Wiedza

Kiedy warto przebudować stronę? 6 sygnałów, których nie możesz lekceważyć

Strona internetowa tak samo, jak ubrania, samochód, telefon czy laptop wymaga wymiany. W końcu z czasem pojawiają się nowe opcje, które warto wykorzystać. Problemem może też być nieaktualny wygląd, który nie jest zgodny z panującymi trendami. Przekonaj się, kiedy warto przebudować stronę, żeby nie stracić klientów, a przy tym podążać za panującą modą.

Zmiana wyglądu strony internetowej wiąże się z kolejnymi inwestycjami. Pamiętaj jednak, że nieaktualny szablon lub przestarzałe rozwiązania wzbudzają w użytkownikach podejrzliwość, co regularnie będzie wpływało na zmniejszenie zainteresowania klientów. Dlatego sprawdź, na jakie sygnały warto zwrócić uwagę, aby w odpowiednim momencie zacząć modyfikować witrynę.

Spis treści

6 sygnałów pokazujących, kiedy warto przebudować stronę

Sygnały pokazujące, kiedy warto przebudować stronę

Zwróć uwagę na to, że strony internetowe podobnie, jak wiele innych rzeczy podlega modzie. Choć niektóre aktualizacje nie są zbyt istotne, to inne mogą w znaczący sposób wpływać na Twoją pozycję w Google bądź na użyteczność witryny. Dlatego koniecznie śledź poczynania konkurencji, liderów Twojej branży, a także obowiązujące trendy i nowe zalecenia wyszukiwarki Google. Dzięki temu bardzo szybko dostrzeżesz, czego brakuje Twojej witrynie. Poza tym ważne są również sygnały, jakie zaczniesz zauważać, ponieważ będą wpływały m.in. na zmniejszenie zainteresowania użytkowników. Sprawdź zatem, kiedy warto przebudować stronę.

Brak dopasowania do urządzeń mobilnych

Twoja witryna nie jest responsywna? W takim razie jak najszybciej musisz to zmienić! W końcu w ten sposób każdego miesiąca możesz tracić naprawdę sporą grupę klientów. Pamiętaj o tym, że liczba osób robiących zakupy przez telefony komórkowe rośnie w błyskawicznym tempie. Jeżeli Twoja strona nie jest dostosowana do potrzeb Internautów, to po prostu nie będą korzystali z Twojej oferty.

Zauważ również, że dopasowanie do urządzeń mobilnych to obecnie standard, który nie tylko wpływa na wygodę użytkowników, ale również na pozycję Twojej witryny w wyszukiwarce Google.

Rosnący współczynnik odrzuceń

Wzrost współczynnika odrzuceń jako jeden z powodów do zmian na stronie

Dostrzegasz na swojej stronie stale zwiększający się współczynnik odrzuceń? W takim przypadku może być całkiem spory ruch na Twojej stronie, ale użytkownicy nie spędzają na niej wiele czasu. Zazwyczaj jest to związane z tym, że odbiorcy nie znajdują na stronie przydatnych informacji bądź po prostu wygląd i sposób nawigacji nie jest dla nich zachęcający. Wtedy otrzymujesz kolejny sygnał wskazujący na to, że strona wymaga zmian. Dlatego najpierw przeanalizuj przyczynę zachowań użytkowników, a następnie rozpocznij modernizację witryny.

Nieaktualny wygląd

Pamiętaj o tym, że nowoczesny, ciekawy oraz przejrzysty wygląd strony internetowej może zaciekawić wielu odbiorców – nawet tych, którzy potencjalnie nie są zainteresowani Twoją ofertą. Natomiast nieaktualny, a wręcz przestarzały szablon może skutecznie zniechęcić Internautów do dalszego przeglądania strony. Zwróć również uwagę na to, że strona internetowa stanowi symbol Twojej firmy. Dlatego musi być dopasowana nie tylko do identyfikacji wizualnej, ale również do tego, co chcesz przekazać swoim klientom. Poza tym przy pomocy witryny skutecznie zaczniesz kreować markę, a także zyskasz większą wiarygodność i opinię nowoczesnej firmy. Naprawdę te wszystkie wnioski może wysunąć użytkownicy odwiedzający Twoją stronę, więc koniecznie zadbaj o to, żeby jej wygląd stał się Twoim atutem.

Skomplikowana nawigacja

Skomplikowana nawigacja jako powód do zmodyfikowania strony

Zastanawiasz się jeszcze, kiedy warto przebudować stronę? Zrób to wtedy, gdy otrzymasz sygnały od klientów, że trudno jest odnaleźć się na Twojej witrynie. Pamiętaj, że intuicyjna i łatwa nawigacja jest kluczowa – w końcu użytkownicy chcą od razu znaleźć potrzebne informacje, produkty czy zakładki. Dlatego koniecznie zmodyfikuj stronę, jeżeli dostrzegasz u siebie problemy z nawigacją.

Zwróć uwagę na to, że najczęściej kłopoty ze zbyt skomplikowaną nawigacją mają strony z rozbudowaną ofertą i wielopoziomowym menu. W takim przypadku szczególnie zadbaj o to, żeby obsługa witryny stała się łatwiejsza, a przy tym bardziej intuicyjna – pomoże Ci w tym m.in. przemyślane linkowanie wewnętrzne.

Zaniedbanie SEO

Kolejnym sygnałem pokazującym, że przyszła pora na przebudowę strony, jest niska lokata w wyszukiwarce. Jeżeli zaniedbasz SEO, to staniesz się niewidoczny dla użytkowników. Poza tym w przypadku przestarzałych stron nawet skuteczne działania SEO mogą nie przynieść zbyt wiele pozytywnych rezultatów. W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie dodanie nowej podstrony np. landing page z konkurencyjnym słowem kluczowym lub stworzenie nowej strony. Dzięki temu zyskasz nie tylko nowocześnie wyglądającą witrynę, ale również treści i multimedia dopasowane do potrzeb wyszukiwarki Google.

Strona działa zbyt wolno

Strona, która działa wolno wymaga przebudowy

Twoja strona długo się wczytuje? Zatem zadbaj o jej modyfikację, a także o optymalizację zdjęć i pozostałych elementów znajdujących się na witrynie. Dzięki temu użytkownicy z łatwości zakończą wszystkie transakcje, a korzystanie ze strony będzie naprawdę przyjemne. Pamiętaj o tym, że współcześni Internauci nie lubią czekać, dlatego zbyt wolno działająca witryna na pewno nie zachęci ich do wybrania właśnie Twojej oferty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *