Wiedza

Jak zadbać o identyfikację wizualną w Internecie?

Pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie, dlatego musisz o to zadbać nawet w Internecie. W końcu wystarczy jedno nieprzychylne spojrzenie klienta, by zrezygnował z zakupów na Twojej stronie bądź nie skorzystał z proponowanych usług. Dlatego dowiedz się, jak zadbać o identyfikację wizualną w Internecie. Dzięki temu zyskasz wiarygodność, zainteresowanie i poprawisz swój PR.

W sieci bardzo ważne jest to, żebyś dał się zapamiętać. Szczególnie wtedy, gdy masz sporą konkurencję. W innym przypadku klient po prostu już do Ciebie nie wróci. Dlatego przemyślana identyfikacja wizualna na pewno Ci pomoże.

Spis treści

Identyfikacja wizualna – co to jest?

Definicja identyfikacji wizualnej

Marka, którą chcesz stworzyć w Internecie, musi być z czymś kojarzona. Zazwyczaj najbardziej wyróżniające są wartości, cechy i skojarzenia. Dzięki temu zaczynasz się wybijać się na tle konkurencji, a klienci zaczynają Cię dostrzegać. W konsekwencji chętniej wybierają Twoje produkty bądź usługi. Poza tym zaczynasz istnieć w świadomości konsumentów, a tylko w ten sposób możesz osiągnąć wyższe zyski.

Zwróć też uwagę na to, że identyfikacja wizualna jest najlepszym sposobem na tworzenie indywidualnego wizerunku. Właśnie z tego powodu działania muszą być przemyślane, a także spójne ze stylem Twojej firmy. Dzięki temu osiągniesz zamierzony cel, czyli staniesz się rozpoznawalny w środowisku zewnętrznym, np. wśród konkurencji bądź klientów.

Najlepsze sposoby na zadbanie o identyfikację wizualną w sieci

Jakie są najlepsze sposoby na identyfikację wizualną w Internecie?

Zastanawiasz się, jak zadbać o identyfikację wizualną w Internecie? Przede wszystkim musisz zacząć kreować wizerunek Twojej marki, a dzięki temu staniesz się rozpoznawalny. Ważne jest tylko to, żebyś podejmował spójne działania, nawet wtedy, gdy prowadzisz firmę stacjonarnie i w sieci. Dzięki temu klienci z łatwością rozpoznają Cię pośród tysięcy innych witryn.

Pamiętaj także o tym, że szczególnie niektóre działania w Internecie wpływają na budowanie pożądanego wizerunku. Zatem dowiedz się, które z nich są najlepsze i przyczynią się do osiągnięcia zamierzonego efektu.

Wygląd strony internetowej

Bez wątpienia najważniejszym elementem identyfikacji wizualnej w sieci jest właśnie strona internetowa. W końcu to właśnie od staje się wirtualną siedzibą Twojej firmy. Dlatego zadbaj o to, żeby wykorzystać główne kolory bądź symbole, które mają Cię wyróżniać. Poza tym witryna stanie się wizytówką i to właśnie dzięki niej zaistniejesz w świadomości odbiorców.

Zwróć również uwagę na to, że strona internetowa jest miejscem, gdzie możesz zamieścić pozostałe elementy, które dbają o identyfikację wizualną firmy.

Logo

Logo jako przykład identyfikacji wizualnej

Zauważ, że logo ma ogromne znaczenie w budowaniu wizerunku marki. W końcu to właśnie ten symbol firmy pozwala na zaistnienie w świadomości klientów i konkurencji. Pamiętaj też o tym, iż użytkownicy zazwyczaj najlepiej zapamiętują symbole graficzne, dlatego dokładnie przemyśl swój wybór. Najważniejsze jest to, by logo budziło pozytywne skojarzenia, a przy okazji niech będzie dość minimalistyczne, ale efektowne. W końcu znajdzie się na różnych materiałach marketingowych bądź produktach, które sprzedajesz. Dzięki temu symbol stanie się tożsamy z Twoją marką, a z czasem nawet sam sygnet będzie kojarzony z firmą.

Istotne jest także to, że logo powinno być wykonane w taki sposób, by dobrze odzwierciedlało wygląd strony internetowej. Dlatego wybierz kolory, które będą miały najważniejsze znaczenie dla Twojej firmy, a później wykorzystaj je w swoim logo.

Spójne materiały marketingowe

Prowadzisz działania marketingowe w sieci? Wysyłasz newsletter, darmowe e-booki bądź profile w mediach społecznościowych? W takim razie zadbaj o spójny przekaz wszystkich materiałów marketingowych. Dzięki temu Twoje produkty zawsze będą kojarzony z Tobą i nie będzie w tym żadnego przypadku. W ten sposób jeszcze mocniej pozostaniesz w pamięci konsumentów lub innych użytkowników.

Nie zapomnij także o tym, że identyfikacja wizualna wykorzystywana przy materiałach marketingowych, może się przydać np. w trakcie tworzenia jednego spójnego szablonu, który wykorzystasz w wiadomościach e-mailowych lub w mediach społecznościowych.

Sposób obsługi klientów

Sposób obsługi klientów jako przykład identyfikacji wizualnej

Choć obsługa klientów ma charakter pozawizualny, to jednak warto o nim wspomnieć. Przede wszystkim dlatego, że kontakty z konsumentami są istotne bez względu na przestrzeń. W tym przypadku weź pod uwagę przede wszystkim charakter Twojej grupy docelowej. Dzięki temu z łatwością dopasujesz język wypowiedzi i e-maili, ale też sposób kontaktu ze swoimi klientami. W ten sposób wyjdziesz nieco poza schemat, a przy tym staniesz się bardziej rozpoznawalny.

Nazwa domeny

Bardzo ważne jest to, że domena również ma wpływ na to, jak jesteś postrzegany. Przy jej pomocy określisz, czym się zajmujesz, a także charakter i styl strony. Poza tym nazwa strony często znajduje się w logo, więc ma ogromne znaczenie na wizerunek firmy. Zatem zdecyduj się po prostu na coś wyróżniającego się i przystępnego, a dzięki temu użytkownicy z większą łatwością zapamiętają nazwę.

One thought on “Jak zadbać o identyfikację wizualną w Internecie?”

  1. Ciekawy artykuł, strona wizualna w internecie jest jednym z kluczowych elementów. Jeżeli chodzi o stronę internetową to dopasowanie jej w sposób idealny jest bardzo trudne i czasochłonne. Nie raz spotkałem się z sytuacją, że strona miała za dużo niepotrzebnych elementów w sobie co odrzucało mnie od dalszego jej przeglądania lub drobne nieścisłości powodowały, że nie działa prawidłowo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *