Wiedza

Trendy w tworzeniu stron internetowych na 2020 rok

Zbliża się koniec roku kalendarzowego, a wraz z nastaniem nowego roku przyjdzie czas na zmiany. Przede wszystkim dostrzeżesz to w trendach, jakie zaczną obowiązywać. Dlatego, jeżeli chcesz iść za głosem specjalistów i jeszcze lepiej dopasować Twoją witrynę, to poznaj trendy w tworzeniu stron internetowych na 2020 rok.

Pamiętaj o tym, że nowe trendy nie zawsze odnoszą się jedynie do mody, ponieważ często jest to związane z jeszcze bardziej intuicyjnym interfejsem, bądź po prostu dopasowaniem do użytkowników. Dlatego, jeżeli chcesz pozostawić daleko za sobą konkurencję, to zwróć uwagę na to, jakie witryny będą tworzone w 2020 roku.

Spis treści

12 trendów w tworzeniu stron internetowych na 2020 rok

12 trendów w tworzeniu stron internetowych na 2020 rok

Zauważ, że 2020 rok przyniesie wiele zmian, ale również nowości, które do tej pory jedynie pojawiały się na niektórych stronach internetowych. Jednak wraz ze zmianą kartki w kalendarzu poszczególne funkcje lub rozwiązania staną się czymś obowiązkowym. Pamiętaj także o tym, iż nie dotyczy to zmiany rodzaju treści, jakie mają się pojawiać na stronie. Choć koniecznie zadbaj o ich dopasowanie do potrzeb użytkowników i postaraj się, by teksty miały wartość merytoryczną.

Zatem poznaj trendy w tworzeniu stron internetowych na 2020 rok.

1. Strona dopasowana do wielu sprzętów

W nadchodzącym roku szczególną rolę będzie odgrywało dopasowanie strony internetowej do każdego urządzenia, a szczególnie do smartfonów. Korzystanie z witryn ma być tak samo intuicyjne i proste, jak na komputerze. W tym celu możesz umieścić wszystkie niepotrzebne elementy w menu. Pamiętaj, że prawdziwe motto web designu w 2020 roku, to maksymalne zlikwidowanie trudności dla użytkowników.

Przeczytaj więcej o responsywnej stronie internetowej.

2. Powiadomienia push

Choć powiadomienia push nadal są dość kontrowersyjne dla niektórych użytkowników, to ich obecność jest jednym z najważniejszych trendów. Ważne jest tylko to, żebyś zadbał o możliwość ich wyłączenia, a także maksymalne dopasowanie do grupy docelowej. Nie zapomnij też dobrze przemyśleć częstotliwość, z jaką będą pojawiały się powiadomienia.

Przeczytaj więcej o powiadomieniach Push.

3. Wdrożenie tzw. motion design

Motion designe jako jeden z trendów w tworzeniu stron www

Współczesny użytkownik jest niecierpliwy i chce od razu uzyskać wszystkie informacje. Zdjęcia nie są w stanie mu tego dać, dlatego wśród trendów znalazło się „motion desing”, czyli po prostu krótkie animacje bądź gify. Dzięki nim osoba odwiedzająca Twoją stronę w ciągu kilku sekund zyskuje najważniejsze dane, cechy i poznaje wygląd produktu.

Przeczytaj więcej o motion design.

4. Filmy wideo na stronie

Umieszczanie plików wideo na stronie to nie jest nowy trend, ale na razie jeszcze nie znaleziono alternatywy dla tego rozwiązania. Jeżeli chcesz umieścić filmy, to pamiętaj, że muszą być krótkie i treściwe, bo użytkownik przeznaczy na jego oglądanie max. 2-4 minuty.

Przeczytaj więcej o filmach wideo na stronie.

5. Boty czatu

Znów trzeba odnieść się do braku czasu, ponieważ boty czatu mają natychmiast dostarczyć wszystkich niezbędnych informacji. Dzięki temu użytkownik nie musi czekać na, to kiedy rozpoczniesz pracę, tylko od razu uzyskuje odpowiedzi na pytania.

Przeczytaj więcej o czatbotach.

6. Minimalizm

Minimalizm jako jeden z trendów w tworzeniu stron internetowych

W 2020 roku nadal będzie obowiązywać minimalizm, co będzie dotyczyło m.in. uproszczenia interfejsu, ukrycia paska nawigacji, zmniejszenia liczby kolorów wykorzystanych na stronie, a także ograniczenia dodatkowych szczegółów związanych z grafiką. Poza tym będzie obowiązywała zasada minimum przycisków.

Przeczytaj więcej o minimalizmie.

7. Bloki w jednolitym kolorze

Jeżeli chcesz podzielić stronę na kilka części (powyżej 2), to pamiętaj o zachowaniu jednolitego koloru poszczególnych bloków. Jednak możesz wybierać różne odcienie, dzięki czemu zakomunikujesz, która część jest najważniejsza. Ważne jest jednak to, żeby Twoje działania były przemyślane, a poszczególne bloki miały jednakową wielkość.

8. Nakładające się warstwy

Nowy rok to prawdziwa walka z efektem 2D. Dlatego kolejny trend dotyczy nakładania się poszczególnych warstw, dzięki temu możesz w prosty sposób uzyskać wielowymiarowy efekt na stronie. W tym celu umieść kilka elementów na sobie, ale w taki sposób, by to było widoczne.

9. Pełnoekranowe formularze

Pełnoekranowy formularz kontaktowy modny w 2020 roku

Bardzo ważnym trendem w 2020 roku będą duże elementy, których ma być mniej na stronie, ale za to mają zwracać uwagę swoją wielkością. Zasada ta dotyczy również formularza kontaktowego, gdyż ma być naprawdę widoczny.

Przeczytaj więcej o pełnoekranowych formularzach.

10. Indywidualnie dopasowane grafiki

Kolejny trend dotyczy grafiki „szyte na miarę”. Coraz większe znaczenie będą zyskiwały obrazy, które są przygotowane specjalnie dla Twojej strony. Dzięki temu zdjęcia nie tylko będą stanowiły dobre odwzorowanie Twojej oferty, ale również witryny staną się bardziej różnorodne.

Przeczytaj więcej o indywidualnie dopasowanych grafikach.

11. Zwiększenia znaczenia „białych znaków”

Pamiętaj, że wolne przestrzenie pomiędzy zdaniami, elementami na stronie itp. to nie jest marnotrawstwo miejsca. W ten sposób możesz zasygnalizować, że jakaś część jest szczególnie ważna. W 2020 roku „białe znaki” będą jeszcze wyraźniejsze i większe.

Przeczytaj więcej o białych znakach.

12. Podzielony ekran

Podział strony modny w 2020 roku

Masz do przekazania wiele informacji bądź oferujesz różnorodne produkty i usługi? W takim razie trend związany z podziałem ekranu jest właśnie dla Ciebie. Ważne jest tylko to, żebyś wykorzystał grafikę do zasugerowania, która z tych części jest dla Ciebie priorytetem.

Przeczytaj więcej o podzielonym ekranie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *