Wiedza

Dlaczego warto stosować linkowanie wewnętrzne?

Chcesz zwiększyć jakość i efektywność swojej strony? Zadbaj zatem o obecność tzw. internal linking. Dzięki temu na pewno Twoja witryna stanie się bardziej przyjaznym miejscem dla robotów Google, ale również dla użytkowników. Zastanawiasz się, dlaczego warto stosować linkowanie wewnętrzne? Wszystkie odpowiedzi znajdziesz poniżej.

Pamiętaj, że linkowanie wewnętrzne powinno być przemyślanym działaniem, które prowadzi do określonego skutku. Jednak, jeżeli będziesz stosować się do paru zasad, to na pewno odkryjesz zalety tego rozwiązania. Przekonaj się zatem, dlaczego ta praktyka jest przydatna.

Spis treści

Linkowanie wewnętrzne – co to jest?

Definicja linkowania wewnętrznego

Na pewno jako użytkownik nie raz skorzystałeś z linkowania wewnętrznego. W końcu jest to bardzo znana praktyka, która polega na stworzeniu odnośnika do konkretnej podstrony znajdującej się na tej samej witrynie. Dzięki temu wystarczy jedno kliknięcie i możesz przenieść się do innej kategorii bądź po prostu wpisu powiązanego z tym, który czytasz. Dzięki temu strona staje się bardziej intuicyjna i prostsza w nawigacji dla użytkowników. Poza tym dodawanie odnośników ma związek z optymalizacją strony, więc wymaga wprawy, bo konieczne jest zwrócenie uwagi na UX oraz Googlebota.

Pamiętaj też o tym, że linkowanie wewnętrzne ma spore znaczenie w trakcie tworzenia mapy strony, ponieważ dzięki niemu stworzysz ścieżkę, którą powinny podążać roboty Google.

Jakie są metody linkowania wewnętrznego?

Jakie są sposoby linkowania wewnętrznego?

Zwróć uwagę na to, że linkowanie wewnętrzne powinno być naturalne i pomocne. Dzięki temu użytkownicy chętnie skorzystają z Twojej podpowiedzi. Poza tym warto w każdym poście stosować tę metodę, choć liczba odnośników nie powinna sprawiać, że artykuł będzie przypominał spam. Zakłada się, że w artykule wystarczy ok. 10-15 linków. Jednak w tym przypadku weź pod uwagę długość wpisu lub ilość treści na stronie. Pamiętaj o tym, że odnośniki możesz dodawać w różny sposób. Do dyspozycji masz kilka różnych metod na tworzenie linków wewnętrznych, a dzięki temu wybierzesz najbardziej naturalną technikę, czyli np.:

  • linkowanie kontekstowe – ten rodzaj stosuj w artykułach, gdy chcesz uzupełnić informacje na jakiś temat, np. w tekście o WordPress, to daj odnośnik do artykułu o WooCommerce lub PrestaShop.
  • powiązane wpisy – możesz tę metodę stosować na blogu, stronie głównej, ale też w sklepach internetowych, gdzie zalinkujesz zdjęcie podobnego produktu itp.
  • linkowanie postów, które chcesz wyróżnić – stwórz miejsce, gdzie pojawią się najnowsze bądź najpopularniejsze wpisy i produkty. Na pewno chętnie skorzystają z tego użytkownicy, którzy często odwiedzają Twoją stronę lub sklep internetowy.
  • kategorie – zazwyczaj odnosi się to do wpisów i produktów. Dzięki temu nie tylko uporządkujesz treść, ale również ułatwisz nawigację po witrynie.

Dlaczego warto stosować linkowanie wewnętrzne?

Jakie są korzyści z linkowania wewnętrznego?

Przemyślane linkowanie wewnętrzne może przynieść Ci wiele dobrego. W końcu wystarczy krótkie działanie i możesz dwojako na tym skorzystać – zyskasz zadowolenie użytkowników oraz wspomożesz pracę robotów Google. Pamiętaj też o tym, że biorąc pod uwagę liczbę zalet związanych z dodawaniem odnośników, to jest to bardzo prosta i skuteczna metoda. Wystarczy, że stworzysz strategię działania, a później ją wdrożysz.

Ciągle zastanawiasz się, dlaczego warto stosować linkowanie wewnętrzne? Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka korzyści, które na pewno Cię przekonają.

Pomaga użytkownikom w nawigacji

Uwaga i komfort użytkowników odwiedzających Twoją stronę, to dwie najważniejsze rzeczy, o których zawsze musisz pamiętać. W końcu to właśnie dla nich tworzysz stronę lub sklep internetowy, a poza tym mogą stać się Twoimi klientami. Właśnie z tego powodu linkowanie wewnętrzne jest ważne, ponieważ jest drogowskazem lub mapą, którą mogą podążać użytkownicy. Dzięki temu w łatwy sposób dostaną się na inne podstrony, kategorie itp.

Wpływa na pozycję słów kluczowych

Bardzo ważne jest to, że linkowanie wewnętrzne pozwala na zwiększenie mocy SEO na konkretnych podstronach. W konsekwencji wybrane przez Ciebie zakładki mogą mieć wyższą pozycję w rankingu wyszukiwarki Google. Nie zapominaj o tym, że właśnie strony z top 3 są najczęściej odwiedzane przez użytkowników, więc wyższe miejsce Twojej witryny jest konieczne do zwiększenia ruchu.

Wspomaga indeksowanie strony

Linkowanie wewnętrzne wspomaga indeksację strony

Linkowanie wewnętrzne to ważna czynność nie tylko ze względów na użytkowników, ale również roboty Google. Przy pomocy odnośników możesz usprawnić proces indeksacji stron. Poza tym zmniejszasz tzw. crawl budget, a w konsekwencji roboty mogą swobodniej poruszać się po Twojej witrynie. Zauważ, że ma to olbrzymie znaczenie, ponieważ wpływa na szybsze promowanie podstron, które są dla Ciebie najistotniejsze.

Zmniejsza współczynnik odrzuceń

Zwróć uwagę na to, że dobre linkowanie wewnętrzne sprawi, że użytkownicy dłużej pozostaną na Twojej stronie. W końcu znajdą tam wiele treści lub produktów, które wzbudzą ich zainteresowanie. Dzięki temu chętnie będą przechodzić do różnych podstron, a w konsekwencji doprowadzisz do zmniejszenia współczynnika odrzuceń poszczególnych zakładek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *