Wiedza

5 powodów, dlaczego warto mieć responsywną stronę

Jeżeli chcesz osiągnąć sukces, to powinieneś odpowiadać na potrzeby klientów. Właśnie z tego powodu musisz dowiedzieć się, dlaczego warto mieć responsywną stronę internetową. Dzięki temu przeglądanie Twojej witryny będzie wygodne i intuicyjne – bez względu na urządzenia, z którego korzysta użytkownik. Tego oczekują nowocześni Internauci, więc postaraj się im to zapewnić.

Na pewno nie raz spotkałeś się z informacją, że strona jest responsywna. Jeżeli nie wiesz, czym dokładnie charakteryzuje się taka witryna, to nadszedł czas, żebyś to nadrobił. Dzięki temu dowiesz się, jak w prosty sposób zwiększyć wygodę użytkowników. Poznaj też powody, które przekonają Cię do tego, że responsywna strona to konieczność i nie możesz tego ignorować.

Spis treści

Responsywna witryna internetowa – co to jest?

Czym jest responsywna strona www?

Nazwa responsywna strona internetowa, jak większość pojęć związanych z IT, wywodzi się z języka angielskiego (Responsive Web Design), dlatego bardzo często możesz spotkać się ze skrótem – RWD. Najważniejszą rzeczą, o której musisz pamiętać, jest fakt, że responsywność witryny pomaga w dostosowaniu do wyświetlaczy o różnej wielkości. Dzięki temu możesz przeglądać stroną na laptopie, smartphonie bądź tablecie przy zachowaniu najwyższej jakości obrazu. Po prostu układ witryny, a także tabelki, zdjęcia oraz tekst same dopasują się do szerokości ekranu.

Szczególnie musisz zadbać o posiadanie responsywnej wersji strony, jeśli chcesz działać w e-commerce. Już ponad 64% polskich internautów robi zakupy w sieci, a coraz więcej z nich korzysta wtedy z urządzeń mobilnych. Dlatego chcąc zachęcić ich do skorzystania z Twojej oferty, musisz wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom, wygodzie oraz potrzebom, a zapewni Ci to responsywna witryna.

5 korzyści z posiadania responsywnej strony www

Nadal zastanawiasz się, dlaczego warto mieć responsywną stronę internetową? Argumentów jest wiele, a my przygotowaliśmy dla Ciebie 5 najważniejszych korzyści. Poznaj je i przekonaj się, że witryna, która dopasowuje się do urządzeń mobilnych, jest obecnie czymś niezbędnym.

Witryna staje się bardziej atrakcyjna

Na pewno regularnie korzystasz z Internetu przy pomocy urządzeń mobilnych, przeglądasz różne strony, szukasz tam informacji, a może nawet robisz zakupy. Zatem korzystając z własnego doświadczenia, możesz z łatwością dostrzec, które witryny przyciągają Twoją uwagę. Zapewne nie należą do nich serwisy, gdzie tabelki nachodzą na tekst bądź musisz ciągle przybliżać dany fragment, by móc cokolwiek przeczytać. Dalsze przeglądanie prawdopodobnie tak Cię zniechęca, że po prostu wyłączysz tę zakładkę. Dlatego nie pozwól na to, by użytkownicy to samo zrobili z Twoją witryną. Dzięki responsywności zawsze będzie wyglądać atrakcyjnie – przyciągnie wzrok, zainteresuje, a przede wszystkim dostarcza najważniejszych informacji.

Dostosowanie do trendów

Responsywna strona internetowa jest zgodna z trendami

Już od kilku lat responsywne strony znajdują się na szczycie trendów w tworzeniu witryn na 2020 rok. Wiąże się to z tym, że ich znaczenie rośnie bardzo dynamicznie. Zwróć jednak uwagę na to, iż responsywność wkrótce nie będzie już znajdowało się na takich listach, ponieważ stanie się czymś koniecznym i pożądanym. Obecnie jeszcze nie wszyscy użytkownicy dopasowują swoją witrynę do urządzeń mobilnych, ale na pewno nie przyniesie im to żadnych korzyści. Dlatego Ty posłuchaj rad specjalistów i wsłuchaj się w oczekiwania internautów. Dzięki temu trendy Cię nie zaskoczą.

Poprawa czytelności

Responsywność sprawia, że strona jest bardziej elastyczna. Dzięki temu możesz bez problemu dostosować liczbę kolumn, zmodyfikować rozmieszczenie menu bądź rozmieścić treści tak, by zwiększyć czytelność i wygodę w trakcie przeglądania serwisu. W wersji mobilnej możesz usunąć niektóre elementy bądź zmodyfikować je w taki sposób, by strona była przyjazna dla użytkowników. Dzięki temu zyskasz pewność, że potencjalni klienci przeczytają najważniejsze informacje, ale też nie znudzi ich zbyt duża ilość danych. Zwróć także uwagę na to, że responsywne witryny są bardzo wygodne, za co odpowiada tzw. swipe to read. Wystarczy tylko operowanie palcem, żebyś mógł poruszać się po stronie.

Wyższa pozycja w wyszukiwarce

Responsywna witryna zajmuje wyższe miejsce w Google

Zwróć uwagę na to, że roboty Google doceniają witryny, które są dopasowane do urządzeń mobilnych. Dlatego zmieniając stronę na responsywną, możesz znaleźć się wyżej na liście wyszukiwań w porównaniu do witryn opartych na zwykłym HTML (nieresponsywne serwisy). Google informuje o tym na stronie ze swoimi zasadami. Możesz tam znaleźć informacje dotyczące tego, że algorytm wyszukiwarki kontrolują dopasowanie stron do urządzeń mobilnych. Zatem, jeżeli chcesz osiągnąć lepsze wyniki wyświetleń przy pomocy wyszukiwarki Google to postaw na responsywną wersję witryny. Dzięki temu możesz osiągnąć wyższe wyniki sprzedaży, zdobyć nowych klientów i zarobić więcej pieniędzy.

Podążanie za konkurencją

Wiesz już, że responsywne strony www są popularne od kilku lat. Musisz też zdawać sobie sprawę z tego, iż w tym czasie wielu Twoich konkurentów zdążyło przystosować swoje witryny do urządzeń mobilnych. Dlatego ogranicz tę przewagę. Dzięki temu utrzymasz stałych klientów, ale też zyskasz nowych. Poza tym staniesz się bardziej konkurencyjny, a użytkownicy nie będą szukali innych rozwiązań, bo wszystko, czego potrzebują znajdą u Ciebie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *