Czy wiesz, że jednym z kluczowych działań w trakcie pozycjonowania strony internetowej jest optymalizacja, czyli po prostu SEO? Dzięki temu możesz „ulepszyć” swoją witrynę, a w ten sposób użytkownicy ją dostrzegą, ale też zawalczysz o jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce. Jeżeli nie wiesz, czy warto optymalizować stronę według zasad Google?, to udowodnimy Ci, że takie działanie ma wiele korzyści.
Przekonaj się zatem, dlaczego wyszukiwarka Google ma tak duże znaczenie w marketingu internetowym, a później zwróć uwagę na zadania, jakie musisz spełnić. Dzięki temu nie tylko ułatwisz pracę robotom, ale również zoptymalizujesz swoją stronę internetową.
Spis treści
- Dlaczego warto dostosowywać się do zasad Google?
- Najważniejsze zasady optymalizacji stron według Google
Dlaczego warto dostosowywać się do zasad Google?
Zauważ, że na przestrzeni lat firma Google stała się liderem w swojej branży. Choć możesz korzystać też z innych wyszukiwarek np. Bing bądź Yahoo, to tak naprawdę zazwyczaj nie mają wielkiego znaczenia. Pamiętaj jedynie o tym, by sposób optymalizacji strony internetowej dostosować do grupy odbiorców oraz miejsca działania. Szczególnie jest to ważne, jeżeli kierujesz ofertę do klientów zagranicznych. W takim przypadku Google nadal jest najczęściej wybieraną wyszukiwarką internetową, ale popularny jest również Bing. Jednak, jeśli interesuje Cię jedynie polski rynek, to najlepszym wyborem jest Google.
W Polsce prawie 96% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google, więc jest niepodważalnym liderem i monopolistom w tej branży. Częstotliwość używania wyszukiwarki Google wiąże się również z tym, że znaczna większość Twoich potencjalnych klientów właśnie tam szuka informacji, odpowiedzi, produktów bądź potrzebnych usług. Dlatego, jeżeli zamkniesz się na tę opcję, to po prostu zmniejszysz swoje szanse na wyższy zarobek.
Zwróć również uwagę na to, że konkurencyjne dla Google wyszukiwarki zazwyczaj podążają za liderem i wprowadzają podobne rozwiązania odnoszące się do optymalizacji witryn. Dlatego od pewnych praktyk po prostu nie uciekniesz.
Najważniejsze zasady optymalizacji stron według Google
Na oficjalnej stronie Google dostępne są wszelkie informacje na temat zasad optymalizacji stron. Dlatego, jeżeli chcesz zaistnieć w wyszukiwarce, znaleźć się na szczycie rankingu i zdobyć nowych klientów, to po prostu musisz się do nich dostosować. Jednak pamiętaj o tym, że nie jest to jednoznaczne z osiągnięciem sukcesu. W końcu liczy się również działanie konkurencji itp., ale podążanie za określonymi zasadami pomoże robotom Google w zrozumieniu treści, indeksowaniu i skanowaniu.
Bez tego trudno jest zaistnieć w wyszukiwarce, więc nie zastanawiaj się, czy warto optymalizować stronę według zasad Google, tylko przekonaj się, jakie działania mogą Ci w tym pomóc.
Stwórz przewodnik po stronie
Pamiętaj o tym, że roboty Google zaindeksują Twoją stronę dopiero wtedy, gdy ją znajdą. Dlatego potrzebna jest mapa witryny, a dzięki temu będą dokładnie wiedziały, jak poruszać się po Twojej witrynie. W tym celu musisz stworzyć plik, gdzie będą zawarte informacje odnoszące się do nowości bądź modyfikacji na stronie.
Pokaż, czego roboty nie mają indeksować
Jeżeli nie chcesz, by roboty przedostały się i zaindeksowały pewne treści lub podstrony na Twojej stronie, to pamiętaj, by wprowadzić odpowiedni plik. Pomoże Ci w tym znacznik meta robots. Dzięki temu nie tylko roboty nie będą przechodziły na stronę, którą zalinkowałeś w treści, ale również unikniesz duplikacji. Szczególnie brak unikalnych tekstów jest problemem dla Google, więc koniecznie w takiej sytuacji skorzystaj z pliku robots.txt.
Stwórz treść dla użytkowników
Zwróć także uwagę na to, że teksty, które umieszczasz na stronie, mają być przede wszystkim skierowane do użytkowników, a dopiero później zadbaj o SEO. Oczywiście możesz to umiejętnie połączyć, ale najważniejsze jest to, by treść miała wysoką wartość merytoryczną. Poza tym ma być wyczerpująca i odpowiadać na różne pytania dotyczące omawianego zagadnienia.
Zoptymalizuj grafikę
Bardzo ważne jest również to, żebyś zadbał o optymalizację zdjęć, które umieszczasz na swojej stronie internetowej. W tym celu musisz zwrócić uwagę na znacznik alt, a dzięki niemu z łatwością dodasz tekst alternatywny, który zostanie wyświetlony, gdyby pojawił się jakiś błąd z obrazkiem.
Poza tym pamiętaj, by zmienić nazwę pliku. Najlepiej, jeżeli zostanie tam zawarte słowo kluczowe. Jednak zwróć uwagę na to, by tekst był krótki. Nie jest to jedyny aspekt, który wpływa na optymalizację zdjęć. Konieczne jest także to, żebyś wybierał standardowe formaty obrazków, np. PNG, JPEG bądź GIF. Warto również, żebyś zadbał o zmniejszenie rozdzielczości fotografii.
Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych
Każda strona internetowa powinna być responsywna nie tylko ze względu na wygodę użytkowników, ale również na prawidłową optymalizację. W tym celu konieczne jest przeprowadzenie strategii mobilnej, czyli po prostu sposobu, który sprawi, że witryna będzie responsywna. Google szczególnie poleca elastyczne projektowanie witryn, dzięki czemu są dopasowane do telefonów, tabletów itp.