fbpx

Co wpływa na pozycję strony w Google?

Algorytmy Google – dla jednych to stwierdzenie, które nic nie znaczy, a dla innych przyczyna bezsennych noc i regularnych bólów głowy. W końcu zmiany, jakie wprowadza Google, mają ogromne znaczenie dla Twojej pozycji w wyszukiwarce. Dlatego nie możesz ich lekceważyć, bo właśnie one są drzwiami do sukcesu Twojej witryny. Przekonaj się zatem, co wpływa na pozycję strony w Google, zastosuj się do tych zasad i obserwuj zmiany, jakie zachodzą.

Jeżeli chcesz zyskać klientów, to musisz wziąć pod uwagę kilka kwestii, a także zadbać o wysoką pozycję w Google. W końcu to właśnie ona daje Ci rozpoznawalność oraz zaufanie potencjalnych odbiorców. Dlatego zastosuj się do zasad, które tu poznasz, a staniesz się realnym zagrożeniem dla swojej konkurencji.

Spis treści

Co zrobić, aby zająć pozycję w TOP10 Google?

Działania, dzięki którym zajmiesz wysoką pozycję w wyszukiwarce Google

Zwróć uwagę na fakt, że algorytmy Google ciągle ulegają zmianom – jedne z nich mają mniejszy, a drugie większy wpływ na to, jaką zajmiesz pozycję w wyszukiwarce. Dlatego przede wszystkim kontroluj sytuację i zawsze podążaj za tym, co sugeruje Google. Zauważ, że trudno ustalić, ile jest dokładnie czynników rankingowych – w końcu większość z nich nie jest znana. Jedni twierdzą, że jest ich ok. 200, a inni uważają, iż liczby mogą sięgać nawet tysiąca. Zastanawiasz się zatem, co zrobić, aby zająć pozycję w TOP10 Google? Otóż przede wszystkim obserwuj zachowania liderów, a także weź pod uwagę trendy. Dzięki temu zauważysz, jak ważna jest przydatna treść, responsywna witryna, nakierowanie na użytkowników oraz prosta nawigacja.

Jakie czynniki wpływają na wysoką pozycję strony w Google?

Czynniki mające wpływ na wysoką lokatę w Google

Tak naprawdę budowanie swojej pozycji w Google możesz rozpocząć na wiele sposób, ale my chcemy Ci pokazać drogę, która, choć nie jest łatwa, to jednak przyniesie Ci sporo korzyści. Przede wszystkim musisz działać dwutorowo, ponieważ fakt, czy zajmiesz wysoką lokatę w wyszukiwarce Google, zależy nie tylko od tego, co robisz na swojej witrynie internetowej, ale również poza nią. Dlatego, jeżeli chcesz wiedzieć, co wpływa na pozycję strony w Google, to musisz wziąć pod uwagę różne czynniki. Zauważ także, że większość z nich dotyczy SEO, co często wymaga doświadczenia i wiedzy. Przekonaj się zatem, co musisz zrobić, żeby zająć wysoką lokatę w wyszukiwarce Google.

Czynniki wewnętrzne

W przypadku czynników wewnętrznych, czyli optymalizacyjnych musisz wziąć pod uwagę to, co dzieje się na Twojej stronie internetowej. Dlatego najlepiej, jeżeli zaczniesz od wprowadzenia zmian w kodzie witryny. Sprawdź także, jakie elementy w tym przypadku mają największe znaczenie:

  • Odpowiednie słowa kluczowe – powinny być dopasowane do Twojej działalności, a także tematyki konkretnej podstrony. Wybierz takie frazy, które mają potencjał, ale też niską konkurencyjność.
  • Hierarchia nagłówków – pamiętaj o tym, by stosować różne nagłówki od H1 do H6. W ich treści umieść najważniejsze słowa kluczowe.

Odpowiednie nagłówki jako czynnik wpływający na pozycję strony w wyszukiwarce

  • Meta Tagi – chodzi tu przede wszystkim o tytuł strony, a także o unikatowe meta description dopasowane do poszczególnych podstronach i artykułach. Więcej o meta tagach dowiesz się tutaj.
  • Linkowanie wewnętrzne – zadbaj o obecność odnośników do konkretnych podstron, a dzięki temu zbudujesz skuteczne linkowanie wewnętrzne. Ułatwisz również poruszanie się po Twojej witrynie.
  • Dane strukturalne – mikro dane sprawią, że nie tylko wyszukiwarka będzie pewna, czym się zajmujesz, ale również zwiększysz swoją widoczność w sieci.
  • Optymalizacja zdjęć – w tym przypadku ważna jest kompresja multimediów, dzięki temu nie będą nadmiernie obciążały strony. Koniecznie dodaj też teksty alternatywne i przekonaj się, jakie znaczenie ma optymalizacja zdjęć.

Optymalizacja zdjęć jako czynniki wpływający na pozycję w Google

Czynniki zewnętrzne

W przypadku czynników zewnętrznych musisz działać poza Twoją stroną. Takie elementy nie tylko budują Twoją pozycję w wyszukiwarce Google, ale również określają zakres Twoich działań w Internecie. Dlatego, jeżeli zastanawiasz się, co wpływa na pozycję strony w Google, to koniecznie weź pod uwagę te elementy:

  • Linkowanie zewnętrzne – w tym przypadku istotna jest jakość linków, a nie ich ilość. Dlatego zwróć uwagę na wiarygodność oraz moc strony. Ważne jest również powiązanie tematyczne z Twoją witryną.

Linkowanie zewnętrzne jako czynniki wpływający na pozycję w Google

  • Historia domeny – wyszukiwarka Google bierze pod uwagę historię oraz wiek domeny. Jednak ma to znaczenie dopiero wtedy, gdy masz naprawdę wartościową stronę. Pamiętaj jedno o tym, aby zawsze przed zakupem od kogoś domeny sprawdzić jej historię.
  • SERP CTR – pozycja w wyszukiwarce Google zależy również od tego, jak często użytkownicy wybierają Twoją stronę. Dlatego zadbaj o chwytliwy tytuł, skuteczny URL i meta zachęcający meta description, ponieważ to właśnie one mogła skłonić Internautów do kliknięcia w link.
  • Odpowiednia końcówka domeny — w tym przypadku ważne jest to, kto jest Twoją grupą odbiorczą np. Polacy bądź obywatele innego kraju. W zależności od tego, jaką końcówkę użyjesz, to zajmiesz wyższą lokatę w polskich, angielskich, hiszpańskich itp. wyszukiwaniach. Dlatego, jeżeli ograniczasz się jedynie do Polski to postaw na domenę zakończoną na .pl.

Końcówka domeny jako czynniki wpływający na pozycję w Google

    Hej! Potrzebujesz pomocy lub chcesz skorzystać z naszej oferty?

    Już od 8 lat pomagamy firmom zdobywać klientów w sieci. Sprawdź naszą ofertę:

    Project Manager

    Łukasz Pietras
    Project Manager
    dostępny

    Napisz na kontakt@zdobywcysieci.pl lub zadzwoń pod numer 501-757-664, żeby omówić warunki współpracy. Możesz także zostawić kontakt do siebie, a oddzwonię w ciągu 24 godzin. Czekam na kontakt :)