fbpx

Konwersja użytkownika na klienta

Prowadzisz sklep internetowy, ale nie jesteś zadowolony z ilości zamówień? Duża liczba użytkowników nie przekłada się na zamówienia? Chcesz poznać możliwe przyczyny tego stanu rzeczy? Chcesz się dowiedzieć jak zwiększyć konwersję i zarabiać więcej? Jeśli tak, zapoznaj się z naszymi wskazówkami.

Spis treści

Co to jest konwersja w sklepie internetowym

Warto zawsze dbać o to, aby konwersja w sklepie była jak największa

Konwersja to pojęcie określające stosunek zamówień do ogólnej ilości użytkowników, wchodzących na strony internetowe Twojego sklepu we Wrocławiu. Za dobry wynik można uznać konwersję na poziomie 5%. Oznacza to że zaledwie 5% wszystkich użytkowników sklepu internetowego zdecyduje się złożyć zamówienie. Pozostałe 95% z jakichś powodów zrezygnuje. Poznanie tych przyczyn i znalezienie dla nich rozwiązań, pozwoli Ci zwiększyć konwersję, a tym samym sprzedawać więcej.

Poznaj przyczyny słabej konwersji

Niski współczynnik konwersji może mieć wiele powodów. Warto poznać te najczęściej powtarzające się, które w kilka sekund mogą zniechęcić użytkowników do dalszego przebywania na stronach sklepu, nie wspominając już o złożeniu zamówienia w nim.

Zły układ sklepu internetowego

Planując wygląd swojego sklepu, warto trzymać się pewnych standardów. Bazują one na utartych schematach zachowań. Próba ich zmiany powoduje niechęć u użytkowników. Przykładem może być umieszczenie ikony koszyka w lewym górnym rogu ekranu, podczas gdy standardem jest prawy górny róg i nieomal każdy go tam poszukuje. Przykłady można mnożyć. Umieszczenie menu sklepu po prawej zamiast lewej stronie, ukrycie wyszukiwarki lub mało intuicyjny system filtrowania lub sortowania. Klient, który musi poświęcić więcej niż 10 sekund czasu na poznanie sposobu działania strony, najzwyczajniej w świecie będzie zirytowany i szybko ją opuści – bez szansy na powrót.

Nie modny wygląd strony internetowej

projektując sklep, pamiętaj o modnym wyglądzie i przycisku CTA

Nie namawiamy do tego aby kilka razy w roku zmieniać wygląd szaty graficznej swojego sklepu. Jednak bazowanie na layoucie opracowanym przed 10 laty, kiedy w sieci panowały zupełnie inne standardy niż dziś, również nie jest dobrym pomysłem. Taki sklep sprawiać będzie wrażenie przestarzałego, a użytkownik będzie się zastanawiać czy jego oferta jest aktualna, a on sam czy funkcjonuje prawidłowo. Nie chcąc ryzykować pieniędzy, zdecyduje się na pewniejszy zakup w innym sklepie, który wzbudzi jego zaufanie.

Niespójna polityka cenowa

Jednym z decydujących kryteriów zakupowych jest cena produktu oraz pozostałe koszta transakcji. Dotyczy to m.in. kosztów dostawy, rabatów, zniżek lub sam format prezentacji ceny. Kilka cennych wskazówek, które mogą wzmocnić sprzedaż poniżej.

  • Zastosuj rabaty, udzielane proporcjonalnie do wielkości zamówienia, np. 30 szt. = 3% rabat,

  • Proponuj bezpłatną wysyłkę po przekroczeniu określonego progu wartości zamówienia,

  • Czytelnie informuj o wszystkich kosztach, nie stosuj ukrytych opłat,

  • Stosuj zapis z końcówkami 99, zamiast zaokrąglać do pełnych złotych,

  • Oferuj możliwość płatności przez popularne bramki płatnicze – szybkie przelewy.

Dlaczego cena 7,99 zł jest lepsza od 8,00 zł? Dlatego iż na ceny patrzymy zawsze od lewej strony, zatem w pierwszej kolejności widzimy cyfrę mniejszą, co równa się niższej cenie.

Brak wersji responsywnej

Coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych do przeglądania internetu, w tym robieniu zakupów online. Jeśli sklep nie posiada wersji responsywnej, to korzystanie z niego na małym ekranie telefonu nie jest wygodne. Już na etapie projektowania sklepu, należy zadbać o to by posiadał swoją wersję mobilną.

Call to Action = none

Call to Action musi rzucać się w oczy i być ładne

Brak CTA, czyli Call to Action to jeden z największych błędów wielu sklepów internetowych. Brak wyraźnego i czytelnego wezwania do działania, powoduje u klienta pewne wątpliwości. Każe mu się zastanowić czy rzeczywiście dobrze robi, chcąc kupić właśnie tu. Skoro sam sklep nie potrafi go do tego zachęcić, zdejmując z jego barków część odpowiedzialności, to dlaczego on sam ma podejmować to ryzyko? W takim przypadku woli skorzystać z innych ofert, posiadających CTA na stronach. Ważne aby przycisk CTA był dobrze widoczny i wyróżniający się na tle pozostałych elementów strony.

Nieintuicyjny koszyk

Koszyk zamówień to podsumowanie produktów i usług, które zamierzamy w danym sklepie zamówić. Zadaniem koszyka jest zaprezentowanie wszystkich dodanych produktów, wraz z cenami, ilościami i pozostałymi parametrami. Proces finalizacji zamówienia nie może być zbyt rozbudowany, ale ma dawać klientowi możliwość weryfikacji. Zadbać należy o prosty do wypełnienia formularz danych do wysyłki. Warto również zastosować rozwiązanie, jakim jest opcja zakupów bez rejestracji.

    Hej! Potrzebujesz pomocy lub chcesz skorzystać z naszej oferty?

    Już od 8 lat pomagamy firmom zdobywać klientów w sieci. Sprawdź naszą ofertę:

    Project Manager

    Łukasz Pietras
    Project Manager
    dostępny

    Napisz na kontakt@zdobywcysieci.pl lub zadzwoń pod numer 501-757-664, żeby omówić warunki współpracy. Możesz także zostawić kontakt do siebie, a oddzwonię w ciągu 24 godzin. Czekam na kontakt :)