Samo założenie witryny internetowej nie sprawi, że zaczniesz wygrywać z konkurencją, klienci będą Ci ufali, a ty pomnożysz swoje zyski. Potrzeba do tego odpowiednich działań, bo tylko one przybliżą Cię do upragnionego celu. Właśnie z tego powodu udowodnimy Ci, dlaczego warto pozycjonować stronę internetową.
Dla jednych pozycjonowanie strony www to tylko kolejny wydatek, a dla innych to synonim zarabiania. Jedno jest pewne, choć wymaga inwestycji, to dzięki niemu możesz zyskać jeszcze więcej. Wystarczy tylko cierpliwość, pomoc specjalisty i rozpoczniesz podbój Internetu. Dzięki nam dowiesz się, jakie jeszcze korzyści da Ci pozycjonowanie.
Spis treści
- Masz szansę na wyższe zyski
- Pozycjonowanie stron zwiększa ruch
- Stajesz się rozpoznawalny w sieci
- Nie dajesz się zaskoczyć konkurencji
- Wzbudzisz zaufanie użytkowników
- Trafisz do nowych użytkowników
- Możesz zmierzyć wypracowane efekty
- Użytkownicy wolą wyniki organiczne
1. Masz szansę na wyższe zyski
Kiedy znajdziesz się już odpowiednio wysoko w wyszukiwarce Google, zaczniesz dostrzegać większe zainteresowanie użytkowników i będzie miało na to wpływ właśnie pozycjonowanie strony www. Pamiętaj, że duża część odwiedzających może stać się Twoimi przyszłymi klientami, co będzie miało wpływ na wzrost zysków. Dzięki temu będziesz mógł cieszyć się lepszymi zarobkami, ale też będziesz mógł dalej rozwijać swoją firmę.
2. Pozycjonowanie stron zwiększa ruch
Zauważ, że w Polsce większość użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google i to tam szuka odpowiedzi na trapiące pytania czy choćby szuka telefonu do dentysty w okolicy. Dlatego, jeżeli chcesz, by internauci trafili do Ciebie, to musisz zacząć inwestować w pozycjonowanie. Pamiętaj, że jest to długotrwały proces, o czym przeczytasz u nas, więc efekty będą widoczne dopiero po pewnym czasie. Jednak dzięki temu możesz zyskać wyższą pozycję w wyszukiwarce Google, co prowadzi do zwiększenia liczby odwiedzających oraz potencjalnych klientów.
3. Stajesz się rozpoznawalny w sieci
Jeżeli dopiero rozpoczynasz swoją aktywność, Twoja pozycja w sieci może nie być najlepsza. Szczególnie jest to zauważalne w przypadku dużej konkurencyjności. Dlatego pozycjonowanie strony internetowej pozwoli Ci zaistnieć, pokazać co masz do zaoferowania, ale też przekonać użytkowników do tego, że wybierając Ciebie, zyskują więcej w porównaniu do konkurencji. Właśnie z tego powodu ważne jest to, żebyś zaczął być widoczny, a przede wszystkim dowiedział się dlaczego warto pozycjonować stronę internetową.
4. Nie dajesz się zaskoczyć konkurencji
Pamiętaj, że pozycjonowanie strony nie jest żadną tajemnicą, dlatego większość Twojej konkurencji na pewno już się do tego stosuje. Nie pozwól się wyprzedzić, tylko zawalcz o swoją pozycję. Zwróć też uwagę na to, że internauci przede wszystkim wybierają strony z top 10 wyszukiwarki Google, a na największe zainteresowanie mogą liczyć miejsca od pierwszego do czwartego. Pozycjonowanie strony internetowej zapewni ci to, a tym samym przewagę nad konkurencją.
5. Wzbudzisz zaufanie użytkowników
Jednym z najważniejszych elementów każdej strony internetowej jest wartościowa treść. Dzięki nam dowiesz się też, jakie teksty powinny się tam znaleźć. Ważne jest tylko to, żebyś zadbał o ich wysoką jakość, a w ten sposób staniesz się ekspertem w swojej branży. Na pewne zyskasz wtedy zaufanie oraz wiarygodność wśród internautów. Tym samym chętniej będą korzystali z Twojej wiedzy, ale również asortymentu, jaki im zaoferujesz.
6. Trafisz do nowych użytkowników
Chcesz poszerzyć grono swoich klientów, ale nie wiesz, jak to zrobić? Pamiętaj, że odpowiednio przeprowadzone pozycjonowanie witryny internetowej często wiąże się ze zwiększeniem liczby nowych odwiedzających. Czasem mowa tu nawet o 80% wzroście, a trafiają oni na strony właśnie dzięki wyszukiwarce Google.
7. Możesz zmierzyć wypracowane efekty
W trakcie pozycjonowania strony www musisz uzbroić się w cierpliwość. Jednak już w trakcie początkowych działań, możesz monitorować efekty. Wszystko dzięki temu, że wyniki są mierzalne. Wystarczy tylko, jeżeli skorzystasz z odpowiednich narzędzi, a dzięki nim dostrzeżesz m.in. większy ruch na Twojej stronie internetowej. Dzięki temu określisz, czy zamierzone cele zostały wykonane, czy może konieczna jest ich poprawa lub zmiana pozycjonera.
8. Użytkownicy wolą wyniki organiczne
Dodatkowo możesz zyskać przewagę dzięki temu, że wyniki organiczne są częściej wybierane przez użytkowników w porównaniu do stron sponsorowanych. Wiąże się to z wizerunkiem, a także treścią, jaką tam znajdą. Poza tym internauci mają większe zaufanie do takich stron.
Zastanawiasz się, co to są wyniki organiczne?
Wyniki organiczne to te linki, które nie mają sponsorowanego charakteru. Możesz też spotkać z określeniem linki naturalne lub SERP. Charakteryzują się tym, że nie mają formy płatnej reklamy, tylko stanowią m.in. źródło merytorycznej wiedzy, wysokiej jakości, a także zastosowania słów kluczowych. Wszystkie te czynniki wpływają na ich pozycję w wyszukiwarce Google.
Zwróćmy też uwagę na to, że wyniki organiczne nie dotyczą jedynie stron internetowych, ale również mediów społecznościowych.
Poznałeś już odpowiedź na pytanie, dlaczego warto pozycjonować stronę internetową. Pamiętaj jednak, że to tylko podstawowe kwestie, a gdy sam się na to zdecydujesz, to dostrzeżesz jeszcze wiele kolejnych korzyści, jak np. zwiększenie sprzedaży lokalnej oraz wykorzystanie pozycjonowania do zyskania nowych źródeł dochodu.