Wiedza

Co to jest domena internetowa? Jak wybrać najlepszą?

Wiele zależy od tego, czy osiągniesz sukces w Internecie. W końcu musisz zwrócić uwagę nie tylko na pozycjonowanie lub optymalizację, ale również rozpoznawalność marki przez klientów. Dlatego zacznij od samych podstaw i dowiedz się, co to jest domena internetowa. Dzięki temu postawisz krok w dobrym kierunku, ale też stworzysz nazwę, która przyciągnie tłumy.

Domena internetowa jest prawdziwą wizytówką, dzięki której nie tylko w jasny sposób przekażesz użytkownikom, czym się zajmujesz, ale również, jaki styl preferujesz. Ważne jest jedynie to, żebyś stworzył nazwę witryny, która faktycznie sprawdzi się w Twojej branży.

Spis treści

Co to jest domena internetowa?

Jaka jest definicja domeny internetowej?

Z domenami internetowymi spotykasz się każdego dnia i na pewno znasz wiele z nich, bo często odwiedzasz te witryny, robiąc zakupy lub po prostu sprawdzając najpotrzebniejsze informacje.

Domeny to po prostu unikalne nazwy, dzięki którym możesz przekazać, czym się zajmujesz i stworzyć swoją własną markę. Zdarza się również tak, że domena jest zupełnie inna od oficjalnej nazwy firmy, np. ze względu na formę działalności bądź lepsze brzmienie, które bardziej trafi do odbiorcy.

Pamiętaj także o tym, że domena internetowa ma ogromne znaczenie ze względów marketingowych, ponieważ to przede wszystkim ona zostanie zapamiętana przez użytkowników. Przede wszystkim wiąże się to z tym, że nazwa będzie kojarzona z firmą, więc dzięki niej możesz zacząć budować swój wizerunek. Zwróć też uwagę na to, że większość klientów będzie posługiwać się właśnie nazwą Twojej firmy, a gdy będą chcieli wyszukać jakieś informacje i opinie Twój temat, to wpiszą w wyszukiwarce nazwę domeny. Istotne jest tylko to, żebyś zadbał, by użytkownicy faktycznie mogli ją zapamiętać.

5 zasad wyboru domeny internetowej

Jakie są zasady wybory domeny?

Nie wystarczy Ci sama wiedza, co to jest domena, ponieważ musisz też zdawać sobie sprawę z tego, jaka powinna być nazwą, by przyciągała tłumy. Dzięki temu zaistniejesz w podświadomości użytkowników i staniesz się bardziej widoczny dla robotów Google. Tak naprawdę dobra domena może dać Ci wiele korzyści, więc po prostu dowiedz się, jakie są podstawowe zasady w trakcie jej tworzenia.

Zaufaj prostocie

Zauważ, że w Internecie najlepiej sprawdzają się proste nazwy, które łatwo można zapamiętać. Dlatego wykorzystaj jeden, maksymalnie dwa krótkie i proste wyrazy. Dobrze sprawdzą się też skróty, ale użytkownicy nie będą od razu wiedzieli, czym się zajmujesz. Poza tym staraj się wybierać takie słowa, których wymowa oraz pisownia nie sprawia problemów. Szczególnie jest to ważne, jeżeli chcesz postawić na obcojęzyczną domenę.

Niech nazwa kojarzy się z branżą

Ważne jest to, by jeszcze przed otwarciem strony użytkownicy wiedzieli, czym się zajmujesz. Dzięki temu trafi do Ciebie większa liczba osób, która jest faktycznie zainteresowana Twoją ofertą. Jednak nie oznacza to, że domena musi być banalna, ponieważ na pewno znajdziesz wiele ciekawych słów opisujących branżę, oferowane usługi bądź sprzedawane przez Ciebie towary.

Zadbaj, by domena nie sprawiała problemu

Domena, która nie sprawia problemów

Zwróć uwagę na to, że trudne nazwy sprawiają, że mniejsza ilość użytkowników ją zapamięta. Czasem jest to dobre posunięcie, szczególnie wtedy, gdy sprzedajesz zagraniczny towar, np. francuskie kosmetyki. Jednak w innych przypadkach kieruj się po prostu tym, by Twoja grupa docelowa zrozumiała, czym się zajmujesz. Właśnie z tego powodu coraz częściej firmy stawiają na polskie nazwy, które bardziej trafiają do użytkowników z Polski.

Wybierz krótką nazwę

Zazwyczaj, gdy tworzysz domenę, musisz zadbać o to, by miała maksymalnie 60 znaków. Jednak nie sugeruj się tym limitem, ponieważ nazwa powinna być krótsza. Dzięki temu użytkownicy łatwiej ją zapamiętają, a ty bez problemu wykorzystasz ją, chociażby do logo. Zwróć także uwagę na to, że na giełdzie domen najlepiej są notowane są te, które mają maksymalnie 3 litery. Pamiętaj jednak, że dłuższe domeny również się sprawdzą, ale zadbaj wtedy o to, by nawiązywały do Twojej działalności, oferty bądź branży.

Wybierz markę lub słowo kluczowe

Masz do wyboru dwie drogi: wykorzystanie słowa kluczowego w domenie bądź tworzenie własnej marki. Zatem wybierz opcję, która Ci najbardziej odpowiada. Pamiętaj też, że wykorzystanie frazy kluczowej w domenie nie wpływają na miejsce w wyszukiwarce. Dlatego postaw na większą indywidualność i własną markę.

Jakie są rodzaje domen?

Jakie są rodzaje domeny internetowej?

Pamiętaj o tym, że nie możesz skupiać się tylko na samej nazwie strony. Ważne jest także to, co znajduje się po kropce, czyli odpowiednie rozszerzenie domeny. Najpopularniejszym wyborem jest .pl, ale nie zawsze musisz się ograniczać tylko do tego wyboru. Wtedy kieruj się obszarem działania swojej firmy, a także funkcjonalnością rozszerzenia. Dzięki temu masz pewność, że domena zostanie zaakceptowana przez grupę docelową.

Do najpopularniejszych rozszerzeń domeny należy:

  • funkcjonalne (np. .org lub .net),
  • narodowe i międzynarodowe (np. .pl, .de i .eu),
  • regionalne (np. .bialowieza.pl, .lomza.pl oraz .pila.pl),
  • polskie domeny funkcjonalne (np. .biz.pl bądź .com.pl).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *