Szukasz pracy, restauracji z kuchnią azjatycką lub sposobu na spędzenie czasu wolnego – wtedy na pewno korzystasz z Google. W końcu to właśnie ta wyszukiwarka stanowi niezastąpioną skarbnicę wiedzy i źródło ważnych informacji.
Jednak jeszcze zanim znajdziesz potrzebne strony czy artykuły, to musisz wpisać odpowiednie hasło. To właśnie te frazy mają ogromne znaczenie dla wielu użytkowników. Sprawdź, co to są słowa kluczowe i poznaj najpopularniejsze rodzaje!
Frazy kluczowe są ważne podczas pozycjonowania i optymalizacji, bo zwiększają widoczność Twojej strony. Poza tym umożliwiają robotom Google prawidłowe skategoryzowanie witryny.
Po prostu odpowiednie słowa zapewnią Ci wiele korzyści, a do tego pozwolą Internautom odnaleźć Twoją stronę.
Co to są słowa kluczowe w SEO?
Na pewno bardzo często korzystasz z wyszukiwarki Google – nie tylko na komputerze, ale również na urządzeniach mobilnych. Jednak sprawne poruszanie się po tej stronie jest możliwe tylko wtedy, gdy wpiszesz w wyszukiwarkę odpowiednie hasła. Dlatego tak ważne jest, abyś dowiedział się, co to są słowa kluczowe.
Otóż przede wszystkim składają się z jednego lub większej liczby wyrazów. Ich zakres tematyczny może być naprawdę szeroki, ale powinien być związany z tematyką Twojej strony lub konkretnymi produktami. Ma to ogromny wpływ na konwersję, ponieważ odbiorcy znajdą na Twojej witrynie dokładnie tego, czego szukali.
Podobne: Jak znaleźć słowa kluczowe? 5 potrzebnych narzędzi
Zwróć uwagę na to, że wyszukiwanie na podstawie określonych fraz często jest stosowane w sklepach online, portalach społecznościowych czy stronach www. Jednak jest to dość prosty mechanizm, opierający się przede wszystkim na ciągu wpisywanych znaków.
W przypadku zaawansowanych wyszukiwarek, typu Google, Bing czy Yahoo wykorzystywane są skomplikowane algorytmy, które regularnie ulegają zmianom. Dzięki temu po wpisaniu słów kluczowych otrzymasz najbardziej wartościowe, a zarazem dopasowane wyniki.
W wielu przypadkach do dyspozycji masz kilka tysięcy różnych stron, gdzie znajdziesz odpowiedzi na zadane pytania lub witryny, pozycjonujące się na określone frazy.
Jakie są rodzaje słów kluczowych?
1. Ogólne frazy kluczowe
Ogólne frazy kluczowe są dość krótkie, bo składają się zaledwie z jednego lub dwóch słów. Dlatego nie są zbyt szczegółowe i najczęściej są wpisywane przez osoby, które nie mają dokładnie sprecyzowanych oczekiwań czy potrzeb.
Dobrym przykładem jest hasło „sukienka” lub „kurtka zimowa”.
Takie frazy są bardzo popularne w sieci. Jednocześnie są trudne do pozycjonowania, ponieważ są często stosowane zarówno przez mniej znane marki, jak i przez prawdziwych liderów branży.
Dlatego podczas planowania strategii marketingowej lepiej nie ograniczaj się jedynie do takich słów kluczowych. Choć oczywiście ważne jest to, aby znalazły się w treści. Jednak realnie trudno będzie Ci na nie zaistnieć w Google.
2. Brandowe słowa kluczowe
Nazwa firmy lub nawet część adresu witryny to przykład brandowych słów kluczowych.
Zazwyczaj takie frazy są wpisywane, gdy chcesz odnaleźć stronę danej firmy, jej adres, opinie lub zapoznać się z portfolio. Takie hasła mają spory potencjał, jeśli masz unikatową nazwę firmy.
Musisz jednak zdawać sobie sprawę z tego, że przy pomocy takiego hasła trudno będzie Ci trafić do nowych odbiorców.
3. Długi ogon (long tail)
Frazy kluczowe typu długi ogon składają się z więcej niż dwóch słów.
Poza tym są bardzo szczegółowe, pozwalają trafić do konkretnego odbiorcy, a pozycjonowanie na nie jest dużo łatwiejsze od ogólnych fraz.
Przede wszystkim ze względu na mniejszą konkurencję.
Długi ogon może mieć formę pytania np. Jak rozpocząć pozycjonowanie strony?
Możesz też stosować je przy dłuższych hasłach typu sukienka letnia maxi w kwiaty.
4. Słowa kluczowe wspierające kampanie marketingowe
Słowa kluczowe to niezastąpiony element kampanii marketingowych w Google Ads, a także tych tworzonych w mediach społecznościowych typu Facebook, Instagram i Twitter.
W takim przypadku może to być wymyślone przez Ciebie hasło lub fraza nawiązująca do pewnych wydarzeń. Na portalach społecznościowych zazwyczaj takie słowa kluczowe są zapisywane razem z hashtagiem.
Dzięki temu odbiorcy nie mają problemów z dotarciem do wszystkich postów i zdjęć.
5. Frazy opisujące problemy użytkowników
Użytkownicy bardzo często jeszcze przed zakupem chcą poznać opinie czy sposób działania sklepu.
W takim przypadku wpisują frazy, pozwalające im rozwiązać konkretny problem. Takimi słowami kluczowymi może być np. Zdobywcy Sieci opinie, sklep X reklamacje czy strona Y sposoby dostawy.
Monitoruj takie frazy w sieci, a jeśli są często wyszukiwane, to otrzymasz jasny sygnał, że odbiorcy napotykają na Twojej stronie jakieś problemy.
6. Słowa kluczowe z danymi osobowymi
Budujesz swoją markę przy pomocy imienia i nazwiska? Zatem zacznij pozycjonować się na frazę z danymi osobowymi. Zazwyczaj korzystają z tego eksperci z jakiejś branży.
Poza tym jest to popularne rozwiązanie u lekarzy, prawników, księgowych, a także u freelancerów. Wtedy to właśnie Twoje imię i nazwisko zapadnie w pamięci odbiorców.