Wiedza

Czym jest system wymiany linków?

Zdobycie wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google – szczególnie przy dużej konkurencji – bywa naprawdę trudne. Dlatego wiele osób decyduje się na balansowanie, a nawet lekkie przekraczanie granic wyznaczonych przez Google. Jednym z takich działań jest SWL. Dlatego dowiedz się, czym jest system wymiany linków i przekonaj się, czy warto z niego korzystać!

Linkowanie zewnętrzne ma bardzo duże znaczenie dla osiągnięcia wysokiej lokaty w wynikach wyszukiwania. Jednak w tym przypadku liczą się jedynie naprawdę wartościowe strony, ponieważ to właśnie one wzmacniają Twoją pozycję. Właśnie z tego powodu system wymiany linków może być dla Ciebie często zbyt ryzykowny.

Spis treści

Czym jest system wymiany linków?

Co to jest system wymiany linków?

System wymiany linków, czyli w skrócie SWL to swego rodzaju platforma, pozwalająca na publikowanie linków na stronach, który wyraziły na to zgodę. Zazwyczaj takie witryny odznaczają się niską jakością, a przede wszystkim nie przedstawiają żadnej wartości merytorycznej. Zastanawiasz się, co tak naprawdę daje system wymiany linków? Przede wszystkim umożliwia szybsze pozycjonowanie Twojej strony. Jednak dzieje się to w nienaturalny sposób, dlatego przez Google jest to uznawane za zakazaną praktykę. Wiele witryn, które pomimo jasnych zaleceń i tak stosowało tę praktykę – w większości przypadków zakończyło się to dotkliwą karą w postaci bana.

Jakie są rodzaje systemów wymiany linków?

Statyczne

Stałe bądź statyczne systemy wymiany linków charakteryzują się nieustannym dodawaniem takich samych linków na tych samych stronach. Zazwyczaj dzieje się tak aż do momentu, gdy witryna zostanie usunięta.

Dynamiczne

W tym przypadku linki są umieszczane w sposób losowy na poszczególnych stronach internetowych. Poza tym ten rodzaj systemów wymiany linków wyróżnia się sporą rozpiętością, jeżeli chodzi o zgodność tematyczną.

Czy warto korzystać z systemu wymiany linków?

Jakie są wady i zalety korzystania z systemów wymiany linków?

Zwróć uwagę na to, że system wymiany linków jest uznawany przez Google za zakazaną praktykę. Dlatego jeżeli roboty odkryją, iż stosujesz tę metodę, to narazisz się na spore kary, a nawet na ban – wtedy bardzo trudno będzie Ci odzyskać straconą pozycję. Choć wiele osób uważa, że SWL można kontrolować i po prostu nie przekraczać pewnej granicy, to jednak musisz dokładnie przemyśleć zalety oraz wady tego rozwiązania, zanim się zdecydujesz na tę metodę.

Zauważ, iż wiele firm stara się o powrót systemu wymiany linków do White Hat SEO i na niektóre z tych rozwiązań Google się zgadza. Jednak nadal samodzielne prowadzenie takich działań może być dla Ciebie bardzo ryzykowne. Czy to oznacza, że musisz zrezygnować z SWL? Tutaj decyzja należy tylko do Ciebie. W końcu możesz zdobywać linki zewnętrzne także w inny, a przy tym bezpieczniejszy sposób. Jeżeli jednak uznasz, że chcesz podjąć ryzyko, to może się okazać, że sporo zyskasz.

Czy Google nakłada karę za stosowanie systemów wymiany linków?

Kary jakie są nakładane przez Google za korzystanie z systemu wymiany linków

Opinia Google dotycząca systemu wymiany linków jest dość jednoznaczna. Od 2014 roku Google wielokrotnie banował serwisy, które w tym uczestniczyły. Głównym zarzutem stawianym takim stronom była niska jakość treści, jaka się tam pojawiała. Dla Google jednym z najważniejszych założeń jest to, aby teksty, pojawiające się w Internecie miały wyższą wartość merytoryczną, ale też były przydatne dla użytkowników. Właśnie z tego powodu systemy wymiany linków zostały zakazane przez Google. Jednym ze stawianych zarzutów było też to, że nie tworzą naturalnego ruchu. Poza tym takie systemy wpływają na zbyt szybkie pozycjonowanie strony, a Google preferuje stopniowe budowanie reputacji oraz wyższej lokaty w wyszukiwarce.

Jak zastąpić system wymiany linków?

Skoro wiesz już, czym jest system wymiany linków, a także to, że nie jest zalecany przez Google. Jednak nie oznacza to, iż zaprzestanie tych praktyk wpłynie negatywnie na Twoją pozycję w wyszukiwarce. Po prostu, zamiast tego możesz zacząć korzystać z działań, zaliczanych do White Hat SEO. Pamiętaj, że istnieje wiele skutecznych sposobów na link building, które wpłyną pozytywnie na Twoją pozycję w Google. Wystarczy, że zadbasz o właściwe umieszczenie anchorów w treści – istotne jest to, aby były naturalne i nie stanowiły nachalnej reklamy. Poza tym stosuj się do zasad ustalonych przez Google – szczególnie dotyczy to oznaczenia linków.

Pamiętaj także o tym, że kluczem do wysokiej pozycji w Google są wartościowe treści. Dlatego zadbaj o content, który jest przydatny dla odbiorców, nie pozwalaj sobie na duplikację i zamieszczaj w tych tekstach dopasowane linki. Zwróć również uwagę na to, na jakich stronach dodajesz takie artykuły czy odnośniki. W końcu ważna jest jej moc oraz zainteresowanie odbiorców.

Jak naprawić pozycję po stosowaniu SWL?

Sposób na naprawę błędów po korzystaniu z systemu wymiany linków

Korzystałeś w przeszłości z systemu wymiany linków? W takim razie potrzebna jest Ci pomoc specjalisty z zakresu SEO. Pamiętaj, że w tej chwili ważne jest przemyślane działanie, aby pozbyć się bana lub filtru, jaki nałożył Google. Oprócz tego postaraj się zastąpić linki  wartościową treścią. Koniecznie zaprzestań też korzystania z SWL. Poza tym uzbrój się w cierpliwość, bo przywrócenie pozycji tak samo jak działania SEO, wymagają czasu, regularności i skrupulatności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *