Wiedza

Czy warto aktualizować artykuły na blogu firmowym?

Bardzo często blog firmowy służy do poruszania ponadczasowych tematów, które zawsze będą pomagały, doradzały bądź informowały. Jednak z czasem informacje zawarte w treści mogą być już nieaktualne. W takim wypadku masz dwa wyjścia – poprawić tekst lub po prostu nie wracać do niego. Przekonaj się, czy warto aktualizować artykuły na blogu firmowym, a dowiesz się, które z tych rozwiązań przyniesie Ci więcej korzyści.

Artykuły na stronie zazwyczaj są tworzone z myślą o użytkownikach – w końcu dzięki tym treściom możesz w dość prosty sposób odpowiedzieć na pytania, które ich nurtują. Jednak teksty na blogu mają też ogromne znaczenie dla SEO. Poza tym aktualne informacje są bardzo ważne dla wyszukiwarki Google. Sprawdź zatem, czy aktualne dane wpływają pozytywnie na wizerunek Twojej strony oraz wyższą lokatę w Google.

Spis treści

5 korzyści z aktualizowania artykułów na blogu firmowym

Korzyści z aktualizowania artykułów na blogu firmowym

Zauważ, że aktualizowanie artykułów na blogu to jeden z najlepszych sposobów na optymalizacje tekstów na stronie www. Poza tym takie rozwiązanie daje Ci ogromną przewagę nad treściami wideo bądź grafikami zamieszczonymi w social mediach, ponieważ możesz je bez problemu modyfikować. Dzięki temu w zupełnie nieinwazyjny sposób odświeżysz wszystkie informacje przydatne dla użytkowników. Nadal zastanawiasz się, czy warto aktualizować artykuły na blogu firmowym? Przygotowaliśmy dla Ciebie 5 zalet, na które warto zwrócić uwagę.

Użytkownicy otrzymają dopracowaną treść

Chcesz zyskać opinię eksperta w swojej branży? Zatem koniecznie zadbaj o to, by użytkownicy mieli stały dostęp do aktualnych informacji. Dzięki temu nawet po kilku miesiącach lub latach treści zawarte na Twojej stronie będą przydatne, a także zgodne z aktualną sytuacją. Poza tym pokażesz, że masz sporą wiedzę na określony temat i ciągle sprawdzasz dane, a. Wtedy na pewno zyskasz opinię profesjonalisty, ale też odbiorcy będą wiedzieli, że na Twojej stronie znajdą właśnie tego, czego szukają.

Wzrost ruchu na stronie

Statystyki pokazują, że aktualizowanie tekstów na blogu ma znaczący wpływ na ruch na stronie. Zauważ, iż w niektórych przypadkach możesz liczyć nawet na wzrost o 51%! W końcu może to mieć związek z sezonowością danych słów kluczowych, zmianami w prawie bądź obowiązującą modą itp. Dzięki temu trafisz do jeszcze szerszego grona odbiorców, co może przełożyć się nie tylko na ruch na stronie, ale również na konwersję.

Pozytywny wizerunek firmy

Pozytywny wizerunek firmy dzięki zaktualizowanym artykułom

Dbałość o każdy detal – właśnie tym wykrzesz się, gdy zaczniesz aktualizować artykuły na swoim blogu firmowym. Dzięki temu nie tylko zyskasz opinię eksperta, ale też zadbasz o pozytywny wizerunek w sieci. W końcu użytkownicy jeszcze chętniej będą korzystali z Twoich rad, bo będą wiedzieli, że na pewno są aktualne. Może to również sprawić, iż zaczniesz być postrzegany, jako wiarygodne źródło informacji.

Dostosowanie do trendów

Użytkownicy lubią czytać aktualne informacje, które dotyczą określonego roku bądź nawet miesiąca. Wtedy wiedzą, że w treści znajdą dokładnie takie dane, na jakich im zależy. Jednak po pewnym czasie przestaną już być zgodne z rzeczywistością. Dlatego warto wtedy zaktualizować treść na blogu. Zwróć jednak uwagę na to, by dostosować artykuł do obowiązujących trendów, postępu technologicznego bądź po prostu zmian, które nastąpiły. Dzięki temu nie musisz ponownie poruszać tej samego tematu na swojej stronie, a i tak użytkownicy znajdą treści, na których im zależy.

Wysoka pozycja w Google

Ciągle zastanawiasz się, czy warto aktualizować artykuły na blogu firmowym? Zatem może przekona Cię fakt, iż to zachowanie jest doceniane przez roboty Google. Wyszukiwarka najbardziej ceni sobie strony, gdzie znajdują się zaktualizowane treści. Dlatego, gdy tylko postarasz się o sensowne uzupełnienie tekstu, to masz spore szanse na zajęcie wyższej lokaty w Google. Dzięki temu Twoja strona będzie jeszcze bardziej widoczna, co na pewno wpłynie nie tylko na zwiększenie ruchu, ale też zaufanie odbiorców oraz wzrost sprzedaży.

Jak prawidłowo aktualizować treść?

Sposoby na prawidłową aktualizacją treści na blogu

Pamiętaj, że aktualizowanie artykułów na blogu powinno przebiegać w określony sposób. Przede wszystkim zadbaj o to, by użytkownik dowiedział się o tym, iż w treści znajdzie nowe informacje – tym bardziej, gdy tekst dotyczy trendów, zmian w przepisach, nowym cenniku itp. Poza tym kieruj się następującymi zasadami:

  • Usuń niepotrzebne informacje – szczególnie zwróć uwagę na niedziałające linki, które mogłyby wprowadzać użytkownika w błąd lub zaburzać linkowanie wewnętrzne na Twojej stronie.
  • Zmodyfikuj całe akapity, zdania bądź słowa – skorzystaj z tej opcji wtedy, gdy znajdziesz jakieś błędy w swoim tekście. Może to być też dobre rozwiązanie, jeżeli pierwotne informacje okazały się nieprawdziwe albo przestały już obowiązywać.
  • Dodaj nowy akapit lub zdania – najlepszym sposobem na aktualizację treści jest po prostu dodanie nowych informacji. Możesz to zrobić na końcu tekstu bądź przy zdaniu, które nie jest już aktualne. Zwróć uwagę na to, że dobrym rozwiązaniem jest przekreślenie nieaktualnych danych. Wtedy użytkownik będzie mógł porównać wcześniejszą wersję z obecną.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *