętrznych są strony zapleczowe o podobnej tematyce, co Twoja oferta. Możesz tam dodać artykuł z odnośnikiem do strony, konkretnego produktu czy usługi. Pamiętaj jednak o tym, że takie strony nie zapewnią Ci równie wysokiej mocy linka jak np. recenzje bądź artykuły na czyimś blogu. Poza tym specjaliści podkreślają, że znaczenie witryn zapleczowych może się stopniowo zmniejszać. Przede wszystkim ze względu na nowe algorytmy Google, nad którymi ciągle trwają pracę. Oprócz tego linki na stronach zapleczowych przynoszą korzyści przede wszystkim Tobie, a zgodnie z filozofią Google treści i linki mają też być przydatne odbiorcom oraz Google. Dlatego, choć na razie możesz sporo zyskać na takich odnośnikach, to jednak nie powinieneś opierać się jedynie na nich.

Łączenie stron z kanałami na YouTube

Od kilku lat YouTube zyskuje coraz większe znaczenie w SEO. W końcu Google doskonale wie, że odbiorcy bardzo chętnie sięgają po filmy video. Dlatego otwórz swój własny kanał lub zacznij współpracę z jakimś twórcom. Zadbaj także o to, aby w treści filmu znalazł się link do strony czy konkretnej oferty. Dobrym rozwiązaniem jest też odnośnik w opisie filmu. Pamiętaj również o tym, żeby dodać na swojej stronie powiadomienie o nowym video. Wtedy zadziałasz ze zdwojoną siłą!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *