Wysoka konwersja to marzenie wielu właścicieli sklepów internetowych. W końcu to właśnie ten wskaźnik w realny sposób określa, jak dużym zainteresowaniem wśród odbiorców cieszą się oferowane produkty. Dlatego tak ważne jest to, abyś wiedział, jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym!
Zastanawiasz się, dlaczego użytkownicy odwiedzają Twoją stronę, ale nie decydują się na zakup produktów czy usług? Prawdopodobnie popełniasz kluczowe błędy dotyczące tekstów, jakości bądź wkradł się jakiś problem techniczny. To wszystko wpływa na obniżenie konwersji, a my pokażemy Ci, co zrobić, aby zwiększyć ten wskaźnik.
Spis treści
Co to jest konwersja?
Jeszcze zanim dowiesz się, jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym, ważne jest to, abyś dowiedział się, czym dokładnie charakteryzuje się ten wskaźnik. Otóż konwersja jest przede wszystkim utożsamiana z działaniem, mającym na celu przeobrażenie odbiorcy biernego w aktywnego. To właśnie wtedy użytkownik nie tylko wchodzi na Twoją stronę, ale przede wszystkim przechodzi do działania – dokonuje zakupu, zapisuje się do newslettera lub klika link. Tak naprawdę zależy to od Ciebie i celu, jaki sobie założyłeś.
Pamiętaj o tym, że konwersja prowadzi do jednego z najważniejszych celów każdego biznesu, czyli do realnego zysku. Jednak nie zawsze dotyczy to jedynie pieniędzy, ponieważ realną korzyść może też przynieść Ci zwiększenie bazy danych lub pokazywanie swojej wiedzy.
5 sposobów na to, jak zwiększyć współczynnik konwersji w e-sklepie
Dodaj unikatowe treści
Na pewno doskonale wiesz, że to przy pomocy tekstów nie tylko zachęcisz odbiorców, ale też zwiększysz zasięg w sieci. Dlatego musisz zadbać o ich unikatowość. Szczególnie jest to ważne w przypadku opisów produktów. W końcu wiele hurtowni czy producentów udostępnia gotowe treści, które możesz wkleić na swoją stronę. Jednak w ten sposób na pewno się nie wyróżnisz, a przede wszystkim nie staniesz się atrakcyjny dla potencjalnych klientów i wyszukiwarki Google. Po prostu staniesz się jednym z wielu sklepów, a nie liderem czy ciekawym punktem wśród podobnej konkurencji. Właśnie z tego powodu oryginalne opisy produktów wpłyną pozytywnie na konwersję.
Zadbaj o UX
To właśnie doświadczenia użytkownika, czyli UX sprawiają, że odbiorcy tak dobrze czują się na Twojej stronie, a zarazem chcą spędzać na niej jeszcze więcej czasu. Zatem, jeśli zastanawiasz się, co jest powodem niskiego wskaźnika konwersji, to zacznij eksperymentować. Zmieć rodzaj fonta, dominujące kolory lub zaprojektuj od nowa CTA. Nie możesz też pominąć aspektów technicznych, wpływających na czas ładowania. Te wszystkie czynniki z pewnością pozytywnie wpłyną na wzrost konwersji. Poza tym staniesz się również bardziej widoczny i doceniany przez Googleboty.
Buduj zaufanie
Twoja strona musi nie tylko przyciągać, ale też wzbudzać zaufanie. Dlatego tak ważne jest to, abyś zadbał o detale, które zwiększają wiarygodność i sprawiają, że użytkownicy faktycznie będą chcieli skorzystać z Twojej oferty. Zastanawiasz się, jak to zrobić? Zacznij od aktualnego certyfikatu SSL, a odbiorcy nie będą mieli problemów z wejściem na stronę. Poza tym podziel się swoją wiedzą, pokaż doświadczenie, uzupełnij portfolio, pokaż opinie poprzednich klientów, a przede wszystkim zapewnij odbiorców, że na ich dane będą bezpieczne u Ciebie. Dzięki temu z ogromną chęcią postawią na Twoją ofertę, co dostrzeżesz we wzroście konwersji.
Uprość proces zakupów
Współcześni odbiorcy nie są cierpliwi, a wszelkie trudności w płatnościach, skomplikowany proces zakupów lub brak ich ulubionej formy dostawy będzie skutkował porzuceniem koszyka. To spory problem dla sklepów internetowych, ale możesz sobie z tym poradzić. Wystarczy, że zadbasz o przejrzysty, łatwy oraz szybki proces zakupów. Pierwszym krokiem do tego jest widoczny buton „dodaj do koszyka”, a następnie uzupełnienie prostego formularza zamówień. Pamiętaj, żeby maksymalnie zmniejszyć liczbę kroków. Niech użytkownicy widzą, że u Ciebie mogą zrobić zakupy dosłownie w ciągu 2-3 minut. Takie działanie na pewno ich zachęci, ale również zmniejszysz ryzyko związane ze zmianą decyzji.
Zadbaj o komunikację
Nie możesz lekceważyć pytań potencjalnych klientów – zamiast tego musisz szybko udzielić im odpowiedzi. Sprawna komunikacja to kolejny czynnik, wpływający na wzrost konwersji na stronie. Dlatego doskonałym pomysłem jest czatbot, który udzieli odpowiedzi na proste i najczęściej pojawiające się potania – bez względu na godzinę czy dzień tygodnia. Oprócz tego dodaj na stronie kilka formularzy kontaktowych, e-mail oraz numer telefonu. Jeśli chcesz zautomatyzować swoją pracę, to dobrym pomysłem są też artykuły na blogu firmowym. Tam odpowiesz na najczęściej pojawiające się wątpliwości. W ten sposób przyciągniesz dodatkowe grono odbiorców z wyszukiwarki Google. Jeśli nie masz czasu na pisanie tekstów, to zdecyduj się na FAQ – możesz go aktualizować, dodawać tam kolejne pytania oraz modyfikować odpowiedzi.