Wiedza

Jak znaleźć słowa kluczowe? 5 potrzebnych narzędzi

Prawidłowo wykonana analiza słów kluczowych bardzo mocno wpływa na późniejszy sukces związany z działaniami SEO. Dlatego tak ważne jest to, abyś poświęcił nieco czasu na znalezienie fraz, które są dopasowane do Twojej firmy, a przede wszystkim odpowiadają planom marketingowym. Jedna, czy wiesz, jak znaleźć słowa kluczowe? Podpowiemy Ci, jak możesz to zrobić.

Czasem wczucie się w rolę odbiorców jest trudne, a wtedy jeszcze większym problemem staje się wybranie odpowiednich fraz. Poza tym potrzebujesz konkretnych danych, aby stwierdzić, czy dane hasła przyniosą Ci oczekiwane korzyści. Dlatego musisz przeprowadzić dobrą analizę oraz znaleźć słowa kluczowe, chętnie wpisywane przez odbiorców.

Spis treści

Na czym polega wyszukiwanie słów kluczowych?

Na czym polega szukania słów kluczowych?

Jednym z najważniejszych zadań osób, zajmujących się pozycjonowaniem jest właśnie wyszukiwanie odpowiednich fraz kluczowych. Polega to przede wszystkim na skonfrontowaniu popularnych wyrażeń z ich potencjałem. Oczywiście ogromne znaczenie ma też dopasowanie ich do celu, jaki chcesz osiągnąć, konkretnej podstrony, produktu, kategorii, branży oraz miejsca działania. W końcu jeśli zajmujesz się sprzedażą lokalną, to będziesz korzystać z zupełnie innego rodzaju słów kluczowych w porównaniu do globalnych czy krajowych marek.

Zwróć uwagę na to, że specjalista od marketingu zastanawia się nie tylko, jak znaleźć słowa kluczowe bądź, ile wyświetleń generują. Przede wszystkim ma za zadanie określić, jakie istnieją pokrewne frazy, które również cieszą się zainteresowaniem. Istotne jest też wczucie się w rolę odbiorcy, a wtedy z łatwością odpowiesz na często stawiane pytania. Poza tym każdy ze specjalistów korzysta z nowoczesnych narzędzi, pozwalających na jeszcze szybszą i skuteczniejszą analizę słów kluczowych.

Jak znaleźć słowa kluczowe? 5 przydatnych narzędzi

Narzędzia do szukania słów kluczowych

Wyszukiwarka Google

Jeśli chcesz znaleźć dopasowane słowa kluczowe, to korzystaj z tego, co oferuje Ci wyszukiwarka Google. W końcu to właśnie tam chcesz zyskać widoczność. Szczególnie ta metoda przyda Ci się, gdy szukasz podobnych fraz. Ogromna w tym zasługa funkcji sugerowania podpowiedzi. Wtedy wystarczy, że wpiszesz ogólne wyrażenie np. słowa kluczowe, a już po chwili otrzymasz sporo wartościowych podpowiedzi. Przede wszystkim jednak masz pewność, że takie hasła są często wpisywane przez użytkowników. Podobną pomoc uzyskasz, kiedy wejdziesz na sam dół strony wyników wyszukiwania. Tam również znajduje się bardzo pomocna lista, którą warto wziąć pod uwagę w trakcie wybierania pokrewnych fraz.

Planer słów kluczowych

Planer słów kluczowych Google Ads jako przykład narzędzia do szukania fraz kluczowych

Chcesz rozpocząć płatną kampanię Google Ads? W tym przypadku podobnie jak w trakcie pozycjonowania konieczne jest to, abyś znalazł skuteczne słowa kluczowe. Pomoże Ci w tym dedykowane narzędzie, czyli Planer Słów Kluczowych. Dzięki tej aplikacji sprawdzisz, ile razy w ciągu miesiąca były wyszukiwane konkretne frazy. Poza tym ułatwi Ci oszacowanie ich konkurencyjności. Zobaczysz również, jaka jest stawka za to słowo kluczowe. Jeśli cena jest dość wysoka, to od razu powinieneś zdać sobie sprawę z większej trudności w pozycjonowaniu.

Google Search Console

Kolejne przydatne narzędzie od lidera, czyli Google Search Console. To przydatne narzędzie nie tylko wtedy, gdy zastanawiasz się, jak znaleźć słowa kluczowe. Przyda Ci się też, jeśli chcesz jeszcze lepiej poznać zachowania swoich odbiorców. W końcu dzięki Google Search Console dowiesz się, jakie frazy wpisują odwiedzający Cię użytkownicy. Gdy tylko przeanalizujesz wyniki, to możesz z łatwością skonfrontować je ze stosowanymi wrażeniami.

Pamiętaj tylko o tym, że Google Search Console przyda Ci się dopiero w momencie, gdy Twoja strona jest już zaindeksowana. Dlatego to rozwiązanie sprawdzi się wówczas, gdy chcesz jeszcze bardziej rozwinąć swoją witrynę, stworzyć nową podstronę lub po prostu analizujesz zachowania użytkowników.

Ubsersuggest

Ubersuggest jako narzędzie do szukania fraz kluczowych

Kolejne popularne, a do tego bardzo przydatne narzędzie, czyli Ubersuggest. Poza tym jest też bardzo intuicyjne, więc nie będziesz miał problemów z przeanalizowaniem interesujących Cię słów kluczowych. Wystarczy, że wpiszesz frazę w okno wyszukiwania, a po chwili dowiesz się, jak często to wyrażenie jest wyszukiwane, a także jakie są pokrewne hasła – dotyczy to również długiego ogona. Pomocny jest też podział wyświetleń na urządzenia mobilne i stacjonarne oraz klikalność danych fraz. Dodatkowo Ubersuggest ułatwia analizę konkurencyjności – rozwiń tabelę, a poznasz top 10 stron dla każdego słowa kluczowego.

Answerthepublic.com

Bez wątpienia Answerthepublic.com to wręcz kultowe rozwiązanie, tak chętnie stosowane przez copywriterów czy osoby, zajmujących się pozycjonowaniem. Przy pomocy tego narzędzia z łatwością poznasz frazy, wpisywane przez użytkowników. Szczególnie jeśli szukasz dłuższych słów kluczowych typu długi ogon. Answerthepublic.com przyda Ci się też wtedy, gdy szukasz pomysłów na artykuł blogowy. Wystarczy, że przeanalizujesz wyświetlaną mapę myśli, a wtedy z łatwością odkryjesz, co naprawdę chcą czytać odbiorcy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *