Wiedza

Jak promować stronę internetową? 5 skutecznych sposobów

Zastanawiasz się, dlaczego ciągle spada liczba odwiedzin na Twojej witrynie? Prawdopodobnie oznacza to, że poświęcasz za mało czasu na reklamę. Przez to dotarłeś do szczytu zainteresowania, a może już nawet doszło do przesytu u stałych odbiorców. Dlatego musisz trafić do nowych użytkowników. Pomoże Ci w tym dobra reklama, więc dowiedz się, jak promować stronę internetową!

Masz do wyboru wiele sposobów, dzięki którym staniesz się widoczny, trafisz do swojej grupy docelowej, a przede wszystkim dostrzeżesz wzrost konwersji. Niektóre z nich wymagają sporych inwestycji – w tym przypadku dostrzeżesz najwięcej korzyści. Jednak możesz również samodzielnie wykonać wiele zadań. Przekonaj się, od czego warto zacząć!

Spis treści

5 sposobów na skuteczną promocję strony internetowej

Przykłady skutecznych sposobów na promocję strony internetowej

Blog

Treści – merytoryczne, zgodne z tematyką strony, a do tego bogate w dopasowane słowa kluczowe. Właśnie to jest Twój największy sprzymierzeniec, z którego powinieneś skorzystać już od początku istnienia witryny internetowej. Zadbaj o regularne udostępnianie tekstów, które są wartościowe dla odbiorców. Poza tym zawrzyj w nich długi ogon lub inne frazy kluczowe. Dzięki temu zainteresujesz nie tylko lojalnych użytkowników, ale przede wszystkim ściągniesz kolejnych z wyszukiwarki Google.

Pamiętaj o tym, że budowanie pozycji eksperta to dobry sposób na przyciągniecie uwagi, udowodnienie swojej wiedzy, doświadczenia oraz reklamowanie marki. Oprócz tego nie musisz ograniczać się jedynie do pisania artykułów na swojej stronie. Świetnym pomysłem są również gościnne wpisy na innych witrynach – szczególnie jeśli są wartościowe dla wyszukiwarki. Wtedy zwiększysz widoczność w sieci, ale też zyskasz mocny link zewnętrzny.

Media społecznościowe

Media społecznościowe służą do reklamy witryny internetowej

Zastanawiasz się, jak promować stronę internetową? Dobrym sposobem są konta w mediach społecznościowych. Choć nie jest to obowiązek, to jednak dzięki temu zyskasz dodatkowych odbiorców. Ważne jest tylko to, abyś stworzył czytelny profil, uzupełnił wszystkie informacje, dodał zdjęcia i regularnie publikował wpisy – to istotne, jeśli masz swój fanpage. W ten sposób zyskasz możliwość szybkiego i naprawdę łatwego udostępniania informacji czy filmików, oceniania Twojej firmy, pozyskasz tak cenne opinie, a nawet usprawnisz proces składania zamówień. Poza tym na samym początku możesz samodzielnie moderować i dbać o rozwój profilu w mediach społecznościowych. Choć wcześniej uzupełnij swoją wiedzę na ten temat, bo prowadzenie takiego konta może być czasem bardziej skomplikowane, niż Ci się wydaje.

Newsletter

Kolejnym doskonałym sposobem na promocję strony www, jest newsletter. W końcu dobrze zaplanowany e-mail marketing jest bardzo skuteczny, bo stale przypomina odbiorcom o Twojej ofercie. Jednocześnie wymaga sporego zaangażowania, wiedzy oraz wykorzystania przydatnych informacji. Jeśli zabraknie tego w Twoim działaniu, to po prostu wiadomości będą traktowane przez odbiorców jak SPAM lub w ogóle do nich nie dotrą, bo nie przejdą przez filtry skrzynek odbiorczych.

Jak zatem dobrze wykorzystać e-mail marketing? Przede wszystkim stale buduj bazę danych. W tym przypadku dobrze sprawdzą się okna pop-upy bądź zaproponowanie czegoś w zamian za zapisanie się do newslettera np. kodu rabatowego czy darmowego mini e-booka. Pamiętaj także o tym, aby treści wiadomości były przydatne, merytoryczne, czytelne i niezbyt długie. Możesz tam też dodać linki do przydatnych lub nowych artykułów. Istotna jest również częstotliwość wysyłanych e-maili – najlepiej raz na tydzień, konkretnego dnia, a nawet o tej samej godzinie.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie jako sposób na promocję strony www

Wyszukiwarka Google to Twoja brama ku sukcesowi. Jednak najpierw musisz zbudować do niej most, a później ciągle dbać o jego dobry stan. W końcu sam na pewno bardzo często korzystasz z tej wyszukiwarki, żeby znaleźć strony, produkty czy poszukać potrzebnych usługodawców. To samo robi Twoja grupa odbiorcza. Dlatego musisz zadbać o to, aby znaleźli i wybrali Ciebie, a nie Twoją konkurencję. Pomoże Ci w tym właśnie pozycjonowanie. Dzięki odpowiednim działaniom wskoczysz na pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania, co przyciągnie uwagę odbiorców, a do tego zachęci ich do skorzystania z Twojej oferty.

Pozytywne efekty pozycjonowania mogą być naprawdę ogromne. Jednocześnie bez specjalistycznej wiedzy trudno Ci będzie samodzielnie utrzymać dobry poziom. W końcu wymaga to regularnej pracy i ciągłego rozwoju, a na oczekiwane rezultaty poczekasz kilka miesięcy.

Kampania w Google Ads

Dla wielu osób kampania Google Ads to dobra alternatywa do pozycjonowania. Jednocześnie zapewnia szybkie efekty, choć nie są zbyt trwałe. Poza tym pozwala wypromować konkretny produkt czy kategorię, a nie całą stronę. Dlatego kampanie warto zawrzeć w planie marketingowym, choć nie możesz ograniczać się jedynie do nich. Zwróć również uwagę na różnice w cenach za poszczególne słowa kluczowe – przedział jest dość szeroki od kilkudziesięciu groszy do nawet kilku złotych za kliknięcie. Wystarczy, że ustalisz dzienny budżet, a ta forma reklamy nie będzie dla Ciebie zbyt obciążająca, ale za to przyniesie wiele korzyści.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *