Co to jest Content Marketing to pytanie, które bardzo często pojawia się na forach internetowych. W tym artykule dowiesz się czym dokładnie jest jest, a także jakie korzyści może przynieść Twojej firmie.
Co to jest Content Marketing?
Content Marketing to przemyślana strategia publikowania treści na stronach internetowych z myślą o pozyskaniu nowych klientów. Do skutecznego content marketingu najczęściej wykorzystuje się wpisy blogowe zoptymalizowane pod kątem popularnych słów kluczowych. Takie działanie zapewnia wysoką widoczność w wyszukiwarce Google.
Jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie widoczności w sieci jest wysokiej jakości treść – koniecznie z dopasowanymi słowami kluczowymi. Dlatego, jeśli nie zadbasz o merytoryczne i przydatne teksty, to nawet kampania przeprowadzona przez doświadczoną agencję nie przyniesie oczekiwanych skutków.
Przekonaj się, co to jest content marketing i dowiedz się, jakie korzyści może zapewnić Twojej firmie.
Content Marketing – Co to jest?
Marketing treści znany jako content marketing i jak już sama nazwa wskazuje, odnosi się do treści, znajdujących się na stronie internetowej lub poza nią.
W przypadku takiej strategii marketingowej kluczowe znaczenie ma regularne tworzenie i dystrybuowanie przydatnych, a do tego merytorycznych tekstów. Dzięki temu możliwe jest pozyskanie i utrzymanie odbiorców. To znowu przynosi wiele wymiernych korzyści firmie, a także Tobie.
Podobne: Czy warto prowadzić bloga firmowego w 2022 roku?
W końcu przy pomocy przemyślanych treści nie tylko zachęcisz do zakupów, przedstawisz atuty oferty, ale przede wszystkim udowodnisz swoją wiedzę, co pozwoli Ci cieszyć się opinią eksperta.
To nie są jedyne ważne cechy, wyróżniające content marketing. Co to jest tak dokładnie? Tak naprawdę taka strategia nie ogranicza się jedynie do czytanych treści. Taka różnorodność pozwala Ci na maksymalne dostosowanie do potrzeb odbiorców.
Skuteczny Content Marketing – Przykłady
Oczywiście jednym z najpopularniejszych przykładów content marketingu są pisane artykuły, które znajdują się na stronie internetowej bądź poza nią. Z ich pomocą możesz jeszcze skuteczniej komunikować się z odbiorcami. Warto zwrócić uwagę na to, że ma to długoterminowy charakter. Jednocześnie nie jest to jedyny chętnie stosowany sposób na content marketing.
Przykłady są naprawdę różnorodne – poznaj je, a z jeszcze większą łatwością wybierzesz dopasowaną opcję.
1. Infografiki
Przystępne, merytoryczne, a do tego krótkie informacje w towarzystwie ciekawych elementów graficznych – dokładnie takie są infografiki. Dlatego są tak popularnym nośnikiem danych.
Przy ich pomocy z łatwością przedstawisz statystyki, wyniki badań czy po prostu informacje z obszernych raportów. To naprawdę prosty sposób na wytłumaczenie nawet dość zawiłych kwestii, który szczególnie dobrze trafi do osób, niemających głowy do liczb.
Zauważ także, że infografiki jako element Content Marketingu są dość popularne w mediach społecznościowych typu Facebook, Pinterest i Instagram.
2. FAQ
Ciekawym przykładem content marketingu jest FAQ, czyli po prostu najczęściej zadawane pytania. Z pomocą tego elementu z jeszcze większą łatwością rozwiejesz wątpliwości odbiorców, a do tego przekonasz ich, że faktycznie warto skorzystać z Twojej oferty.
Zwróć uwagę na to, że FAQ faktycznie będzie przydatny dopiero wtedy, gdy zawrzesz w nim odpowiedzi na pytania, które najchętniej są wpisywane w wyszukiwarkę Google. W ten sposób zastosujesz również długi ogon, co dodatkowo zwiększy widoczność strony.
3. Webinary i podcasty
Czy wiesz, że Content Marketing jest tak szeroki i zróżnicowany, że obejmuje również webinary i podcasty? Obie z tych form przekazu informacji są bardzo modne, a zarazem skuteczne. W końcu przy ich pomocy możesz zacząć edukować swoją społeczność bez konieczności organizacji drogich szkoleń.
Poza tym webinary to też dobry element lejka sprzedażowego – czasem stanowi to również odrębny produkt. Dzięki czemu zyskasz kolejny sposób zarobku.
4. InstaStories i TikTok’i
Ludzie naprawdę sporo swojego wolnego czasu spędzają w sieci, dlatego content marketing i social media stanowią nieodłączny duet. Właśnie z tego powodu kolejnym ciekawym elementem tej strategi marketingowej są media społecznościowe typu Facebook, Instagram i TikTok.
Szczególnie krótkie filmiki pozwalają na jeszcze skuteczniejszą komunikację z użytkownikami. Dodatkowo poznasz ich potrzeby, opowiesz o swoim produkcie lub usłudze, a to wszystko w całkiem zabawny i luźny sposób. To też pomoże Ci skrócić dystans między Tobą a odbiorcami.
5. Raporty branżowe oraz wyniki badań
Świadczysz usługi B2B? W takim razie Twoi odbiorcy mogą wymagać nieco innych treści w porównaniu do klientów indywidualny.
W tym przypadku ogromne znaczenie mają fakty, liczby oraz wymierne korzyści. Wówczas content marketing może przybrać formę raportów branżowych czy wyników badań, które są powiązane z Twoją ofertą lub branżą.
Zauważ, że takie treści możesz nie tylko umieścić na blogu, ale również dodać do newslettera, stworzyć z nich płatny produkt bądź zaprezentować w mediach społecznościowych.
Czym wyróżnia się skuteczny Content Marketing w 2024 roku?
Musisz wiedzieć, że to trendy i algorytmy definiują dobry content marketing, dlatego to nie są stałe cechy, które będą już zawsze obowiązywały. Właśnie z tego powodu kluczowe znaczenie ma to, żebyś śledził zmieniające się trendy.
Podobne: Pomysł na biznes w 2022 roku – Na czym najlepiej zarobisz?
Ciekawym wyborem jest też profesjonalna agencja. Content marketing wtedy będzie prowadzony przez specjalistów i to oni będą odpowiedzialni za dopasowanie treści do nowych wymagań wyszukiwarki Google.
Obecnie dobry content powinien być:
- ekspercki – najchętniej wybierane są treści, których autorzy są ekspertami w swojej branży, dlatego ogromne znaczenie ma też dodawanie informacji, dotyczącej tego, kto stworzył daną treść,
- autorytatywny – treści na stronach uznawanych za autorytet są premiowane przez Google – bardzo często wyznacznikiem tego jest poziom dyskusji w komentarzach,
- wiarygodny – kluczowe znaczenie mają godne zaufania strony internetowej, więc ważny jest nie tylko certyfikat SSL, ale również brak złośliwych oprogramowań.
Jakie korzyści zapewnia Content Marketing?
Content marketing może zapewnić Ci całkiem sporo korzyści, choć pamiętaj o tym, że ich forma jest uzależniona przede wszystkim od przyjętej strategii. To jedno z najważniejszych zadań, jakie ma agencja.
Content marketing, który jest dobrze przedstawiony, może zachęcić do zapisania na listę mailingową, pokazywać korzyści oferty, tworzyć lojalną społeczność bądź po prostu maksymalizować zyski.
Przekonaj się, jak wiele możesz zyskać dzięki dobrze opracowanemu content marketingowi!
1. Zaangażowanie odbiorców
To właśnie zwiększenie zaangażowania odbiorców oraz przyciągnięcie ich uwagi stanowi jedną z najważniejszych korzyści, dostrzegalnych przez firmy, dbające o content marketing i social media. W ten sposób z jeszcze większą łatwością zrealizujesz kolejne cele, czyli np. zwiększysz sprzedaż.
Zwróć również uwagę na to, że wzrost zaangażowania użytkowników bardzo często wpływa na zwiększenie liczby nowych klientów. W końcu dodanie słów kluczowych to także idealna metoda na wyższą pozycję w wyszukiwarce Google.
Pamiętaj jednak o tym, że jedną z najważniejszych zasad dobrego contentu jest to, że teksty – bez względu na ich formę – są tworzone dla ludzi.
2. Wzrost sprzedaży
Skuteczne rozwianie wątpliwości, odpowiedzi na nurtujące pytania czy po prostu jeszcze dokładniejsze przedstawienie oferty – to wszystko sprawia, że content marketing pozwala Ci zwiększyć sprzedaż, co znowu wiąże się ze wzrostem zysków.
Dostęp do wiarygodnych i przydatnych informacji wpływa także na przywiązanie odbiorców do Twoich produktów czy usług, a w ten sposób zyskasz sporo lojalnych klientów.
3. Budowanie pozytywnego wizerunku
Content to też idealny sposób na budowanie pozytywnego wizerunku firmy, a przede wszystkim utrwalanie opinii eksperta. Wystarczy, że w tym celu wykorzystasz merytoryczne teksty, które są powiązane z Twoją branżą i ofertą. Dzięki temu odbiorcy z łatwością znajdą u Ciebie wiele wartościowych informacji.
Zauważ, że w tym celu możesz stosować tzw. recykling treści. Wówczas na różnych kanałach przedstawisz takie same informacje, ale w odmienionej formie – koniecznie dopasowanej do danego medium. W ten sposób znacznie poszerzysz swoje zasięgi, a do tego zyskasz pewność, że te informacje lub dane trafią do każdego użytkownika.
Bardzo ważne jest to, że zbudowanie silnego wizerunku eksperta sprawi, że po prostu społeczność będzie liczyć się z Twoją opinią, więc to właśnie na Twoim blogu lub mediach społecznościowych będą szukali wiarygodnych informacji.
4. Wyższe zasięgi w wyszukiwarce Google
Zwróć uwagę na to, że content marketing stanowi bardzo ważny element pozycjonowania strony internetowej.Właśnie z tego powodu merytoryczne treści w znacznym stopniu wpływają na sukces i większą widoczność Twojej firmy.
Treści zawsze są istotną częścią strategii SEO – dotyczy to zarówno działań na stronie, jak i poza nią.
Z tych zalet content marketingu skorzystasz dopiero wtedy, gdy treści będą unikatowe, wartościowe i zoptymalizowane zgodnie z zasadami Google.
Oczywiście istotnym elementem są również dopasowane frazy kluczowe – choć nie może się ich pojawić zbyt wiele, to jednak i tak w znaczący sposób zwiększają widoczność w wyszukiwarce. To znowu ułatwia odbiorcom odnalezienie właśnie Twojej strony internetowej.