Masz już stronę internetową i teraz chcesz zainwestować w jej reklamę? Wybierz metodę, która nie tylko szybko przyniesie pozytywne rezultaty, ale również pozwoli Ci na kontrolę efektów. Wszystkie te korzyści zapewnia system reklam od Google. Dlatego dowiedz się, co to jest Google Ads (wcześniej AdWords) i przekonaj się, czy warto stosować tę metodę.
Jeżeli szukasz dobrego sposobu na promocję w sieci, to Google Ads jest jedną z najlepszych platform. Dzięki temu reklamy sponsorowane mogą pojawić się na różnych stronach, a w ten sposób zwiększysz swój zasięg i zdobędziesz nowych klientów.
Spis treści
- Co to jest Google Ads?
- Jakie reklamy zapewnia Google Ad?
- Dlaczego warto wybierać kampanię Google Ads?
Co to jest Google Ads?
Zauważ, że Google Ads dopiero od niedawna istnieje pod tą nazwą, dlatego ciągle w sieci możesz znaleźć wiele artykułów na temat Google AdWords. Nie przejmuj się tymi drobnymi rozbieżnościami, tylko zwróć uwagę na to, iż jest to jeden z najlepszych systemów reklamowych. Oczywiście został przygotowany przez firmę Google, dlatego dobrze współpracuje z ich wyszukiwarką. Poza tym wspomniany system pomaga w budowaniu i zarządzaniu kampaniami reklamowymi, które mogą mieć naprawdę szeroki zasięg. Jednak w tym przypadku zależy to przede wszystkim od tego, ile pieniędzy przeznaczysz na promocję.
Istotne jest także to, że Google Ads współpracuje z wieloma platformami. Szacuje się, że jest ich kilka milionów, pośród których znajdziesz fora, lokalne serwis, blogi i ogólnokrajowe portale tematyczne. Wśród najważniejszych witryn stowarzyszonych można znaleźć YouTube, pocztę Gmail, Onet, WP, Blogger, Google Finance itp.
Jakie reklamy zapewnia Google Ads?
Słyszałeś kiedyś o kampaniach reklamowych Google Ads? Jeżeli nie, to pora nadrobić zaległości, ponieważ stanowią doskonały przykład efektywnej promocji. Poza tym masz dużą kontrolę nad tym, ile pieniędzy chcesz przeznaczyć na tę formę marketingu. Dzięki temu łatwiej określisz, jakie mogą być spodziewane efekty. Jeszcze zanim zaczniesz myśleć o podbijaniu Internetu, to zastanów się nad tym, jaki rodzaj reklamy wybrać. Do najpopularniejszych z nich należą:
- reklamy tekstowe w wyszukiwarce,
- „tylko połączenie”, gdzie wyświetlany jest numer telefonu,
- dynamiczne reklamy w wyszukiwarce,
- reklamy produktowe ze zdjęciami,
- klasyczne banery,
- reklamy animowane,
- elastyczna wersja reklamy,
- promocja w różnych serwisach.
Dlaczego warto wybierać kampanię Google Ads?
Widzisz zatem, że Google Ads to nie tylko szeroki wybór reklam, ale również możliwość zaistnienia w sieci. Jednak nie są to jedyne zalety, które przemawiają za takim sposobem promocji. Dlatego zwróć uwagę na to, co jeszcze zapewnia Google Ads.
Szybkie rezultaty
Nie lubisz długo czekać na rezultaty? W takim razie na pewno ucieszy Cię fakt, że w przypadku płatnych kampanii Ads możesz uzyskać natychmiastowe efekty, co odróżnia tę metodę od np. pozycjonowania. Szczególnie jest to ważne, jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę w sieci i chcesz, by użytkownicy szybko Cię dostrzegli. Taka forma promocji dobrze sprawdzi się też u firm, których oferta ma sezonowy charakter.
Zwróć również uwagę na to, że tak naprawdę wystarczy skonfigurować kampanię, poczekać na zatwierdzenie przez system i można ruszać z reklamą. Właśnie z tego powodu tak często kampanie Ads są wykorzystywane w krótkich akcjach promocyjnych nakierowanych na szybkie rezultaty.
Mierzalne efekty
Bardzo ważne jest także to, że przy pomocy Google Ads możesz w łatwy sposób sprawdzić efekty płatnej kampanii. Dzięki temu sprawdzisz, czy cele zostały zrealizowane, a reklama okazała się skuteczna. Wszystko to dzięki informacjom, jakie otrzymujesz, co dotyczy np. kosztu jednego kliknięcia słowa kluczowego, liczbę wyświetleń danej reklamy, a także ogólny współczynnik klikalności oraz dane dotyczące konwersji.
Uzyskane informacje są pomocne w określeniu, czy inwestycja się zwróciła, a jeżeli nie, to gdzie pojawiły się problemy. Takie dane są też bardzo przydatne w trakcie planowania kolejnej kampanii.
Reklamy dostosowane do grupy docelowej
Najważniejsze jest to, by reklama trafiała do odpowiedniego odbiorcy. Zazwyczaj tylko wtedy możesz liczyć na uzyskanie oczekiwanego rezultatu, czyli np. zwiększenie sprzedaży bądź liczby wyświetleń. W przypadku kampanii Ads możesz wykorzystać optymalny dobór stawek, a dzięki temu zwiększą się szanse na dotarcie do Twojej grupy docelowej.
Pamiętaj także o tym, by w trakcie przygotowywania kampanii Ads wziąć pod uwagę lokalizację użytkowników, co jest szczególnie ważne w przypadku nakierowania na mieszkańców konkretnego regionu. Poza tym zwróć uwagę na rodzaj wykorzystywanego urządzenia, przeglądarkę, porę dnia, gdy ma być wyświetlana reklama, a także dzień tygodnia.
Przejrzyste zasady płatności
Wykorzystując kampanię Google Ads, nie musisz przejmować się tym, że koszty przewyższają Twój budżet, ponieważ możesz wybrać opcję płatności „z góry”. Dzięki temu zyskujesz pełną kontrolę nad wydatkami związanymi z promocją.
Inną opcją jest płacenie „z dołu”, a wtedy regulujesz należności dopiero wtedy, gdy kampania przekroczyła wcześniej określoną kwotę. Jednak ta metoda jest mniej bezpieczna od pierwszej, dlatego jest rzadziej wybierana.