fbpx
Wiedza

Jak powinien wyglądać dobry formularz kontaktowy w 2022 roku?

Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz zachęcić użytkowników do częstszego kontaktowania się z Tobą? W końcu dzięki temu nie tylko mogą wysłać Ci zapytanie ofertowe, ale też upewnić się, że zapewnisz im dobrą obsługę i wysokiej jakości produkt. Właśnie dlatego musisz dowiedzieć się, jak powinien wyglądać dobry formularz kontaktowy.

5 sposobów na skuteczny formularz kontaktowy w 2022 roku:

  1. Znajdź odpowiednie miejsce na stronie
  2. Wykorzystaj przycisk CTA
  3. Zrezygnuj z CAPTCHA
  4. Ogranicz liczbę pól
  5. Zadbaj o estetyczny wygląd

Jak powinien wyglądać dobry formularz kontaktowy

Powinieneś zdawać sobie sprawę z tego, że wygląd oraz funkcjonalność formularza kontaktowego mogą skutecznie przyciągnąć lub zniechęcić użytkowników. Dlatego poznaj kilka zasad, dzięki którym dowiesz się, jak stworzyć formularz, z którego Twoi klienci będą chętnie korzystali.

5 rzeczy, które musisz wiedzieć w trakcie tworzenia formularza kontaktowego

Kontakt pomiędzy Tobą a klientem jest niezbędnym elementem do stworzenia relacji, która nie tylko przyniesie Ci zysk, ale też zwiększy przywiązanie użytkownika do Twojego sklepu, dlatego musisz zadbać o każdy detal, dzięki któremu klient będzie mógł się z Tobą szybko skontaktować.

Choć ostatnimi czasy bardzo popularne są czatboty, to jednak nie rezygnuj z klasycznych formularzy kontaktowych — w końcu stanowią one kolejną możliwość do porozumienia się z zainteresowanymi osobami.

Polecamy: Dlaczego warto stosować czatboty?

Sprawdź zatem, jak powinien wyglądać dobry formularz kontaktowy w 2022 roku i wykorzystaj go na swojej stronie.

1. Wybierz odpowiednie miejsce

Czy wiesz, gdzie na Twojej stronie powinien znaleźć się formularz kontaktowy? Bardzo ważne jest to, by był dobrze wyeksponowany, jednak nie może też przyćmić innych istotnych elementów znajdujących się na witrynie.

Najlepszym rozwiązaniem jest po prostu utworzenie zakładki kontakt, a następnie umieszczenia tam formularza kontaktowego (fot. 1).

formularz kontaktowy
(fot. 1)

Zawrzyj tam również inne dane np. adres firmy, numer telefonu oraz e-mail. Dzięki temu klient będzie mógł wybrać opcję najdogodniejszą dla siebie.

Pamiętaj również o tym, że możesz umieścić formularz kontaktowy w kilku miejscach na stronie, np. w headerze, footerze lub w zakładce oferta (fot. 2).

formularz kontaktowy na stronie
(fot. 2)

Takie rozwiązania bardzo dobrze się sprawdza, ale nie przesadzaj z liczbą formularzy, bo zaburzysz w ten sposób wygląd witryny.

2. Wykorzystaj call to action

Wykorzystaj krótkie i rzeczowe wezwanie do działania, jak na przykład “Wyślij”.

Po prostu stwórz call to action, które nawiązuje do Twojej oferty bądź stylu innych tekstów znajdujących się na stronie (fot. 3).

wezwanie do działania w formularzu kontaktowym
(fot. 3)

Zwróć również uwagę na to, by wezwanie było konkretne i spełniało swój cel, czyli namawiało do wysłania wiadomości.

Zadbaj też o odpowiedni napis na przycisku — zgodnie ze statystykami najwięcej pozytywnych emocji budzi: „kliknij tutaj”, „idź” oraz „dołącz”. Jeżeli tylko pasuje to do Twojego przekazu, to skorzystaj z nich.

3. Usuń CAPTCHA

Doskonale rozumiemy, że stosujesz różne metody ochrony przed spamem, ale jeśli możesz, zrezygnuj z CAPTCHA.

Użytkownicy naprawdę nie lubią tego, co szczególnie jest widoczne w obniżeniu konwersji na stronach, gdzie muszą uzupełniać pola literami z obrazka przed wysłaniem wiadomości.

Szczególnie jest to znienawidzona forma weryfikacji ze względu na niewyraźne napisy, które skutecznie zniechęcają do przesłania zapytania.

Oczywiście nie zachęcamy Cię do tego, żebyś całkowicie zrezygnował z ochrony przed spamem, po prostu skorzystaj z innej metody.

W tym przypadku jednym z najlepszych rozwiązań będzie reCAPTCHA — tylko wybierz opcję bez konieczności klikania na różne obrazki.

4. Zmniejsz liczbę pól

Pamiętaj, że znaczna większość użytkowników szybko zniechęca się do wypełniania formularza kontaktowego, jeżeli znajduje się tam zbyt wiele pól.

Dlatego zapytaj tylko o kilka istotnych kwestii np. o imię użytkownika, e-mail kontaktowy bądź numer telefonu, a poza tym pozostaw pole, gdzie klient może zadać pytanie.

Potrzebujesz większą ilość informacji niż niezbędne minimum? Zatem skorzystaj z kilku etapów wypełniania formularza kontaktowego.

Na samym początku powinno znaleźć się zaledwie kilka pól, by zachęcić do wysłania wiadomości. Jednak potem użytkownik powinien być przeniesiony do dalszej listy pytań, która może być już bardziej szczegółowa. W takim przypadku znaczna większość klientów nie poczuje się zniechęcona, tylko uzupełni wszystkie niezbędne informacje.

Takie zachowanie ma podłoże psychologiczne, gdyż ktoś, kto już wypełnił kilka pól podczas pierwszej części, uzna, że lekceważąc kolejne kwestie, stracił czas.

Dlatego internauta nie będzie chciał rezygnować z pracy, którą już wykonał, a w konsekwencji nawiąże z Tobą kontakt.

5. Zadbaj o wygląd formularza

Czy wiesz, jak jeszcze możesz zachęcić klientów do skorzystania z formularza kontaktowego? Niezawodnym sposobem jest po prostu estetyczny wygląd, dobry font oraz ciekawa grafika. Dlatego postaraj się w subtelny i przemyślany sposób wyeksponować ten element.

Jeżeli zastanawiasz się, jak powinien wyglądać dobry formularz kontaktowy, to postaw na urozmaiconą grafikę — spójną z wyglądem całej strony. Możesz m.in. podkreślić najważniejsze słowa lub wykorzystać bardziej wyrazisty kolor do przycisku nawołującego do wysyłania wiadomości.

Nie bój się też korzystać z najnowszych trendów. Jednym z nich są pełnoekranowe formularze kontaktowe — takie rozwiązanie sprawia, iż ten element jest bardzo dobrze widoczny. Poza tym inne informacje nie odwracają uwagi użytkowników od tego, co jest tam najważniejsze, czyli właśnie od możliwości nawiązania kontaktu.

    Hej! Potrzebujesz pomocy lub chcesz skorzystać z naszej oferty?

    Już od 8 lat pomagamy firmom zdobywać klientów w sieci. Sprawdź naszą ofertę:

    Project Manager

    Łukasz Pietras
    Project Manager
    dostępny

    Napisz na kontakt@zdobywcysieci.pl lub zadzwoń pod numer 501-757-664, żeby omówić warunki współpracy. Możesz także zostawić kontakt do siebie, a oddzwonię w ciągu 24 godzin. Czekam na kontakt :)