fbpx

Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Cennik w 2022 roku

„Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?” to pytanie, które bardzo często pada na forach i grupach związanych z SEO. Trudno odpowiedzieć na to pytanie nie znając żadnych szczegółów dotyczących Twojej strony www, ale w tym artykule spróbujemy udzielić Ci satysfakcjonującej odpowiedzi.

Pozycjonowanie stron – Cennik w 2022 roku

W zależności od wybranego modelu płatności, za pozycjonowanie małej lub średniej strony zapłacisz przynajmniej 300-600 zł netto miesięcznie.

“Górna granica” za pozycjonowanie dla małych i średnich stron to najczęściej 2000-3000 zł netto miesięcznie.

Cena za pozycjonowanie dużych sklepów internetowych i portali informacyjnych może sięgać nawet kilkunastu lub kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie.

Poznaj naszą ofertę

Kluczowym aspektem pozycjonowania w Google jest znalezienie się w czołówce SERP-ów (z ang. Search Engine Results Page), znacznie zwiększających zainteresowanie prowadzonym przedsiębiorstwem.

pozycjonowanie strony cennik

Sama obecność Twojej firmy w organicznych wynikach wyszukiwania niestety nie wystarczy, żeby skutecznie pozyskiwać stałych, zdecydowanych i opłacalnych klientów, którzy będą regularnie korzystali z oferowanych usług lub produktów.

Podobne: Co to jest pozycjonowanie? Na czym polega SEO?

Jak już wspomniałem, trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie ile będzie kosztować SEO dla Twojej strony, ale w tym artykule spróbuję Ci jak najlepiej przedstawić „widełki”, od czego zależy cena SEO, a także dlaczego warto w to aktualnie inwestować.

Koszt pozycjonowania strony w 2022 roku – Wybór modelu płatności

Już wiesz, że chcesz pozycjonować swoją stronę internetową, dlatego pierwszym krokiem powinien być przemyślany wybór modelu płatności.

W celu odpowiedzi na pytanie „Ile kosztuje pozycjonowanie stron w 2022 roku? należy odpowiednio podzielić konkretne działania.

Najczęstsze modele płatności w SEO to:

  1. Abonament
  2. Płatność za efekt
  3. Hybryda

Najczęściej spotykanym modelem płatności jest abonament, ponieważ zapewnia ciągłość działań zaplanowanej wcześniej strategii SEO, a także nie naraża agencji na straty.

W naszej firmie możesz sam zdecydować powiędzy dwoma modelami – za efekt lub na abonament.

Poniżej przedstawiamy szczegółowo 3 modele płatności, od których zależy koszt pozycjonowania w 2022 roku.

1. Model abonamentowy

Pozycjonowanie w abonamencie polega na regularnej pracy nad widocznością Twojej strony internetowej. Głównym celem tego rozwiązania jest ciągła poprawa widoczności witryny w wyszukiwarkach (np. Google, Yahoo, Bing).

Jest to najczęstszy model płatności z jakim można spotkać się w agencjach, ale nie tylko w agencjach, ponieważ coraz więcej freelancerów również wybiera ten model.

Dlaczego abonament stał się tak popularny? Pozycjonowanie to usługa w której nigdy nie można zagwarantować efektów, dlatego w ten sposób firmy zabezpieczają się przed stratami. Czy to oznacza, że wybierając abonament, Twoja firma piszesz się na straty? NIE!

Wybierając abonament, wybierasz doświadczony zespół, który nierzadko „zjadł zęby” na SEO i ma duże doświadczenie, dzięki czemu może prowadzić nawet najtrudniejsze kampanie.

Jednak specjaliści od pozycjonowania prowadzący regularne działania SEO nie mogą robić tego za darmo. Płatność za efekt jest po prostu nieopłacalna dla nawet najlepszych specjalistów w branży.

Pozycjonowanie na abonament – Zalety

  • Regularna praca z myślą o ciągłym wzroście widoczności
  • Skuteczny content marketing na blogu
  • Regularnie prowadzony linkbuilding
  • Szybka reakcja w przypadku spadków widoczności
  • optymalizacja i konfiguracja serwisu pod kątem SEO

Warto również wspomnieć, że pozycjonowanie na abonament wyróżnia się brakiem jakichkolwiek opłat za wzrost widoczności dzięki pojawianiu się strony na coraz większej liczbie słów kluczowych. Zwiększone zasięgi mogą zwiększyć potencjał sprzedażowy Twojej firmy.

W przeciwieństwie do pozycjonowania za efekt, płacisz stałą, miesięczną kwotę, a co za tym idzie – po pewnym czasie możesz stać się widoczny nawet na tysiącach słów kluczowych i zwiększyć swoje przychody o nawet kilkaset procent w skali roku.

Cena za pozycjonowanie w Googlach, która na początku może wydawać się wysoka, po jakimś czasie może być dla Ciebie już bardzo atrakcyjna dzięki większym dochodom.

Pozycjonowanie na abonament – Wady

  • Konieczna płatność nawet w momencie braku efektów,
  • Brak możliwości zerwania umowy z dnia na dzień (najczęściej obowiązuje miesięczne wypowiedzenie).
  • Dla firm z niskim budżetem na inwestycje, stosunkowo wysoki koszt prowadzenia kampanii.

Pozycjonowanie na abonament ma również wady, ale moim zdaniem są one nieporównywalne do korzyści, jakie da się osiągnąć dzięki temu rozwiązaniu.

Trudno oszacować kiedy pojawią się pierwsze efekty, ale zdarza się, że już po 3 miesiącach od podjęcia współpracy z wybraną agencją można zauważyć pozytywne rezultaty. 3 miesiące to jednak dobry czas, żeby jedynie ocenić czy agencja SEO obrała odpowiedni kierunek i czy jest w stanie go skutecznie realizować.

Pamiętaj! Czasami nawet pół roku współpracy to za mało, żeby rozliczać agencję SEO z efektów. Kilka miesięcy współpracy to idealny czas na to, żeby ocenić czy agencja obrała właściwy kierunek, a jeśli uważasz, że nie, to warto porozmawiać nad zmianami.

2. Model z płatnością za efekt

Pozycjonowanie za efekt może się nieco różnić w zależności od wybranego podmiotu (np. agencji SEO, Freelancera) do wykonywania zadań optymalizujących Twoją witrynę.

To, co agencja X nazywa pozycjonowaniem z płatnością za efekt może być kompletnie inną usługą niż w agencji Y. Skąd to wynika? Nie oszukujmy się – celem każdej firmy są jak największe przychody. Mało która agencja SEO pozwala sobie na płatność za efekt, ponieważ jest to bardzo niestabilne rozwiązanie – nie tylko z uwagi na fakt, że w pozycjonowaniu nigdy nie ma gwarantowanych efektów, ale również z uwagi na fakt, że niektórzy klienci rozwiązują umowy po uzyskaniu satysfakcjonujących wyników.

W naszym przypadku pozycjonowanie za efekt dotyczy osiągnięcia pierwszych dziesięciu pozycji w SERP-ach, czyli tzw. TOP 10 organicznych wyników wyszukiwania.

Dbamy wyłącznie o pozycjonowanie wybranych słów kluczowych (najczęściej 1-3 słowa kluczowe), a nie o całkowite zasięgi witryny (jak ma to miejsce w przypadku abonamentu).

Pozycjonowanie z płatnością za efekt – Zalety

  • Pozycjonowanie kilku-kilkunastu słów kluczowych
  • Optymalizacja i konfiguracja serwisu pod kątem SEO
  • Regularne pozyskiwanie linków zwrotnych aż do momentu osiągnięcia efektów
  • Nie płacisz ani złotówki jeśli nie ma zamierzonych efektów
  • W mało konkurencyjnych branżach niższy koszt niż pozycjonowanie abonamentowe

Czy pozycjonowanie za efekt jest opłacalne? Odpowiedź na to pytanie brzmi – to zależy. Między innymi od indywidualnych założeń Twojego przedsiębiorstwa oraz celu, jaki ostatecznie chcesz osiągnąć.

Naszym zdaniem pozycjonowanie stron w Google z płatnością od efektu jest idealnym rozwiązaniem przede wszystkim na lokalnym, mało konkurencyjnym rynku.

W przypadku bardzo zaawansowanych branż pod kątem SEO (np. zdrowie i uroda, pożyczki, ubezpieczenia itp.) rekomendujemy inwestycję w pozycjonowanie abonamentowe. Wynika to z prostego powodu…

Otóż ruch w wysoce konkurencyjnych dziedzinach jest mocno podzielony pomiędzy poszczególnymi frazami, a w konsekwencji warto pozycjonować minimum kilkadziesiąt fraz, co bardziej opłaca się w formie abonamentowej.

Jest również druga ważna sprawa – żadna firma nie podejmie się pozycjonowania z płatnością za efekt poza mało konkurencyjnymi branżami. Jest to ogromne ryzyko wykonania wielogodzinnej pracy za którą można nie otrzymać ani złotówki wynagrodzenia.

Wiele osób nadal uważa, że płatność od efektów to najbardziej uczciwe rozwiązanie, ponieważ jeśli Ty zaczniesz zarabiać więcej, to będziesz miał z czego podzielić się z agencją i każda ze stron będzie zadowolona. Wygląda super, prawda? Na pierwszy rzut oka może wydawać się to fair, ale niestety prawda jest inna.

Pozycjonowanie strony to Twoja prywatna inwestycja, która wcale nie musi się zwrócić. Wybór wykonawcy ma ogromne znaczenie, ale wybierając nawet najlepszego specjalistę musisz liczyć się z tym, że efekty mogą być – delikatnie mówiąc – różne. Specjalista poświęca swój czas i doświadczenie na pracę z której się utrzymuje. Jeśli nie będzie efektów, to nic nie zarobi mimo że poświęcił mnóstow czasu. Z tego powodu najpopularniejszym modelem współpracy jest abonament.

Pozycjonowanie z płatnością za efekt – Wady

  • Dodatkowa opłata za nowe słowa kluczowe
  • Po zapłacie i podpisaniu umowy nie można złożyć wypowiedzenia
  • Brak dbałości o całkowite zasięgi witryny
  • Brak możliwości współpracy dla firm ze średniej i wysokiej konkurencyjności

Po podpisaniu umowy nie możesz złożyć wypowiedzenia z prostego powodu… Jest to najlepsze możliwe zabezpieczenie finansowe dla agencji, które oferują płatność za efekt. Na przykład, jeśli agencja poświęciła 5 miesięcy na wypozycjonowanie 1 frazy, a Ty po 6 miesiącu zerwiesz umowę, to będą to ogromne straty finansowe dla agencji.

3. Model hybrydowy

Ostatnim modelem płatności za pozycjonowanie jest „hybryda”, czyli połączenie abonamentu z płatnością za efekt. Ten model występuje bardzo rzadko, ale można się z nim spotkać w kilku agencjach SEO.

Ten model polega na tym, że płacisz za wszystkie wykonane działania, jak publikowanie treści, audyt i optymalizacja witryny, regularne pozyskiwanie odnośników itp., a kiedy zaczniesz osiągać efekty, to z nich również będziesz rozliczany, ale w mniejszym stopniu niż przy płatności za efekt.

Kiedy Twoja strona zacznie osiągać naprawdę imponujące wyniki, może okazać się, że płatności od efektów będą wyższe niż stały model abonamentowy.

Nasza agencja nie oferuje takiego modelu współpracy, ale bez większego problemu znajdziesz w Polsce kilka firm, które świadczą usługę pozycjonowania w modelu hybrydowym.

Dlaczego tak mało firm oferuje ten model współpracy? Tu również chodzi o stabilność, ponieważ trudno ocenić czy potencjalny klient nie rozwiąże umowy po osiągnięciu satysfakcjonujących efektów.

Pozycjonowanie w modelu hybrydowym – Zalety

  • Regularna praca z myślą o ciągłym wzroście widoczności
  • Skuteczny content marketing na blogu
  • Szybka reakcja w przypadku spadków widoczności
  • optymalizacja i konfiguracja serwisu pod kątem SEO
  • Kiedy nie ma efektów, płacisz tylko za wykonywane usługi
  • Cennik płatności od efektów jest niższy (w teorii) niż w klasycznym modelu za efekt

Zalety są bardzo atrakcyjne, ale za wszystkie wykonywane działania będziesz rozliczany. Jeżeli przy Twojej stronie nie będzie zbyt dużo pracy, to może to być dla Ciebie całkiem opłacalne. A jeśli pojawią się efekty? Zapłacisz za nią kwotę, która jest zawarta w umowie.

Pozycjonowanie w modelu hybrydowym – Wady

  • Płacisz za wykonywane usługi, nawet jeśli nie ma efektów
  • Płatność za efekt w niektórych przypadkach może wyjść drożej niż abonament
  • Brak możliwości zerwania umowy z dnia na dzień (najczęściej obowiązuje miesięczne wypowiedzenie)

Może okazać się, że przy naprawdę dużych zasięgach, model hybrydowy może nie być opłacalny w porównaniu do abonamentu. Określone w umowie stawki za zasięgi lub słowa kluczowe mogą nawet kilkukrotnie przewyższyć wartość potencjalnego abonamentu.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron w 2022 roku? Aktualny cennik

Ceny w agencjach zaczynają się od kilkuset złotych miesięcznie, a kończą na kilku tysiącach złotych miesięcznie.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron, korzystając z usług naszej agencji? Jeśli wybierzesz abonament, będziesz musiał zapłacić pomiędzy 600 a 2200 zł netto miesięcznie (w zależności od wybranego pakietu). Dzięki abonamentowi zadbasz o ciągły rozwój Twojej strony w wyszukiwarce.

Nieco inaczej sprawa wygląda w przypadku pozycjonowania za efekt – wówczas dokonasz płatności dopiero w momencie, gdy osiągniemy TOP 10. Będzie to 10 zł dziennie dla 1 frazy lokalnej lub 20 zł dziennie dla 1 frazy ogólnej.

Mówi się, że trudno jest wycenić pozycjonowanie strony nie znając żadnych szczegółów i jest to prawda, ale jako agencja postanowiliśmy pójść w innymi kierunku, ponieważ zdarza się, że niektóre agencje pomimo pobieranego wysokiego abonamentu, nie realizują żadnego planu.

Z tego powodu stworzyliśmy pakiety SEO dzięki którym od samego początku wiesz w jaki sposób będzie realizowana kampania dla Twojej strony. Uważamy, że to bardzo uczciwe. U nas płacisz za usługę, która składa się z poszczególnych czynności, a nie za „obiecanki”.

Poznaj nasze ceny za pozycjonowanie w 2022 roku:

1. Pakiet Standard – 600 zł netto miesięcznie

Cena za pozycjonowanie w pakiecie standardowym jest bardzo przystępna, bo wynosi jedynie 600 zł netto miesięcznie.

Rozwiązanie to dedykujemy dla małych firm, które potrzebują uzyskać wysokie pozycje w SERP-ach na kilka-kilkanaście konkretnych fraz kluczowych, ale nie wykluczają dalszego rozwoju w wyszukiwarce.

Z czasem Twoja firma może przenieść się na wyższy Pakiet Biznes, który stawia już na nieco bardziej zaawansowane SEO.

Dowiedz się więcej

2. Pakiet Biznes – 1200 zł netto miesięcznie

Koszt pozycjonowania w Pakiecie Biznes jest już dwukrotnie wyższy, ale zapewnia sporo korzyści.

Wyższa cena wynika z faktu, iż w tym przedziale cenowym jesteśmy w stanie obsłużyć małe i średnie strony internetowe na dziesiątki lub nawet setki słów kluczowych, wykonując regularne działania.

W tym pakiecie będziemy prowadzić bloga nastawionego pod publikację treści zoptymalizowanych pod kątem SEO, co może zwiększyć zasięgi i sprowadzić na Twoją stronę nowych odwiedzających.

Ponadto będziemy pozyskiwać więcej linków zwrotnych i postawimy na cenne artykuły sponsorowane.

Dowiedz się więcej

3. Pakiet Premium – 2200 zł netto miesięcznie

Cena za pozycjonowanie w pakiecie premium wynosi 2200 zł netto miesięcznie. Nie bez powodu, ponieważ dzięki ulepszonej opcji biznesowej zadbamy o to, żeby Twoja firma zaczęła konkurować z najlepszymi w Twojej branży, do których należą:

  • Zdrowie/uroda/medycyna
  • Ubezpieczenia/kredyty/pożyczki
  • e-commerce

W porównaniu do Pakietu Biznes, Pakiet Premium wyróżniają dłuższe i bardziej rozbudowane artykuły, które lepiej wyczerpują poruszany temat.

Ponadto ilość pozyskiwanych linków miesięcznie wzrasta dwukrotnie, a artykuły sponsorowane pojawiają się częściej.

Dowiedz się więcej

W skład naszych pakietów oprócz skutecznego zwiększania pozycji witryn w wynikach wyszukiwania, wchodzą dodatkowo działania pokazujące co osiągnęliśmy w ciągu miesiąca. Są to przykładowo raporty miesięczne, raporty widoczności oraz monitoring pozycji dla kilku wybranych przez Ciebie słów kluczowych (w zależności od pakietu).

Alternatywa do pozycjonowania abonamentowego – Płatność za efekt

Pomimo rozbudowanej oferty pozycjonowania abonamentowego, dysponujemy również doskonałą alternatywą do tego rozwiązania, a mianowicie – SEO, w którym płacisz wyłącznie, gdy osiągniemy konkretne rezultaty (w naszym przypadku TOP 10 na wybrane przez Ciebie frazy kluczowe).

Cena pozycjonowania za efekt wynosi od 300 do 600 zł netto miesięcznie za każde słowo w dziesiątce organicznych wyników wyszukiwania.

Dowiedz się więcej

Co wpływa na koszt pozycjonowania strony w 2022 roku?

Natychmiast po podpisaniu umowy z nowym klientem i weryfikacji witryny pod kątem jej działania oraz przydatności dla internautów wykonujemy analizę słów kluczowych i zaczynamy pracę według strategii opracowanej dla wybranego pakietu.

Następnie przechodzimy do realizacji obranej strategii, a w konsekwencji zajmujemy się m.in. optymalizacją treści, optymalizacją techniczną, link-buildingiem oraz raportowaniem wykonanych działań.

pozycjonowanie stron koszt

Zobacz 7 elementów wpływających na koszt pozycjonowania strony w 2022 roku.

1. Audyt SEO

Pierwszym elementem wpływającym na koszt pozycjonowania w 2022 roku jest audyt SEO.

W tym punkcie sprawdzamy poprawność struktury strony oraz poziom jej optymalizacji technicznej.

Podobne: Co to jest audyt SEO? Na czym polega?

Następnie wypisujemy wady i zalety Twojego serwisu, aby na etapie realizacji strategii SEO móc wyeliminować mankamenty, a dodatkowo wzmocnić mocne strony witryny, nad którą będziemy pracować przez najbliższe miesiące.

Najważniejszym elementem podczas pozycjonowania jest Twoja strona – musi być w idealnej kondycji pod wieloma względami.

2. Analiza słów kluczowych

Po wykonaniu audytu SEO przechodzimy do analizy słów kluczowych.

Nasi specjaliści ds. content marketingu badają wpisywane przez internautów frazy i segregują je indywidualnie pod kątem popularności.

Podobne: Co to są słowa kluczowe w SEO? 6 popularnych rodzajów

W zależności od Twoich oczekiwań, wieku domeny oraz budżetu wybieramy najlepsze możliwe frazy, które po wejściu „w topy” dadzą niemal natychmiastowe efekty w postaci stałych i zdecydowanych klientów.

Przy pakietach Biznes i Premium pracujemy każdego miesiąca nad budową widzoności na coraz większej ilości słów kluczowych.

3. Strategia SEO

Przygotowanie strategii SEO spełniającej założenia klienta oraz indywidualne koncepcje projektowe agencji to dosyć wymagające zadanie zajmujące od kilkunastu do kilkudziesięciu godzin roboczych.

Znacząco ułatwia to pracę w przyszłości, ponieważ zawierane są tam wszelkie comiesięcznie oraz roczne cele i założenia.

Koszt opracowania indywidualnej strategii SEO zależy od stawek godzinowych zatrudnionych specjalistów, a także formy podjętej współpracy (np. pozycjonowanie abonamentowe lub za efekt).

U nas strategie SEO zawarte są już w naszych pakietach i jeśli któryś z nich spełnia Twoje oczekiwania, to zapraszamy Cię do współpracy.

4. Optymalizacja treści

Optymalizacja treści bazuje na cyklicznej pracy, podczas której doszlifowujemy najważniejsze elementy content marketingowe wpływające na wrażenia, jakich doświadczają użytkownicy z korzystania ze strony Twojego przedsiębiorstwa.

Optymalizując treści, dbamy o najważniejsze elementy. Oto 5 z nich:

  1. Optymalizacja treści o atrakcyjne słowa kluczowe
  2. Poprawa struktury wpisów o tabelki, nagłówki i wypunktowania
  3. Wzmocnienie linkowania wewnętrznego (tzw. internal linkingu) w tekstach
  4. Weryfikacja duplicate contentu
  5. Korekta meta tagów (np. meta title i meta description)

To nie wszystko, bowiem w celu weryfikacji efektów, jakie niesie za sobą optymalizacja treści, korzystamy z zaawansowanych, płatnych narzędzi tj. Ahrefs, SenutoSurfer SEO — dzięki nim skuteczność pozycjonowania zwykle jest znacznie większa.

5. Optymalizacja techniczna

Cena za pozycjonowanie bazuje również na optymalizacji technicznej (tzw. technicznym SEO). Zaliczamy do tego wszelkie aspekty odpowiadające za UX Twojej witryny, czyli przykładowo optymalizacja kodu HTML i CSS, wdrożenie certyfikatów SSL oraz responsywność domeny – to tak w skrócie.

Poniżej przedstawiamy 10 najważniejszych aspektów, na które zwracamy uwagę podczas optymalizacji technicznej strony internetowej:

  1. optymalizacja kodu HTML i CSS
  2. Optymalizacja obrazów
  3. Zwiększenie wydajności witryny
  4. Wdrożenie certyfikatów SSL
  5. Zadbanie o responsywność domeny
  6. Eliminacja duplicate content
  7. Optymalizacja adresów URL (user-friendly)
  8. Dodanie pliku robots.txt i utworzenie mapy strony (sitemap.xml)
  9. Wdrożenie linków kanonicznych
  10. Implementacja odpowiednich przekierowań (np. 303)

W tym przypadku również korzystamy z rzetelnych narzędzi do technicznego SEO, których użytkowanie wymaga zaawansowanej wiedzy w dziedzinie pozycjonowania oraz doświadczeń internautów (UX).

6. Linkbuilding

Linkbuilding to jeden z kluczowych elementów odpowiadających za wzrost Twojej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.

Dywersyfikacja wysokiej jakości odnośników jest podstawową zasadą, bez której pozycjonowanie nie może być skuteczne.

Najpopularniejsze sposoby na pozyskiwanie linków to m.in.:

  • publikacje artykułów sponsorowanych na branżowych portalach – od 50 do ponad 2000 zł za odnośnik
  • komentarze na blogach – od 0 do 25 zł za odnośnik
  • dodawanie linków z wizytówek NAP – do 30 zł za odnośnik
  • zaplecza SEO – od 20 do 300 zł za odnośnik
  • wpisy na forach – do 30 zł za odnośnik

7. Raportowanie i analizy

Na koszt pozycjonowania w 2022 roku wpływa również zatrudnienie specjalistów do raportowania uzyskanych efektów.

W konsekwencji, co miesiąc otrzymujesz niezbędne dane udowadniające rezultaty naszych prac.

Znaczną uwagę przykładamy również do regularnej analizy Twojej strony internetowej, gdyż często skuteczność pozycjonowania zależy od naniesienia niezbędnych poprawek w strategii SEO.

Jaki jest średni koszt pozycjonowania w 2022 roku? Konkretne przykłady cenowe

Średni koszt pozycjonowania w 2022 roku zależy od wyboru usługodawcy specjalizującego się w dziedzinie SEO.

Pierwszą opcją jest freelancer – okazuje się zazwyczaj stosunkowo tani, ale w pojedynkę może nie osiągać aż tak dobrych efektów, co zespół. Drugim rozwiązaniem jest długofalowa współpraca z profesjonalną agencją – wówczas nad Twoją stroną będzie pracował sztab fachowców, których kompleksowe działania SXO (SEO + UX) przełożą się na ruch w witrynie i realną sprzedaż.

Z doświadczenia możemy stwierdzić, iż tzw. agencyjna cena za pozycjonowanie wynosi od 500 do 5 000 zł miesięcznie (w zależności od konkretnych założeń projektowych).

Jeśli mówimy o działaniach SEO wykonywanych przez freelancera, możesz liczyć na kilkanaście procent zniżki, ale uzyskana różnica cenowa nie zawsze jest tego warta.

Dlaczego warto zlecić pozycjonowanie strony www?

Pozycjonowanie stron www pozwoli pozyskać stałych i opłacalnych klientów, którzy wpłyną na zwiększenie dochodu Twojego przedsiębiorstwa.

Dzięki wdrożeniu działań SEO i zwiększeniu pozycji w SERP-ach dotrzesz do interesantów w każdym przedziale wiekowym nie ponosząc żadnych dodatkowych kosztów.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron w 2022 roku? – Podsumowanie

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie pt.: „Ile kosztuje pozycjonowanie stron w 2022 roku, ponieważ zależy to od wielu czynników.

Warto również wziąć pod uwagę termin osiągnięcia konkretnych rezultatów, a także aktualny stan strony pod względem technicznym (np. wydajność i responsywność).

Z własnego doświadczenia możemy stwierdzić, iż ceny za pozycjonowanie stron na terytorium Polski wahają od 500 do 5 000 zł miesięcznie.


FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęstsze pytania zadawane w tematyce pozycjonowania stron www.

#1 Ile kosztuje pozycjonowanie stron w 2022 roku?

Cena za pozycjonowanie stron w 2022 roku wynosi od 600 do 2200 zł miesięcznie w naszej agencji. Jeśli natomiast pod uwagę weźmiemy firmy z całej Polski, możemy śmiało stwierdzić, iż przedział ten waha się w granicach od 500 do 5000 zł miesięcznie.

#2 Cena za pozycjonowanie jest zbyt wysoka – co zrobić?

Jeśli cena za pozycjonowanie jest zbyt wysoka, rekomendujemy zainwestować w kampanie Google Ads lub zacząć optymalizować swoją witrynę samodzielnie, godząc się na jednorazowy wydatek w postaci stworzenia strategii SEO lub wykonania audytu Twojej strony. Rekomendujemy również zainwestować w rzetelne szkolenia z pozycjonowania umożliwiające własnoręczne dostosowanie domeny pod aktualne standardy SXO.

#3 Od czego zależą efekty pozycjonowania i kiedy można się ich spodziewać?

Efekty pozycjonowania zależą od konkurencyjności branży, w której działasz, autorytetu Twojej domeny oraz przeznaczonego budżetu. Pierwsze oznaki, że SEO w końcu „załapało” pojawiają się najczęściej po 3-6 miesiącach od podpisania umowy, natomiast po roku wdrażania założonej strategii można wyciągać śmiałe wnioski.

#4 Co wybrać – abonament czy płatność za efekt?

Pozycjonowanie za efekt sprawdza się doskonale w mało konkurencyjnych branżach, gdy właścicielowi strony zależy na kilku lub maksymalnie kilkunastu frazach w TOP 10. Z pozycjonowania abonamentowego natomiast korzystają głównie osoby, które stawiają na kilkadziesiąt lub nawet kilkaset słów kluczowych w TOP 10 SERP-s – jest to po prostu dla nich bardziej opłacalne niż rozliczanie się za efekt.

#5 Czy koszt pozycjonowania zależy również od optymalizacji aspektów wpływających na wrażenia użytkowników?

Oczywiście. Koszt pozycjonowania zależy również od optymalizacji aspektów wpływających na wrażenia użytkowników (z ang. User Experience). Wynika to z faktu, iż SEO w 2022 roku to SXO, czyli SEO połączone z UX w skład czego wchodzą dodatkowo miary Core Web Vitals. Musisz zatem wiedzieć, że cena pozycjonowania nie obejmuje wyłącznie link-buildingu i tworzenia wysokiej jakości contentu – to również użyteczność, wydajność i funkcjonalność Twojej witryny, a co za tym idzie konieczność zatrudnienia dodatkowych specjalistów (np. web developerów optymalizujących kod HTML i CSS strony).

Oceń ten artykuł:
[Ocen: 26 Średnia: 4.8]

    Hej! Potrzebujesz pomocy lub chcesz skorzystać z naszej oferty?

    Już od 8 lat pomagamy firmom zdobywać klientów w sieci. Sprawdź naszą ofertę:

    Project Manager

    Łukasz Pietras
    Project Manager
    dostępny

    Napisz na kontakt@zdobywcysieci.pl lub zadzwoń pod numer 501-757-664, żeby omówić warunki współpracy. Możesz także zostawić kontakt do siebie, a oddzwonię w ciągu 24 godzin. Czekam na kontakt :)