Wiedza

Jak napisać dobry opis produktów? Praktyczne porady

Prowadzisz sklep internetowy? W takim przypadku ważne jest to, abyś zadbał o przyciągające uwagę opisy produktów, które wyróżnią Twój asortyment. Koniecznie zawrzyj w tych tekstach kluczowe informacje, cechy, parametry oraz korzyści z posiadania tego asortymentu. Czy wiesz, jak napisać dobry opis produktów? Zatem skorzystaj z kilku najważniejszych porad, a z pewnością zaciekawisz odbiorców.

Opisy produktów muszą spełniać kilka podstawowych funkcji. Przede wszystkim mają informować i zachęcać do zakupów. Jednak po dodaniu do nich słów kluczowych, możesz też wzmocnić pozycjonowanie. Dzięki temu wybrane produktu znajdą się wyżej w wyszukiwarce Google.

Spis treści

Co to jest opis produktów?

Co to jest opis produktów?

Zacznijmy od samych podstaw – czy wiesz, co to jest opis produktów? Przede wszystkim to tekst ważny dla odbiorców i wyszukiwarki, co już daje Ci mocny sygnał, że taka treść powinna znaleźć się w Twoim sklepie internetowym. Poza tym taki opis znajduje się w karcie produktu, a sam tekst wyjaśnia, czym dokładnie jest dany przedmiot, jak można z niego korzystać, pokazuje zalety z jego posiadania.

Opis produktów ma przede wszystkim zachęcać do zakupu, a przy tym wyróżnić Twoją ofertę na tle konkurencji. Dlatego tak ważny jest unikalny styl pisania, dopasowanie języka do grupy docelowej oraz rodzaju towaru. Właśnie z tego powodu istotne jest to, abyś wiedział, jak napisać dobry opis produktów. Dzięki temu zrealizujesz założoną strategią, a tekst przyniesie Ci wiele korzyści. Szczególnie gdy skorzystasz z jednej z najskuteczniejszych taktyk, czyli:

  • Budowanie pilnej potrzeby,
  • Wezwanie do działania – call to action,
  • Budowanie społecznego dowodu słuszności.

Jak napisać dobry opis produktów? 4 praktyczne porady

Określ cechy odbiorców

Cechy odbiorcy jako element procesu pisania opisu produktu

Jeszcze zanim zaczniesz tworzyć opis produktów, to koniecznie stwórz rys swoich odbiorców. W końcu to właśnie dla nich będziesz tworzyć tę treść, więc musisz wiedzieć, do kogo masz skierować tekst. Zacznij od zapisania na kartce kilku najważniejszych cech – od naprawdę podstawowych do tych bardziej szczegółowych. W tym przypadku określ dane dotyczące:

  • Wieku i płci odbiorców,
  • Lokalizacji,
  • Sytuacji finansowej,
  • Zainteresowań, hobby oraz cech charakteru,
  • Jakie obawy i obiekcje ma grupa docelowa,
  • W jaki sposób produkt ma pomóc odbiorcom,
  • Korzyści, jakie zapewni Twoja oferta.

Gdy już zapiszesz cechy grupy odbiorczej, to dużo łatwiej będzie Ci dostosować język tekstu, aby był w pełni zrozumiały i stanowił naprawdę skuteczny drogowskaz. Poza tym naprawdę wczujesz się w potrzeby klientów, co pozwoli Ci w bardzo naturalny sposób rozpocząć komunikację z klientami.

Zwróć uwagę na korzyści

Odbiorcy wybiorą oferowane przez Ciebie produkty wtedy, gdy uznają, że zapewnią im wiele korzyści. Dlatego w opisach produktów musisz wskazać problemy, a później udowodnić, iż Twój asortyment jest w stanie pomóc im w ich rozwiązaniu. W ten sposób rozwijasz u kupujących konkretną potrzebę, co wpływa na zwiększenie chęci do zakupów. Ważne jest to, abyś wyraźnie wskazał na te problemy np. ból odcinka lędźwiowego kręgosłupa, pęcherze na stopach czy sucha skóra i zaczerwienienia na twarzy. Po prostu pokaż, że Twój produkt zniweluje poszczególne kłopoty, a poza tym zapewni odbiorcom kolejne korzyści.

Pamiętaj o tym, żeby w tekście odnieść się nie tylko do praktycznych zalet, ale również do emocji. Pokaż, że oferowany przez Ciebie krem nawilżający oprócz zlikwidowania uporczywej suchości skóry, podniesie też Twoją pewność siebie, a do tego wywoła uśmiech na twarzy. W końcu to właśnie pozytywne emocje mają wpływ na podjęcie ostatecznej decyzji zakupowej.

Zadbaj o optymalizację tekstów

SEO jako jeden z najważniejszych elementów dobrego opisu produktów

Teksty, znajdujące się w Twoim sklepie online, mają nie tylko sprzedawać produkty, ale też wpływać pozytywnie na SEO witryny. Dzięki temu zdobędziesz jeszcze więcej wyników organicznych. Dlatego zadbaj o meta tagi, rich snippets oraz dopasowane słowa kluczowe. Pamiętaj jednak o tym, aby frazy były dopasowane do tematyki Twojej strony, a przede wszystkim miały spory potencjał. Zatem wybieraj nie tylko te najpopularniejsze hasła, a wtedy zyskasz jeszcze większe szanse na zajęcie wyższej lokaty w wyszukiwarce Google.

Jeśli zastanawiasz się, jak napisać dobre opisy produktów, które spodobają się robotom Google, to koniecznie dodaj też zdjęcia. Zwróć jednak uwagę na to, żeby obrazki były zoptymalizowane – miały teksty alternatywne, odpowiedni rozmiar i wysoką jakość.

Używaj barwnego języka

Od kilku lat coraz większe znaczenie ma marketing sensoryczny, który polega na pobudzaniu wszystkich zmysłów. Właśnie tą zasadą kieruj się w trakcie pisania opisów produktów. Dzięki temu w barwny, wyrazisty i ciekawy sposób przedstawisz dany towar czy usługę. Wtedy naprawdę wzbudzisz zainteresowanie potencjalnych klientów. W tym celu korzystaj z porównań i przymiotników, odwołujących się do zmysłów. Odbiorcy wtedy będą mogli sobie jeszcze lepiej wyobrazić dany produkt, a zarazem skutecznie zwiększysz ich potrzebę posiadania. Kluczowe jest tylko to, żebyś odwoływał się do dobrze znanych porównań.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *