Prowadzisz sklep internetowy? W takim przypadku ważne jest to, abyś zadbał o przyciągające uwagę opisy produktów, które wyróżnią Twój asortyment. Koniecznie zawrzyj w tych tekstach kluczowe informacje, cechy, parametry oraz korzyści z posiadania tego asortymentu. Czy wiesz, jak napisać dobry opis produktów? Zatem skorzystaj z kilku najważniejszych porad, a z pewnością zaciekawisz odbiorców.
Opisy produktów muszą spełniać kilka podstawowych funkcji. Przede wszystkim mają informować i zachęcać do zakupów. Jednak po dodaniu do nich słów kluczowych, możesz też wzmocnić pozycjonowanie. Dzięki temu wybrane produktu znajdą się wyżej w wyszukiwarce Google.
Spis treści
Co to jest opis produktów?
Zacznijmy od samych podstaw – czy wiesz, co to jest opis produktów? Przede wszystkim to tekst ważny dla odbiorców i wyszukiwarki, co już daje Ci mocny sygnał, że taka treść powinna znaleźć się w Twoim sklepie internetowym. Poza tym taki opis znajduje się w karcie produktu, a sam tekst wyjaśnia, czym dokładnie jest dany przedmiot, jak można z niego korzystać, pokazuje zalety z jego posiadania.
Opis produktów ma przede wszystkim zachęcać do zakupu, a przy tym wyróżnić Twoją ofertę na tle konkurencji. Dlatego tak ważny jest unikalny styl pisania, dopasowanie języka do grupy docelowej oraz rodzaju towaru. Właśnie z tego powodu istotne jest to, abyś wiedział, jak napisać dobry opis produktów. Dzięki temu zrealizujesz założoną strategią, a tekst przyniesie Ci wiele korzyści. Szczególnie gdy skorzystasz z jednej z najskuteczniejszych taktyk, czyli:
- Budowanie pilnej potrzeby,
- Wezwanie do działania – call to action,
- Budowanie społecznego dowodu słuszności.
Jak napisać dobry opis produktów? 4 praktyczne porady
Określ cechy odbiorców
Jeszcze zanim zaczniesz tworzyć opis produktów, to koniecznie stwórz rys swoich odbiorców. W końcu to właśnie dla nich będziesz tworzyć tę treść, więc musisz wiedzieć, do kogo masz skierować tekst. Zacznij od zapisania na kartce kilku najważniejszych cech – od naprawdę podstawowych do tych bardziej szczegółowych. W tym przypadku określ dane dotyczące:
- Wieku i płci odbiorców,
- Lokalizacji,
- Sytuacji finansowej,
- Zainteresowań, hobby oraz cech charakteru,
- Jakie obawy i obiekcje ma grupa docelowa,
- W jaki sposób produkt ma pomóc odbiorcom,
- Korzyści, jakie zapewni Twoja oferta.
Gdy już zapiszesz cechy grupy odbiorczej, to dużo łatwiej będzie Ci dostosować język tekstu, aby był w pełni zrozumiały i stanowił naprawdę skuteczny drogowskaz. Poza tym naprawdę wczujesz się w potrzeby klientów, co pozwoli Ci w bardzo naturalny sposób rozpocząć komunikację z klientami.
Zwróć uwagę na korzyści
Odbiorcy wybiorą oferowane przez Ciebie produkty wtedy, gdy uznają, że zapewnią im wiele korzyści. Dlatego w opisach produktów musisz wskazać problemy, a później udowodnić, iż Twój asortyment jest w stanie pomóc im w ich rozwiązaniu. W ten sposób rozwijasz u kupujących konkretną potrzebę, co wpływa na zwiększenie chęci do zakupów. Ważne jest to, abyś wyraźnie wskazał na te problemy np. ból odcinka lędźwiowego kręgosłupa, pęcherze na stopach czy sucha skóra i zaczerwienienia na twarzy. Po prostu pokaż, że Twój produkt zniweluje poszczególne kłopoty, a poza tym zapewni odbiorcom kolejne korzyści.
Pamiętaj o tym, żeby w tekście odnieść się nie tylko do praktycznych zalet, ale również do emocji. Pokaż, że oferowany przez Ciebie krem nawilżający oprócz zlikwidowania uporczywej suchości skóry, podniesie też Twoją pewność siebie, a do tego wywoła uśmiech na twarzy. W końcu to właśnie pozytywne emocje mają wpływ na podjęcie ostatecznej decyzji zakupowej.
Zadbaj o optymalizację tekstów
Teksty, znajdujące się w Twoim sklepie online, mają nie tylko sprzedawać produkty, ale też wpływać pozytywnie na SEO witryny. Dzięki temu zdobędziesz jeszcze więcej wyników organicznych. Dlatego zadbaj o meta tagi, rich snippets oraz dopasowane słowa kluczowe. Pamiętaj jednak o tym, aby frazy były dopasowane do tematyki Twojej strony, a przede wszystkim miały spory potencjał. Zatem wybieraj nie tylko te najpopularniejsze hasła, a wtedy zyskasz jeszcze większe szanse na zajęcie wyższej lokaty w wyszukiwarce Google.
Jeśli zastanawiasz się, jak napisać dobre opisy produktów, które spodobają się robotom Google, to koniecznie dodaj też zdjęcia. Zwróć jednak uwagę na to, żeby obrazki były zoptymalizowane – miały teksty alternatywne, odpowiedni rozmiar i wysoką jakość.
Używaj barwnego języka
Od kilku lat coraz większe znaczenie ma marketing sensoryczny, który polega na pobudzaniu wszystkich zmysłów. Właśnie tą zasadą kieruj się w trakcie pisania opisów produktów. Dzięki temu w barwny, wyrazisty i ciekawy sposób przedstawisz dany towar czy usługę. Wtedy naprawdę wzbudzisz zainteresowanie potencjalnych klientów. W tym celu korzystaj z porównań i przymiotników, odwołujących się do zmysłów. Odbiorcy wtedy będą mogli sobie jeszcze lepiej wyobrazić dany produkt, a zarazem skutecznie zwiększysz ich potrzebę posiadania. Kluczowe jest tylko to, żebyś odwoływał się do dobrze znanych porównań.