fbpx

Co to jest SXO i jak pomaga rozwinąć biznes w 2024 roku

Marketing internetowy ciągle się zmienia – ewoluuje i dostosowuje się do algorytmów, potrzeb rynków oraz użytkowników. Dlatego ciągle udoskonalane są metody, dzięki którym Twoja strona znajdzie uznanie w oczach odbiorców i Googlebotów, a do tego poradzi sobie z nowymi trendami. Właśnie z tego powodu musisz dowiedzieć się, co to jest SXO.

Co to jest SXO? Definicja

SXO – Search Experience Optimization to połączenie dwóch słów – SEO i UX. SXO to działania SEO połączone z działaniami on-site mającymi wpływ na wrażenia użytkowników. Mówiąc prostym językiem, chodzi o to, żeby skuteczne SEO połączyć ze skuteczną sprzedażą na stronie internetowej. Wysokie wyniki SEO oraz działania mające wpływ na wysoki współczynnik konwersji, to właśnie SXO.

Marketingowcy, web developerzy czy specjaliści UX wymyślają zupełnie nowe rozwiązania, stanowiące odpowiedź na zmieniające się warunki. Jedną z opcji jest właśnie SXO, czyli kolejny sposób tworzenia strony internetowej, łączący wiele najważniejszych elementów.

co to jest sxo

Dzięki temu możesz jeszcze skuteczniej zwiększyć poziom konwersji – przekonaj się, czy SXO przyda się Twojej firmie.

Co to jest SXO?

Search Experience Optimization, czyli w skrócie SXO stanowi połączenie dwóch słów – SEO i UX. Właśnie w tym tkwi cały sekret tego sposobu postępowania.

Wyróżnia się przede wszystkim kompleksowym działaniem na stronie i poza nią. W ten sposób maksymalnie skupiasz uwagę użytkowników w ramach ruchu organicznego z wyszukiwarki Google.

Dzieje się tak poprzez dostarczenie naprawdę merytorycznej treści, potrzebnych informacji, a także utrzymanie ich uwagi. W konsekwencji skłaniasz odbiorców do działania.

To wszystko jest możliwe dzięki połączeniu pozycjonowania z optymalizacją konwersji i zrozumieniu potrzeb potencjalnych klientów.

Jeśli nadal zastanawiasz się, co to jest SXO, to skup się przede wszystkim na różnicach między tym sposobem działania, a ograniczeniu się jedynie do działań SEO.

W przypadku nowej metody kluczowe znaczenie ma nie tylko dostarczenie informacji, ale przede wszystkim zrobienie tego w maksymalnie przyjazny sposób.

Dlatego to właśnie na Twojej stronie muszą pojawiać się wszystkie potrzebne informacje, aby odbiorca nie musiał ich szukać na innych witrynach lub korzystać z Twoich linków.

Zwróć również uwagę na najważniejszy cel SXO, czyli pozyskanie konwertującego ruchu na stronie internetowej.

W tym przypadku nie liczy się jedynie wysoka pozycja w Google, choć ciągle nie możesz z tego rezygnować.

Z czego składa się SXO?

SXO to bardzo złożony model, dlatego opiera się na kilku elementach. Każdy z nich pełni istotną funkcję i dopiero połączenie ich, stworzenie strategii, a następnie zadbanie o wszystkie te obszary sprawi, że zaczniesz działać zgodnie z SXO.

Przekonaj się zatem, jakie elementy są najważniejsze w przypadku tego nowego sposobu tworzenia stron www i ich promocji w Internecie.

1. SEO

Choć wysoka lokata nie jest celem nadrzędnym, to jednak walka z algorytmami nigdy się nie skończy. Nawet wtedy, gdy chcesz działać zgodnie z zasadami SXO.

Polecamy: Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?

Dlatego nadal musisz dbać o SEO, a pozycja w top3 Google na pewno zwiększy zainteresowanie użytkowników Twoją ofertą.

2. Marketing treści

Już od wielu lat to właśnie content marketing stanowi jeden z najważniejszych trzonów internetowych działań. Dlatego kolejnym ważnym elementem SXO są treści wspierające odbiorców na każdym etapie podejmowania decyzji zakupowych.

Oczywiście konieczne jest też to, aby znalazły się w nich dopasowane frazy kluczowe.

Poza tym zwróć uwagę na jakość tekstów, ich długość, stopień, w jakim wyczerpują dany temat, a także odpowiednie formatowanie, meta tagi, linki i nagłówki.

3. CRO

Conversion Rate Optimization, czyli CRO to po prostu optymalizacja ścieżki konwersji.

Głównym celem tego działania jest nie tylko tworzenie jak największego ruchu na stronie, ale przede wszystkim maksymalne przekształcanie go realne zamówienia czy nowe leady.

4. Web development

Kolejnym istotnym elementem SXO jest web development, a szczególnie prawidłowa optymalizacja strony internetowej.

Dzięki temu działa naprawdę sprawnie i szybko się ładuje.

Te działania obejmują również SSL, mapę strony, czysty kod oraz poprawny HTML i CSS.

5. Analityka

O tym zawsze musisz pamiętać, jeśli liczyć na realne korzyści – chodzi tu oczywiście o ciągłą kontrolę efektów kolejnych działań.

Dlatego korzystaj z Google Analytics lub innych narzędzi, sprawdzających zachowania użytkowników na Twojej witrynie.

6. Optymalizacja UX i UI

Obok SEO to właśnie UX i UI stanowią kluczowe składowe SXO. W końcu tak ważne jest to, abyś stworzył przyjazny, a do tego prosty w obsłudze interfejs.

Musisz też zadbać o ciekawy design, intuicyjny sposób poruszania się po stronie oraz o czytelne formatowanie treści.

W ten sposób użytkownicy nie będą mieli problemów z nawigacją a dodatkowo ta droga będzie możliwie jak najkrótsza.

5 kluczowych zasad SXO w 2024 roku

Zauważ, że SXO to odpowiedź na zmiany, jakie zaszły w wyszukiwarce Google. Ten światowy lider już od lat zwraca ogromną uwagę na przyjazność stron i promowanie wysokiej jakości treści.

Dlatego kluczowe jest to, abyś dostosował się do nowych reguł, a przede wszystkim poznał najważniejsze zasady SXO.

1. Użyteczność dla odbiorców

Pierwszą zasadą stron internetowych działających zgodnie z SXO jest to, aby witryna była maksymalnie użyteczna dla użytkowników.

W końcu to właśnie wtedy jesteś w stanie zaspokoić ich potrzeby – pamiętaj, że dokładnie tego oczekują odbiorcy, gdy wchodzą na Twoją stronę.

Dlatego mało merytoryczne teksty, zawierające jedynie zbitkę słów kluczowych nie dadzą im odpowiedzi na nurtujące pytania. Zamiast tego użytkownik włączy konkurencyjny serwis.

Podobne: Jak napisać dobry artykuł na bloga? Porady krok po kroku

Zwróć również uwagę na to, że zapominając o użyteczności, nie tylko odstraszasz potencjalnych klientów, ale też zmniejszasz swoją szansę na wysoką lokatę w Google.

Zatem postaw na jakość, zadbaj o merytoryczne treści i zainteresuj odbiorcę, aby spędził na Twojej stronie jak najwięcej czasu.

2. Dostępność dla wielu urządzeń

W przypadku dostępności znów dostrzeżesz tę ciekawą mieszankę UX i SEO, jaka składa się na SXO.

Po prostu musisz pamiętać o tym, jak ważna jest dostępność strony internetowej dla innych urządzeń.

Dlatego zadbaj o to, aby witryna dobrze się prezentowała nie tylko w podstawowej wersji na komputer, ale również wtedy, gdy odbiorcy włączą ją na telefonie, tablecie czy iPadzie. To zadanie dla specjalisty od UX.

Jednocześnie responsywna strona sprawi, że spełnisz jedno z podstawowych zasad Google, co może poprawić Twoją lokatę w wynikach wyszukiwania.

3. Szybki czas ładowania się strony www

Nikt nie lubi czekać, aż strona internetowa w końcu się załaduje, a szczególnie dotyczy to współczesnych odbiorców. Właśnie z tego powodu jednym z kluczowych zasad SXO jest dbałość o prawidłową optymalizację strony, a dzięki temu znacznie przyspieszysz czas ładowania.

Pamiętaj jednak o tym, że ta prędkość musi być wysoka nie tylko na witrynie w wersji standardowej, ale również tej responsywnej. W ten sposób zwiększysz przyjazność swojej strony, a do tego zmniejszysz współczynnik odrzuceń.

Badania pokazują, że ten wzrasta blisko o 40%, jeśli czas ładowania przekracza 3 sekundy. Choć wyniki te odnoszą się przede wszystkim do urządzeń mobilnych, to jednak w przypadku witryn włączonych na komputerze dane są podobne.

Dlatego tak ważne jest to, abyś zadbał o prędkość strony, a dzięki temu przekonasz się, że mniejsza liczba użytkowników będzie rezygnować z zakupów na Twojej witrynie.

4. Intuicyjna nawigacja

Wciel się w rolę nowego klienta, włącz swoją stronę i sprawdź, czy jej obsługa jest prosta. Jeśli nawet Ty masz problem z odnalezieniem konkretnych treści, to oznaka, że musisz popracować nad jej intuicyjnością.

Tym bardziej że stanowi to jedną z najważniejszych zasad SXO. Choć witryna ma zachęcać odbiorcę do dłuższego spędzania na niej czasu, to jednak nie możesz wykorzystywać do tego skomplikowanej obsługi – to jedynie zniechęci użytkowników.

Dlatego tak wiele firm korzysta z pomocy specjalistów, zajmujących się architekturą informacji i budowaniem intuicyjnej struktury. Sam też poradzisz sobie z tym zadaniem, jeśli Twoja witryna nie jest zbyt obszerna.

Zwróć uwagę na to, że intuicyjna nawigacja jest widoczna wtedy, gdy odbiorca nie ma problemu ze znalezieniem interesujących artykułów, produktów, wypełnieniem formularza kontaktowego, a nawet z zapisaniem się do newslettera.

5. Bezpieczeństwo na stronie

Zarówno Google, jak i współcześni odbiorcy naprawdę lubią nie tylko przyjazne, ale przede wszystkim bezpieczne strony internetowe. Dlatego zadbaj o to, aby właśnie taka była Twoja witryna.

Oczywiście jednym z najważniejszych elementów jest certyfikat SSL. Poza tym chroń dane osobowe klientów, działaj zgodnie z zasadami RODO, a do tego umieść w widocznym miejscu link do regulaminu i polityki prywatności witryny internetowej.

Dodatkowo sprawdzaj dodawane załączniki, odnośniki oraz zainstalowane wtyczki. Poza tym zadbaj o to, aby treści nie wprowadzały odbiorców w błąd.

Jeśli jakaś informacja jest już nieaktualna, to wystarczy, że zaktualizujesz wpis – Google naprawdę lubi takie artykuły, więc zyskasz jeszcze więcej.

Podobne: Czy warto aktualizować artykuły na blogu firmowym?

Jakie korzyści zapewnia SXO w 2024 roku?

Poprawne działania zgodnie z zasadami SXO może przynieść Ci wiele korzyści. Jedną z nich jest podążanie za trendami, a przede wszystkim za liderami w swojej branży. Dzięki temu nie dasz też się prześcignąć przez konkurencję. Poza tym te nowe rozwiązania umocnią Twoją pozycję w wyszukiwarce Google, a do tego pozwolą Ci dopasować do tak dynamicznie zmieniającego się marketingu internetowego. Oprócz tego dostrzeżesz jeszcze więcej znaczących korzyści. Przede wszystkim zwrócić uwagę na:

  • Większe zadowolenie odbiorców – to nie tylko zachęci ich do kolejnych zakupów, ale przede wszystkim wpłynie na Twój PR. Wystarczy, że zadowoleni użytkownicy podzielą się swoją opinią w Internecie, czym zachęcą inne osoby do skorzystania z Twojej oferty.
  • Wzrost lojalności klientów – czy wiesz, że stali klienci często wydają więcej pieniędzy niż Ci nowi? Dlatego jedną z najważniejszych korzyści SXO jest właśnie to, że zapewni Ci większe grono lojalnych odbiorców.
  • Wyższy wskaźnik konwersji – dobrze wprowadzona strategia SXO na pewno znajdzie swoje odzwierciedlenie we wzroście poziomu konwersji i mniejszej liczbie porzuconych koszyków.

Kiedy zaczynają być widoczne efekty SXO?

Podobnie jak w przypadku działań SEO tak również na pierwsze efekty SXO musisz poczekać.

Trudno jest jednoznacznie określić czas, kiedy będą widoczne zmiany. W końcu zależy to od wielu czynników m.in. branży i użytych słów kluczowych. Jednak zazwyczaj w ciągu 3-6 miesięcy zaczniesz dostrzegać pierwsze pozytywne zmiany.

Po upływie ok. roku ruch na stronie znacznie wzrośnie, a przede wszystkim osiągniesz upragniony rezultat.

Pamiętaj jednak SXO i SEO wymagają regularnej pracy – nawet wtedy, gdy zrealizujesz zamierzony cel.

Oceń powyższą zawartość:
[Ocen: 20 Średnia: 5]

    Hej! Potrzebujesz pomocy lub chcesz skorzystać z naszej oferty?

    Już od 8 lat pomagamy firmom zdobywać klientów w sieci. Sprawdź naszą ofertę:

    Project Manager

    Łukasz Pietras
    Project Manager
    dostępny

    Napisz na kontakt@zdobywcysieci.pl lub zadzwoń pod numer 501-757-664, żeby omówić warunki współpracy. Możesz także zostawić kontakt do siebie, a oddzwonię w ciągu 24 godzin. Czekam na kontakt :)