Doskonale znasz już wewnętrzne czynniki wpływające na lokatę w Google. Jednak nie możesz ograniczać się jedynie do działań podjętych w obrębie witryny. W końcu przestanie Ci to wystarczać, tym bardziej, jeżeli chcesz zająć miejsce w TOP5 wyszukiwarki. Dlatego pora poznać zewnętrzne czynniki rankingowe strony.
Elementy off site wymagają jeszcze większych umiejętności oraz wiedzy do tego, aby poprawić widoczność strony internetowej. Wtedy musisz dokładnie przeanalizować swoje działania, stworzyć strategię SEO, a następnie ją wdrożyć. Przekonaj się zatem, co musisz zrobić.
Spis treści
Najważniejsze zewnętrzne czynniki rankingowe strony
Linkowanie zewnętrzne
Jednym z najważniejszych elementów działań off site są właśnie linki zewnętrzne. W tym przypadku istotna jest nie tylko ich liczba, ale również jakość. W końcu to, jak są postrzegane przez Google witryny, gdzie dodasz link do swojej strony, ma ogromne znaczenie. Ich opinia zwiększa autorytet Twojej witryny, co skutecznie wpływa na jej pozycję w wyszukiwarce Google. Pamiętaj jednak o tym, żeby linki były naturalne i związane z Twoją ofertą czy branżą.
Zwróć uwagę na to, że zewnętrzne czynniki rankingowe strony wymagają odpowiedniej strategii, co dotyczy również linkowania zewnętrznego. Poza tym możesz korzystać wielu różnorodnych miejsc, skąd pozyskasz linki np.:
- Katalogi,
- Portale ogłoszeniowe typu OLX,
- Portale społecznościowe,
- Fora internetowe m.in. kafeteria, golden line czy wrzuta,
- Strony tematyczne,
- Artykuły sponsorowane,
- Portale lokalne.
Autorytet witryny
Kolejnym zewnętrznym czynnikiem, o którym nie możesz zapomnieć, jest autorytet strony. Czy wiesz, co ma na to wpływ? Przede wszystkim wiek witryny. Roboty Google najwyżej cenią witryny, które istnieją już przynajmniej 3 lata. Ważne jest także to, aby w tym czasie strona była regularnie aktualizowana. Wtedy potwierdzasz też fakt, iż witryna nie została porzucona.
Oprócz wieku strony na jej autorytet wpływają również linki, które na nią prowadzą.
Profil linków
Gdy dbasz o linkowanie zewnętrzne, to koniecznie zwróć też uwagę na ich profil. Najlepiej, aby na Twoją stronę prowadziły zarówno linki dofollow, jak i nofollow. Poza tym istotne jest ich rozłożenie – niektóre z nich powinny być czyste, a inne nałożone na anchor. Zachowując takie urozmaicenie, będziesz postępować zgodnie z zaleceniami wyszukiwarki Google. Nie zapomnij również o tym, iż takie teksty będą bardziej przyjazne dla użytkowników, którzy chętniej będą klikali załączony link.
Znajomość marki
Niektóre źródła podają, że opinie oraz popularność danej marki także mają wpływ na pozycję w wyszukiwarce Google. Nie do końca wiadomo, czy faktycznie jest to prawda – w końcu większość czynników rankingowych strony nie jest jawna.
Zwróć jednak uwagę na to, że popularność marki potwierdzają teksty, gdzie wspomniana jest Twoja strona. W takim przypadku nawet nie musisz dodawać link – wystarczy, iż w artykule znajdzie się polecenie. Wtedy prawdopodobnie Google jeszcze lepiej oceni Twoją witrynę.
Historia domeny
Zawsze, zanim kupisz domenę, sprawdź jej historię – zapamiętaj to i stosuj się do tej zasady. Dzięki temu uda Ci się uniknąć wielu nieprzyjemnych konsekwencji. Pamiętaj również o tym, żeby omijać domeny, które stosowały Black SEO, czyli zakazane praktyki według Google. Poza tym złą sławą wśród robotów wyszukiwarki cieszą się witryny z niektórych branży.
Merytoryczna treść
Dla wyszukiwarki Google liczy się przydatność opublikowanych treści. W końcu mają być merytoryczne, a także przydatne dla użytkowników. Poza tym powinny być zoptymalizowane i wyczerpujące temat. Wtedy nie tylko więcej odbiorców może wyszukać taki artykuł, ale też treść będzie naprawdę długa. Właśnie z tego powodu tak ważne jest to, aby teksty, gdzie dodany jest link do Twojej strony, był naprawdę dobry.
Aktualizacja linków
Pozycjonowanie wymaga ciągłej pracy i aktualizacji. Nie inaczej jest w przypadku linków. Dlatego konieczne jest to, abyś je regularnie sprawdzał. W niektórych przypadkach po kliknięciu w linku pokazuje się błąd 404. Wtedy powinieneś je zaktualizować, a zyskasz pewność, że linki będą naprawdę wartościowe i przeniosą roboty Google bądź użytkowników właśnie na Twoją witrynę.
Jakość linków
Wiesz już, że w przypadku linkowania zewnętrznego istotna jest nie tylko sama ich liczba, ale przede wszystkim jakość. Dlatego postaraj się o to, aby mieć linki ze stron edukacyjnych bądź rządowych. Dzięki temu będziesz jeszcze lepiej oceniany przez roboty Google. W końcu takie linki mają naprawdę dużą moc, a przy tym są popularne i mają spory autorytet. Te wszystkie pozytywne aspekty przeniosą się też na Twoją witrynę.
Różnorodność
Zbyt duża liczba linków z jednej witryny na Twoją stronę może być uznana przez roboty Google za spam. Dlatego tak ważne jest urozmaicenie, które jest dużo lepiej postrzegane w trakcie pozycjonowania. Oczywiście nie oznacza to, że musisz mieć aż tyle zewnętrznych stron, po prostu zachowaj umiar.