Chcesz rozwinąć swój blog firmowy, a przede wszystkim zachęcić odbiorców do częstszego odwiedzania strony i czytania kolejnych wpisów? W takim razie musisz poruszać interesujące kwestie, które są przydatne dla użytkowników. Dzięki temu z pewnością zyskasz opinię eksperta. Brakuje Ci dobrych inspiracji? Zatem sprawdź, jak znaleźć temat na bloga firmowego!
Artykuły na blogu pełnią wiele ważnych funkcji. W końcu pozwalają zautomatyzować część pracy, odpowiadają na liczne pytania, a do tego zwiększają ruch organiczny z wyszukiwarki, dzięki obecności słów kluczowych. Po prostu takie wpisy zapewniają Ci wiele korzyści, ale dostrzeżesz je dopiero wtedy, gdy zadbasz o dobry temat, wysoką jakość i merytoryczną treść.
Spis treści
Jak znaleźć temat na bloga firmowego – 5 skutecznych sposobów
Sprawdź, o czym pisze konkurencja
Szukasz ciekawych inspiracji i nie możesz znaleźć ciekawego tematu na nowy artykuł? Zatem zasugeruj się tym, o czym pisze Twoja konkurencja. Wejdź na kilka przykładowych stron, sprawdź, czy prowadzą bloga firmowego, a później, jakie kwestie najczęściej poruszają. Jeśli sądzisz, że dany temat pasuje do tematyki Twojej strony czy sklepu online, to przerób go i napisz o tym artykuł. Pamiętaj jednak o tym, aby jedynie się tym sugerować, a nie duplikować treść. Wtedy narazisz się na wiele niekorzystnych konsekwencji.
Jeśli chcesz przeprowadzić jeszcze głębszą analizę potencjału tematu dla SEO, to skopiuj tytuł i wpisz go w Google. Sprawdź, jak wiele stron poruszało podobny temat, jaka była długość artykułu, ile miał nagłówków, a przede wszystkim, o czym dokładnie pisali poszczególni autorzy. To doskonała inspiracja dla Ciebie i swego rodzaju drogowskaz, pokazujący, jaka powinna być konstrukcja Twojego tekstu.
Odpowiadaj na pytania odbiorców
Klienci często zadają Ci podobne pytania, proszą o wyjaśnienie szczegółów, dotyczących Twojej oferty czy sposobu działania firmy? W takim razie na pewno tracisz wiele cennego czasu na ciągłe odpowiedzi. Jednak, zamiast tego możesz po prostu rozwiać wszelkie wątpliwości w artykule na blogu firmowym. Wtedy wystarczy, że prześlesz klientom link do tekstu, a oni w dowolnej chwili będą mogli zagłębić się w tę kwestię. Poza tym wpis na blogu pozwoli Ci na jeszcze dokładniejsze opisanie konkretnego tematu.
Zwróć uwagę na to, że wątpliwości i pytania do odbiorców stanowią doskonałą inspirację do artykułów. W końcu taki tekst przyciągnie też uwagę innych użytkowników, którzy mogą mieć podobne rozterki.
Pisz sezonowe artykuły
Zbliżają się święta, wakacje lub Black Friday? To kolejne inspiracje, które możesz wykorzystać na swoim blogu. W końcu każda okazja wiąże się z konkretnymi zachowaniami użytkowników. W pobliżu Bożego Narodzenia klienci będą szukali prezentów, więc warto już w listopadzie zacząć regularnie publikować teksty z inspiracjami na świąteczne upominki. Z okazji Black Friday możesz poinformować o promocjach, jakie będą dostępne na Twoim sklepie, czy jeszcze lepiej dopasować ten temat do Twojej branży. Po prostu każda z tych okazji wywołuje emocje, a to właśnie one przyciągają uwagę, zachęcają do odwiedzenia strony i skorzystania z Twojej oferty.
Pamiętaj o tym, że w zależności od okazji artykuły powinny pojawiać się na blogu z wyprzedzeniem. Dzięki temu roboty Google będą miały czas na indeksację, a strona znajdzie się na wyższej lokacie w wyszukiwarce. Szczególnie dotyczy to popularnych tematów typu pomysły na urlop lub pomysły na prezenty świąteczne.
Wybieraj długi ogon z potencjałem
Jeśli dalej zastanawiasz się, jak znaleźć temat na bloga firmowego, to po prostu zacznij sugerować się tym, co poleca Ci Google. Dzięki temu dowiesz się, jakich treści szukają odbiorców, ale też, z jakim tekstem masz zająć jeszcze wyższą pozycję w wyszukiwarce. Dlatego niech tematy na kolejne artykuły składają się z długiego ogona, który ma spory potencjał. Wystarczy, że wpiszesz pojedyncze słowa kluczowe w wyszukiwarkę np. najlepszy CRM, a później sprawdź, jaki ciąg dalszy sugeruje Ci wyszukiwarka. Może to być fraza: jaki jest najlepszy CRM, jak wybrać najlepszy CRM itp. W ten sposób zyskasz jeszcze więcej inspiracji na artykuły blogowe, a dodatkowo połączysz je przy pomocy linkowania wewnętrznego.
Szukanie tematu na artykuł blogowy jest jeszcze łatwiejsze, jeśli skorzystasz z dedykowanych narzędzi typu UberSuggest, Senuto, Semstorm lub Surfer SEO. Wtedy zyskasz sporo inspiracji, a nawet linki do konkurencyjnych stron, więc od razu zyskasz materiały źródłowe.
Pisz o swoich produktach i usługach
Dobrym rozwiązaniem jest pisanie o własnej ofercie. Jednak artykuły powinny mieć wtedy charakter poradnikowy, a nie reklamowy, bo takie wzbudzają większe zainteresowanie odbiorców. Masz wiele rozwiązań i z łatwością napiszesz tekst dopasowany do Twojej branży czy potrzeb klientów, a przy okazji wspomnisz o konkretnym produkcie lub usłudze. Ciekawym przykładem jest firma, oferująca klimatyzację. Wtedy wystarczy, że napiszesz o klimatyzacji odpowiedniej dla biura, małego mieszkania lub piętrowego domu. W takim przypadku wspomnij o określonych parametrach, wielkości oraz specyfikacji danych wariantów, a przy tym wskaż na produkty, które sprawdzą się w opisywanym przypadku.