Szukasz skutecznego sposobu na promocję strony internetowej? Masz kilka opcji do wyboru, a każda z nich ma wiele zalet, ale też wady. Dlatego przede wszystkim ustal cel takiej reklamy, czas jej trwania oraz swój budżet. Przekonaj się zatem, co będzie lepsze – pozycjonowanie czy kampania Ads.
Konkurencja w Internecie jest coraz większa. Szczególnie wtedy, gdy działasz w popularnych branżach. Wówczas samo posiadanie strony czy sklepu online może Ci nie wystarczyć. Musisz też zacząć inwestować w reklamę, która zwiększy Twoją widoczność w sieci. Ważne jest tylko to, abyś wybrał odpowiednią opcję.
Spis treści
Pozycjonowanie czy kampania Ads – która opcja jest lepsza?
Zanim wybierzesz właściwy sposób promocji, to ustal jej cel. Pamiętaj też, że pozycjonowanie i kampania Google Ads wcale się nie wykluczają – w końcu razem zapewnią Ci jeszcze więcej korzyści. Jednak, jeżeli na razie chcesz wybrać tylko jedną z tych opcji, to skup się na zaletach oraz wadach obu tych rozwiązań.
Zalety pozycjonowania
Jedną z najważniejszych korzyści pozycjonowania jest trwałości tego sposobu promocji. Sprawia to, że na Twoją stronę mogą stale trafiać nowi użytkownicy wyszukujący określone frazy kluczowe. Po prostu pozycjonowanie pozwala Ci zwiększyć widoczność strony, a także wpłynąć pozytywnie na jej rozpoznawalność. W końcu prawidłowo przeprowadzone działania pozycjonujące przyczynią się do zajęcia przez Ciebie wysokiej lokaty w wyszukiwarce Google. To na pewno zwiększy też zaufanie odbiorców i poprawi Twój wizerunek – będziesz utożsamiany z liderem w swojej branży. Oprócz tego pozycjonowanie zapewni Ci:
- Wzrost współczynnika konwersji,
- Zwiększanie świadomości odbiorców,
- Mierzalne efekty – korzystając z pozycjonowania, możesz regularnie sprawdzać lub otrzymywać raporty z podjętych kroków,
- Dogłębne działanie – pozycjonowanie wiąże się również z dodawaniem wartościowych i przydatnych dla użytkowników treści,
- Możliwość pozycjonowania na różne słowa kluczowe – wtedy efekty są jeszcze bardziej widoczne, bo Internauci po wpisaniu różnych fraz odnajdą Twoją stronę www,
- Trwałe efekty – nawet gdy przerwiesz na chwilę pozycjonowanie swojej strony, to i tak będziesz zajmować wysokie lokaty w Google, choć tu wiele zależy od działań konkurencji.
Wady pozycjonowania
Bez wątpienia jedną z najważniejszych wad pozycjonowania jest długi czas. Po prostu tutaj musisz postępować zgodnie z zasadami Google, a przyspieszanie pewnych działań nie będzie dobrze oceniane przez roboty. Dlatego często potrzeba dobrych kilku miesięcy, żeby zobaczyć pierwsze efekty pozycjonowania. Ten sposób promocji wymaga również mnóstwo pracy, więc trudno będzie Ci samemu się tym zająć. Poza tym pozycjonowanie to długotrwały proces zatem nawet gdy zaczniesz dostrzegać korzyści, to nie powinieneś z niego rezygnować.
Zalety Google Ads
Trzeba przyznać, że ogromną zaletą Google Ads jest krótki czas oczekiwania na pierwsze efekty. Właściwie już po chwili od rozpoczęcia kampanii Twoja strona może znaleźć się na samym szczycie wyszukiwarki Google. Dlatego jest to bardzo dobre rozwiązanie dla nowych bądź małych firm – wtedy często brakuje pieniędzy w budżecie na bardziej długotrwałe sposoby promocji. Fakt, że Twoja witryna znajdzie się na szczycie listy wyszukiwania Google, jest także widoczny we wzroście ruchu, co dostrzeżesz, chociażby w rosnących zyskach. Jeżeli nadal zastanawiasz się, co jest lepsze – pozycjonowanie czy kampania Ads, to koniecznie zwróć uwagę na kolejne zalety drugiego rozwiązania. Wśród nich znajdziesz m.in.:
- Możliwość zdobycia wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google nawet na bardzo konkurencyjne frazy,
- Kontrola nad budżetem – sam ustalasz kwotę, jaką chcesz wydać na kampanię Ads,
- Płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie Twoją reklamę,
- Kampania Ads to dobre rozwiązanie wtedy, gdy strona nie ma potencjału SEO – nie ma na niej zbyt wiele treści lub są nieregularnie dostarczane,
- Krótsza droga zmiany odwiedzającego w klienta w porównaniu do pozycjonowania,
- Kampania Google Ads umożliwia Ci promowanie konkretnej oferty, a wtedy zainteresowanie odbiorców jest skierowane tylko na jeden produktu.
Wady Google Ads
Choć może Ci się wydawać, że kampania Google Ads to rozwiązanie idealne, to jednak pamiętaj o tym, iż ma również wady. Przede wszystkim musisz pamiętać o właściwym dobraniu słów kluczowych. Jeżeli popełnisz błąd, to narazisz się na wysokie koszty. Pamiętaj także, że kwota za pay per click nie jest stała i może ulec obniżeniu lub podwyższeniu. Wiele zależy od tego, jak będzie postępować Twoja konkurencja. Poza tym minusem kampanii Ads jest jej krótka trwałość. W tym przypadku, choć szybko widzisz pozytywne efekty, to jednak bardzo często ograniczają się one tylko do czasu trwania kampanii. Zwróć także uwagę na inne wady:
- Niechęć użytkowników do klikania w płatne reklamy, co powoduje, że po prostu omijają promowane linki,
- Kampanie Google Ads mają charakter sezonowy,
- W przypadku konkurencyjnych fraz czy branży kampania Ads jest dość droga – wtedy jedno kliknięcie może kosztować nawet kilkadziesiąt złotych.