Wiedza

Co to jest copywriting? Kim jest copywriter?

Masz jakiś problem, chcesz zrobić zakupy lub po prostu szukasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie – co wtedy robisz? Oczywiście szukasz odpowiedzi w Internecie, a później je czytasz. Większość z tych informacji napisał copywriter, widzisz zatem, że na co dzień korzystasz z efektów ich pracy. Chcesz dowiedzieć się więcej o tym zajęciu? W takim razie sprawdź, co to jest copywriting.

Obecnie treść jest wykorzystywana w różnym celu, dlatego copywriting jest potrzebny w wielu branżach. Jednak musisz mieć do tego określone umiejętności, dzięki którym pisanie będzie nie tylko przyjemne, ale też szybsze i bardziej zachęcające dla czytelnika. Pamiętaj również o tym, że copywriting jest wykorzystywany w konkretnym celu.

Spis treści

Co to jest copywriting?

Co to jest copywriting?

Zauważ, że copywriting to jedna z najbardziej rozwojowych branży XXI wieku, co jest związane ze wzrostem znaczenia Internetu i e-commerce, dlatego coraz więcej osób wybiera to jako swoją ścieżkę kariery. Jednak czym tam naprawdę jest copywriting? Otóż przede wszystkim polega na pisaniu unikalnych tekstów, a także sloganów reklamowych. Poza tym copywriter zajmuje się ich redagowaniem oraz korektą. Takie treści zazwyczaj są publikowane na ulotkach, katalogach, broszurach i stronach internetowych. Wiele zależy od konkretnej branży, bo copywriter może nawet pisać scenariusze do reklam.

Copywriter – kto to jest?

W przypadku copywritingu najważniejszą rolę odgrywa copywriter, czyli osoba, która ma wiedzę i umiejętności pozwalające jej na pisanie odpowiednich tekstów. Często przygoda z tą pracą rozpoczyna się od dorywczego zajęcia w trakcie studiów, ale z czasem może przerodzić się w sposób na życie i zarabianie większej sumy pieniędzy.

Oprócz samego tworzenia treści konieczna jest też redakcja, korekta, a czasem również do wykonywania pewnych działań np. przeprowadzania marketingu szeptanego, prowadzenia bloga i konta na portalu społecznościowym.

Poza tym praca copywritera może mieć różny charakter, ponieważ część z nich pracuje jako freelancer, ale również na etacie np. w agencji reklamowej, marketingowej bądź copywriterskiej.

Jakie teksty pisze copywriter?

  • o charakterze reklamowym,
  • na stronę internetową,
  • zapleczowych,
  • o charakterze oferty handlowej,
  • eksperckich o wysokiej wartości merytorycznej,
  • sponsorowanych,
  • publikowanych na portalach społecznościowych,
  • opisów produktów lub kategorii,
  • zamieszczanych na blogach firmowych.

Jaki powinien być copywriter?

Kto to jest copywriter?

Przede wszystkim każdy copywriter powinien lubić to, co robi, ponieważ często jest to naprawdę żmudne zajęcie i nigdy nie ogranicza się jedynie do napisania tekstów. Konieczne jest przeznaczenie czasu na znalezienie informacji na konkretny temat, później dopiero przechodzi się do przygotowania treści i przeprowadzenia korekty. Pamiętaj też o tym, że każdy copywriter powinien znać zasady języka polskiego. W końcu tylko wtedy możesz być pewien, że do Twoich czytelników trafią poprawne teksty.

Oprócz takiej wiedzy przyda się również zamiłowanie do pisania oraz łatwość wyrażania myśli. Ważna jest również wysoko rozwinięta empatia, dzięki której jako copywriter zrozumiesz, czego tak naprawdę oczekuje grupa docelowa. Poza tym odgadnie, jakie są jej pragnienia, a także, na jakie korzyści klienci zwrócą uwagę. Dzięki temu powstałe teksty spełnią swoje zadanie, czyli zachęcą do zakupu, zaistnieją w podświadomości konsumentów, a nawet zwiększą liczbę wejść na stronę i przyczynią się do wzrostu przychodu.

Czym zajmuje się SEO copywriter?

Możesz spotkać się w Internecie z określeniem copywriting oraz SEO copywriting — obie te dziedziny nieco różnią się od siebie. W drugim przypadku szczególny nacisk kładzie się na tworzenie tekstów, które są zoptymalizowane i wspomagają pozycjonowanie strony internetowej. Jednak w każdym z nich wymogiem jest tworzenie treści o wysokiej wartości merytorycznej. Ważne jest również to, żebyś zachęcił użytkowników do dalszego czytania, ponieważ jest to obecnie bardziej doceniane przez roboty wyszukiwarki Google.

Poza tym SEO copywriterzy zazwyczaj piszą artykuły dostosowane pod SEO, a także teksty preclowe i zapleczowe. Takie treści mają mniejszą wartość merytoryczną, ale służą do budowania linków pozycjonujących. Poza tym SEO copywriterzy, wiedzą jak ważne jest pozycjonowanie strony internetowej.

Jakie techniki wykorzystują copywriterzy?

Techniki stosowane przez copywriterów

Każdy copywriter chce osiągnąć określony cel, który zazwyczaj jest związany ze zwiększeniem liczby wejść na stronę internetową, zwrócenie uwagi na konkretną ofertę, a także pomnożenie wpływów. W tym celu możesz wykorzystać konkretne techniki jak np. zwroty call to action i przemyślane linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne. Dzięki temu zwiększysz szanse na to, że użytkownicy dotrą w odpowiednie miejsca.

Widzisz zatem, że copywriting ma duże znaczenie dla funkcjonowania firmy, zwłaszcza jeżeli działa w sieci. Warto jednak, by zajął się tym specjalista, czyli copywriter. Dzięki temu wykorzysta język korzyści oraz stworzy teksty dopasowane do SEO.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *