fbpx

Co to jest audyt SEO? Na czym polega?

Każda strona powinna być regularnie analizowana. W końcu dopiero wtedy jesteś w stanie sprawdzić, czy pojawiają się na niej jakieś błędy, wpływające na spowolnienie czy mniejszą konwersję, dlatego przekonaj się, co to jest audyt SEO, bo to jeden z najskuteczniejszych sposobów na sprawdzenie Twojej witryny internetowej.

co to jest audyt seo

Dobrze działająca strona w połączeniu z pozycjonowaniem czy optymalizacją przyniesie Ci oczekiwane zyski, a do tego zachęcić odbiorców do częstszych odwiedzin. Jednak na takie korzyści możesz liczyć tylko wtedy, gdy witryna jest sprawna, a do tego prowadzisz skuteczne działania na zewnątrz.

Co to jest audyt SEO?

Audyt SEO to proces, polegający na bardzo dokładnym przeanalizowaniu strony internetowej. Kluczowe jest sprawdzenie jej pod kątem optymalizacji w wynikach wyszukiwania. W trakcie audytu dowiesz się, jak funkcjonuje na różnych płaszczyznach.

Poza tym przekonasz się, czy powinieneś zmienić coś na swojej stronie lub na zewnątrz witryny. Dlatego tak ważne jest, właściwe wyciągniecie wniosków z raportu SEO, który otrzymasz.

Zwróć uwagę na to, że to właśnie audyt SEO stanowi podstawę współpracy z agencją interaktywną lub pozycjonującą. W końcu ta analiza pozwala znaleźć odpowiedzi na istotne pytania, a poza tym dostarcza mnóstwo informacji.

Przede wszystkim dlatego, że znajdziesz tam dane dotyczące m.in.:

  • Struktury i nawigacji strony www,
  • Wykorzystanych fraz kluczowych,
  • Zastosowania atrybutów alt i meta tagów,
  • Podziału witryny,
  • Jakości link building,
  • Optymalizacji kodu strony,
  • Ilości treści na stronie.

Kiedy warto wykonać audyt SEO strony internetowej?

Wiesz już, co to jest audyt SEO, ale warto też, żebyś zdawał sobie sprawę z tego, kiedy należy skorzystać z tego rozwiązania. Przede wszystkim analiza jest wykonywana przed rozpoczęciem pozycjonowania lub optymalizacji witryny.

Dlatego to właśnie specjalistyczne agencje zazwyczaj przygotowują tego typu audyt. Oprócz tego warto skorzystać z tej opcji wtedy, gdy zaczynasz dostrzegać problemy z działaniem strony internetowej. Może to objawiać się spadkiem ruchu organicznego, a także dłuższym czasem wczytywania się zdjęć i kolejnych podstron.

To mogą być oznaki pierwszych awarii lub sygnałem, świadczącym o popełnionych błędach. Wówczas przydatny będzie audyt, który dokładnie wskaże Ci, w jakim obszarze pojawia się najwięcej problemów.

Poza tym warto skorzystać z tej opcji, jeśli:

  • Na stronę została nałożona kara od Google,
  • Migrujesz witrynę na nowy CMS lub inną domenę,
  • Prowadzisz gruntowne odnowienie wyglądu strony www,
  • Po stworzeniu nowej witryny lub tuż po wprowadzeniu gruntownych zmian,
  • Planujesz pozycjonowanie strony,
  • Chcesz rozpocząć nową kampanię marketingową.

Na czym polega audyt SEO?

Audyt SEO polega przede wszystkim na analizie strony pod kątem technicznym. Dzięki niej otrzymasz informacje, co warto zmienić, aby poprawnie zoptymalizować witrynę.

Oczywiście możesz też przekonać się, że strona jest w pełni sprawna, a Ty nie musisz nic poprawiać – szczególnie jest to możliwe, jeśli współpracujesz już od pewnego czasu ze specjalistami.

Zwróć także uwagę na fakt, iż audyt SEO odbywa się nie tylko na stronie, ale również ocenia działania podjęte na zewnątrz.

W ten sposób uzyskany obraz jest jeszcze dokładniejszy, a do tego bardzo pomocny podczas pozycjonowania.

Co zawiera pełny audyt SEO?

1. Działania off-page (czynniki zewnętrzne)

Jednym z najważniejszych czynników zewnętrznych są backlinki, czyli po prostu odnośniki w formie tekstu. Taka treść nawiązuje do konkretnej branży lub oferty, a do tego kieruje na Twoją stronę.

Dla Google kluczowe znaczenie ma jakość linków, a nie ich ilość.

Poza tym audyt przeanalizuje profile w mediach społecznościowych, reklamy, płatne wyszukiwanie, a nawet ruch e-mailowy.

2. Działania on-page (czynniki wewnętrzne) i budowa strony

Czynniki wewnętrzne są ściśle powiązane z budową strony – szczególnie dotyczy to nawigacji i szybkości przepływu informacji.

W tym przypadku audyt wskaże siłę linkowania wewnętrznego, współczynnik odrzuceń, obecność różnych nagłówków, meta danych, budowę adresów URL i odpowiedzi serwera. Pomoże Ci to wykryć np. błędy 404.

Oprócz tego czynniki wewnętrzne obejmują indeksowanie i renderowanie, czyli po prostu działania, wpływające na komunikację z robotami Google.

Dlatego audyt SEO przeanalizuje obecność plików robots.txt i sietmap.xml. Ogromne znaczenie ma też JavaScript SEO.

3. Słowa kluczowe

Z audytu SEO dowiesz się, jakie frazy kluczowe są najczęściej stosowane na Twojej stronie, czy znajduje się ich odpowiednia liczba, na jakich podstronach zostały umieszczone itp.

To bardzo ważne dla poprawnego pozycjonowania witryny, a także dla rozpoznawalności i wyników organicznych.

4. Treść

Ostatnim z podstawowych elementów audytu SEO jest treść. Przede wszystkim analizowana jest ich unikalność i dopasowanie do określonych fraz. Poza tym zyskasz informacje na temat liczby znaków na konkretnych podstronach.

Pamiętaj, że większa liczba tekstów, ułatwia dodawanie kolejnych słów kluczowych, a do tego wpływa na pozytywną oceną przez roboty Google.

    Hej! Potrzebujesz pomocy lub chcesz skorzystać z naszej oferty?

    Już od 8 lat pomagamy firmom zdobywać klientów w sieci. Sprawdź naszą ofertę:

    Project Manager

    Łukasz Pietras
    Project Manager
    dostępny

    Napisz na kontakt@zdobywcysieci.pl lub zadzwoń pod numer 501-757-664, żeby omówić warunki współpracy. Możesz także zostawić kontakt do siebie, a oddzwonię w ciągu 24 godzin. Czekam na kontakt :)