Wiedza

4 zasady Google Ads, które musisz znać

Wiesz już, że chcesz prowadzić kampanię Google Ads? W takim razie musisz zagłębić się w tajniki tego sposobu reklamy. Dzięki temu nie tylko uzyskasz jeszcze lepsze wyniki, ale przede wszystkim nie zostaniesz zablokowany przez tego światowego potentata. Dlatego poznaj zasady Google Ads i dowiedz się, jak postępować, by zyskać, a nie stracić.

Postępowanie zgodnie z zasadami Google sprawi, że na pewno nie złamiesz regulaminu, jakie obowiązują w tej firmie. Większość reguł ma na celu utrzymanie bezpieczeństwa użytkowników, a także zwiększenie ich wygody. Jednak na Ciebie nakłada ograniczenia, których nie możesz lekceważyć. Zatem poznaj 4 zasady i zacznij się do nich stosować.

Spis treści

Treści

Zasady Google Ads dotyczące treści

Największa liczba zasad Google Ads odnosi się do treści, a przede wszystkim do poszanowania praw autorskich. Dzięki temu możesz reklamować tylko autentyczne marki, produkty itp. W ten sposób Google nakłada ograniczenia na firmy, które sprzedają podróbki, ponieważ nie mogą promować się przy pomocy Google Ads. Nie jest to jedyna zasada, na jaką musisz zwrócić uwagę.

Produkty i usługi stanowiące zagrożenie

Zasady Google Ads mówią jasno, że nie możesz reklamować produktów bądź usług, które mogłyby w jakikolwiek sposób zagrażać użytkownikom. Zwróć uwagę na to, iż nie dotyczy to jedynie Internetu, ale również świata offline. W tym przypadku przede wszystkim odnosi się to do usług hakerskich, sprzedaży substancji niedozwolonych, materiałów pirotechnicznych, a także produktów tytoniowych.

Publikowanie nieodpowiednich treści

Ważne jest również to, że reklamy biorące udział w kampanii Google Ads nie mogą obrażać czyichś uczuć, poglądów politycznych, religii itp. Poza tym niedopuszczalne są treści, które dyskryminują pod jakimkolwiek względem np. rasowym. Zakazane jest również stosowanie wulgarnego słownictwa, nawoływanie do nienawiści lub umieszczanie drastycznych zdjęć na banerach.

Zakazane praktyki

Praktyki zakazane przez Google

Google wyszczególnia również szereg praktyk, które uznaje za niedozwolone. W tym przypadku kluczowe jest przestrzeganie ogólnych zasad, jakie są zapisane w regulaminie, by skorzystać z kampanii Ads. Zauważ też, że w tym przypadku reguły przede wszystkim mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników oraz poprawienia jakości reklam i treści zamieszczonych w sieci.

Wykorzystywanie danych użytkowników

Pamiętaj o tym, iż zbieranie, a także wykorzystywanie danych użytkowników jest surowo karane. Nie tylko przez obowiązujące prawo, ale również przez Google. Dlatego kładą nacisk na zwiększenie bezpieczeństwa internautów. Właśnie z tego powodu zasady Google Ads jasno wskazują na to, że reklamodawcy nie mogą wykorzystywać wrażliwych danych, by dotrzeć do odbiorcy.

Nieprawdziwe informacje

Niezwykle istotne jest to, że reklamy muszą przedstawiać rzetelne informacje, czyli takie, które są zgodne z prawdą, a nie oparte na przypuszczeniach. Dzięki temu Google chce zmniejszyć liczbę nieprawdziwych opinii i danych, jakie pojawiają się w sieci. Dlatego bardzo ważne jest to, żebyś w trakcie korzystania z kampanii Ads kierował się prawdziwymi informacjami, dotyczącymi produktów bądź usług.

Treści podlegające ograniczeniom

Treści podlegające ograniczeniom

W przypadku zasad Google Ads, które są związane z treściami podlegającymi jakimś ograniczeniom, to koniecznie zachowaj ostrożność, ponieważ w tym przypadku nie obowiązuje całkowity zakaz ich umieszczania. Po prostu zadbaj o dokładną selekcję odbiorców. Weź też pod uwagę kulturę i obyczaje obowiązujące w kraju, gdzie chcesz przeprowadzić kampanię Ads. Zwróć również uwagę na to, że ograniczenia dotyczą określonych branży, a nie wszystkie z nich są tak oczywiste, jakby mogło Ci się wydawać. Po prostu musisz zadbać o dostarczenie tej treści ściśle do grupy docelowej. Szczególnie ma to na celu ochronę osób niepełnoletnich oraz zmniejszenie ryzyka związanego z obrażaniem kogoś przez reklamę, którą się wyświetliła.

Ograniczenia odnoszą się do konkretnych treści, czyli m.in. do:

  • alkoholu,
  • hazardu,
  • branży erotycznej,
  • branży medycznej,
  • kredytów i pożyczek,
  • niektórych reklam politycznych,
  • podróbek innych produktów,
  • ośrodków leczących uzależnienia,
  • środków psychoaktywnych.

Redakcja i dane techniczne

Redakcja i dane techniczne według zasad Google Ads

Przede wszystkim zwróć uwagę na to, że reklamy mają być proste w odbiorze i nie mogą łamać wcześniej podanych reguł. Poza tym zasady Google Ads odnoszą się bezpośrednio do wymagań redakcyjnych, które musisz spełnić. Dzięki temu możesz osiągnąć jeszcze większe zyski z tej formy promocji.

Standardy redakcyjne

Google określił dokładne zasady redakcyjne, do których musisz się zastosować. Jednak dzięki temu użytkownik otrzyma przyjazną treść, a w ten sposób łatwiej ją zapamięta. Ważne jest także to, że reklamy mają być czytelne i przydatne dla odbiorcy. Zatem zapomnij o ogólnikowych hasłach reklamowych, stosowaniu niepotrzebnych symboli itp.

Odpowiednie miejsce docelowe

Pamiętaj też o tym, że reklama spełni swoje zadanie wtedy, gdy będzie prowadziła do celu, czyli Twojej strony internetowej. Google zwraca na to szczególną uwagę, więc zadbaj o to, by użytkownik po kliknięciu trafił na dobrą witrynę. Zauważ także, że niedozwolone jest przekierowanie na adres poczty internetowej, brak przycisku „wstecz” na stronie bądź platforma, która jest jeszcze w budowie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *