Pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie, dlatego musisz o to zadbać nawet w Internecie. W końcu wystarczy jedno nieprzychylne spojrzenie klienta, by zrezygnował z zakupów na Twojej stronie bądź nie skorzystał z proponowanych usług. Dlatego dowiedz się, jak zadbać o identyfikację wizualną w Internecie. Dzięki temu zyskasz wiarygodność, zainteresowanie i poprawisz swój PR.
W sieci bardzo ważne jest to, żebyś dał się zapamiętać. Szczególnie wtedy, gdy masz sporą konkurencję. W innym przypadku klient po prostu już do Ciebie nie wróci. Dlatego przemyślana identyfikacja wizualna na pewno Ci pomoże.
Spis treści
Identyfikacja wizualna – co to jest?
Marka, którą chcesz stworzyć w Internecie, musi być z czymś kojarzona. Zazwyczaj najbardziej wyróżniające są wartości, cechy i skojarzenia. Dzięki temu zaczynasz się wybijać się na tle konkurencji, a klienci zaczynają Cię dostrzegać. W konsekwencji chętniej wybierają Twoje produkty bądź usługi. Poza tym zaczynasz istnieć w świadomości konsumentów, a tylko w ten sposób możesz osiągnąć wyższe zyski.
Zwróć też uwagę na to, że identyfikacja wizualna jest najlepszym sposobem na tworzenie indywidualnego wizerunku. Właśnie z tego powodu działania muszą być przemyślane, a także spójne ze stylem Twojej firmy. Dzięki temu osiągniesz zamierzony cel, czyli staniesz się rozpoznawalny w środowisku zewnętrznym, np. wśród konkurencji bądź klientów.
Najlepsze sposoby na zadbanie o identyfikację wizualną w sieci
Zastanawiasz się, jak zadbać o identyfikację wizualną w Internecie? Przede wszystkim musisz zacząć kreować wizerunek Twojej marki, a dzięki temu staniesz się rozpoznawalny. Ważne jest tylko to, żebyś podejmował spójne działania, nawet wtedy, gdy prowadzisz firmę stacjonarnie i w sieci. Dzięki temu klienci z łatwością rozpoznają Cię pośród tysięcy innych witryn.
Pamiętaj także o tym, że szczególnie niektóre działania w Internecie wpływają na budowanie pożądanego wizerunku. Zatem dowiedz się, które z nich są najlepsze i przyczynią się do osiągnięcia zamierzonego efektu.
Wygląd strony internetowej
Bez wątpienia najważniejszym elementem identyfikacji wizualnej w sieci jest właśnie strona internetowa. W końcu to właśnie od staje się wirtualną siedzibą Twojej firmy. Dlatego zadbaj o to, żeby wykorzystać główne kolory bądź symbole, które mają Cię wyróżniać. Poza tym witryna stanie się wizytówką i to właśnie dzięki niej zaistniejesz w świadomości odbiorców.
Zwróć również uwagę na to, że strona internetowa jest miejscem, gdzie możesz zamieścić pozostałe elementy, które dbają o identyfikację wizualną firmy.
Logo
Zauważ, że logo ma ogromne znaczenie w budowaniu wizerunku marki. W końcu to właśnie ten symbol firmy pozwala na zaistnienie w świadomości klientów i konkurencji. Pamiętaj też o tym, iż użytkownicy zazwyczaj najlepiej zapamiętują symbole graficzne, dlatego dokładnie przemyśl swój wybór. Najważniejsze jest to, by logo budziło pozytywne skojarzenia, a przy okazji niech będzie dość minimalistyczne, ale efektowne. W końcu znajdzie się na różnych materiałach marketingowych bądź produktach, które sprzedajesz. Dzięki temu symbol stanie się tożsamy z Twoją marką, a z czasem nawet sam sygnet będzie kojarzony z firmą.
Istotne jest także to, że logo powinno być wykonane w taki sposób, by dobrze odzwierciedlało wygląd strony internetowej. Dlatego wybierz kolory, które będą miały najważniejsze znaczenie dla Twojej firmy, a później wykorzystaj je w swoim logo.
Spójne materiały marketingowe
Prowadzisz działania marketingowe w sieci? Wysyłasz newsletter, darmowe e-booki bądź profile w mediach społecznościowych? W takim razie zadbaj o spójny przekaz wszystkich materiałów marketingowych. Dzięki temu Twoje produkty zawsze będą kojarzony z Tobą i nie będzie w tym żadnego przypadku. W ten sposób jeszcze mocniej pozostaniesz w pamięci konsumentów lub innych użytkowników.
Nie zapomnij także o tym, że identyfikacja wizualna wykorzystywana przy materiałach marketingowych, może się przydać np. w trakcie tworzenia jednego spójnego szablonu, który wykorzystasz w wiadomościach e-mailowych lub w mediach społecznościowych.
Sposób obsługi klientów
Choć obsługa klientów ma charakter pozawizualny, to jednak warto o nim wspomnieć. Przede wszystkim dlatego, że kontakty z konsumentami są istotne bez względu na przestrzeń. W tym przypadku weź pod uwagę przede wszystkim charakter Twojej grupy docelowej. Dzięki temu z łatwością dopasujesz język wypowiedzi i e-maili, ale też sposób kontaktu ze swoimi klientami. W ten sposób wyjdziesz nieco poza schemat, a przy tym staniesz się bardziej rozpoznawalny.
Nazwa domeny
Bardzo ważne jest to, że domena również ma wpływ na to, jak jesteś postrzegany. Przy jej pomocy określisz, czym się zajmujesz, a także charakter i styl strony. Poza tym nazwa strony często znajduje się w logo, więc ma ogromne znaczenie na wizerunek firmy. Zatem zdecyduj się po prostu na coś wyróżniającego się i przystępnego, a dzięki temu użytkownicy z większą łatwością zapamiętają nazwę.