fbpx

Jak napisać dobry opis produktów? Praktyczne porady

Prowadzisz sklep internetowy? W takim przypadku ważne jest to, abyś zadbał o przyciągające uwagę opisy produktów, które wyróżnią Twój asortyment. Koniecznie zawrzyj w tych tekstach kluczowe informacje, cechy, parametry oraz korzyści z posiadania tego asortymentu. Czy wiesz, jak napisać dobry opis produktów? Zatem skorzystaj z kilku najważniejszych porad, a z pewnością zaciekawisz odbiorców.

Opisy produktów muszą spełniać kilka podstawowych funkcji. Przede wszystkim mają informować i zachęcać do zakupów. Jednak po dodaniu do nich słów kluczowych, możesz też wzmocnić pozycjonowanie. Dzięki temu wybrane produktu znajdą się wyżej w wyszukiwarce Google.

Spis treści

Co to jest opis produktów?

Co to jest opis produktów?

Zacznijmy od samych podstaw – czy wiesz, co to jest opis produktów? Przede wszystkim to tekst ważny dla odbiorców i wyszukiwarki, co już daje Ci mocny sygnał, że taka treść powinna znaleźć się w Twoim sklepie internetowym. Poza tym taki opis znajduje się w karcie produktu, a sam tekst wyjaśnia, czym dokładnie jest dany przedmiot, jak można z niego korzystać, pokazuje zalety z jego posiadania.

Opis produktów ma przede wszystkim zachęcać do zakupu, a przy tym wyróżnić Twoją ofertę na tle konkurencji. Dlatego tak ważny jest unikalny styl pisania, dopasowanie języka do grupy docelowej oraz rodzaju towaru. Właśnie z tego powodu istotne jest to, abyś wiedział, jak napisać dobry opis produktów. Dzięki temu zrealizujesz założoną strategią, a tekst przyniesie Ci wiele korzyści. Szczególnie gdy skorzystasz z jednej z najskuteczniejszych taktyk, czyli:

  • Budowanie pilnej potrzeby,
  • Wezwanie do działania – call to action,
  • Budowanie społecznego dowodu słuszności.

Jak napisać dobry opis produktów? 4 praktyczne porady

Określ cechy odbiorców

Cechy odbiorcy jako element procesu pisania opisu produktu

Jeszcze zanim zaczniesz tworzyć opis produktów, to koniecznie stwórz rys swoich odbiorców. W końcu to właśnie dla nich będziesz tworzyć tę treść, więc musisz wiedzieć, do kogo masz skierować tekst. Zacznij od zapisania na kartce kilku najważniejszych cech – od naprawdę podstawowych do tych bardziej szczegółowych. W tym przypadku określ dane dotyczące:

  • Wieku i płci odbiorców,
  • Lokalizacji,
  • Sytuacji finansowej,
  • Zainteresowań, hobby oraz cech charakteru,
  • Jakie obawy i obiekcje ma grupa docelowa,
  • W jaki sposób produkt ma pomóc odbiorcom,
  • Korzyści, jakie zapewni Twoja oferta.

Gdy już zapiszesz cechy grupy odbiorczej, to dużo łatwiej będzie Ci dostosować język tekstu, aby był w pełni zrozumiały i stanowił naprawdę skuteczny drogowskaz. Poza tym naprawdę wczujesz się w potrzeby klientów, co pozwoli Ci w bardzo naturalny sposób rozpocząć komunikację z klientami.

Zwróć uwagę na korzyści

Odbiorcy wybiorą oferowane przez Ciebie produkty wtedy, gdy uznają, że zapewnią im wiele korzyści. Dlatego w opisach produktów musisz wskazać problemy, a później udowodnić, iż Twój asortyment jest w stanie pomóc im w ich rozwiązaniu. W ten sposób rozwijasz u kupujących konkretną potrzebę, co wpływa na zwiększenie chęci do zakupów. Ważne jest to, abyś wyraźnie wskazał na te problemy np. ból odcinka lędźwiowego kręgosłupa, pęcherze na stopach czy sucha skóra i zaczerwienienia na twarzy. Po prostu pokaż, że Twój produkt zniweluje poszczególne kłopoty, a poza tym zapewni odbiorcom kolejne korzyści.

Pamiętaj o tym, żeby w tekście odnieść się nie tylko do praktycznych zalet, ale również do emocji. Pokaż, że oferowany przez Ciebie krem nawilżający oprócz zlikwidowania uporczywej suchości skóry, podniesie też Twoją pewność siebie, a do tego wywoła uśmiech na twarzy. W końcu to właśnie pozytywne emocje mają wpływ na podjęcie ostatecznej decyzji zakupowej.

Zadbaj o optymalizację tekstów

SEO jako jeden z najważniejszych elementów dobrego opisu produktów

Teksty, znajdujące się w Twoim sklepie online, mają nie tylko sprzedawać produkty, ale też wpływać pozytywnie na SEO witryny. Dzięki temu zdobędziesz jeszcze więcej wyników organicznych. Dlatego zadbaj o meta tagi, rich snippets oraz dopasowane słowa kluczowe. Pamiętaj jednak o tym, aby frazy były dopasowane do tematyki Twojej strony, a przede wszystkim miały spory potencjał. Zatem wybieraj nie tylko te najpopularniejsze hasła, a wtedy zyskasz jeszcze większe szanse na zajęcie wyższej lokaty w wyszukiwarce Google.

Jeśli zastanawiasz się, jak napisać dobre opisy produktów, które spodobają się robotom Google, to koniecznie dodaj też zdjęcia. Zwróć jednak uwagę na to, żeby obrazki były zoptymalizowane – miały teksty alternatywne, odpowiedni rozmiar i wysoką jakość.

Używaj barwnego języka

Od kilku lat coraz większe znaczenie ma marketing sensoryczny, który polega na pobudzaniu wszystkich zmysłów. Właśnie tą zasadą kieruj się w trakcie pisania opisów produktów. Dzięki temu w barwny, wyrazisty i ciekawy sposób przedstawisz dany towar czy usługę. Wtedy naprawdę wzbudzisz zainteresowanie potencjalnych klientów. W tym celu korzystaj z porównań i przymiotników, odwołujących się do zmysłów. Odbiorcy wtedy będą mogli sobie jeszcze lepiej wyobrazić dany produkt, a zarazem skutecznie zwiększysz ich potrzebę posiadania. Kluczowe jest tylko to, żebyś odwoływał się do dobrze znanych porównań.

    Hej! Potrzebujesz pomocy lub chcesz skorzystać z naszej oferty?

    Już od 8 lat pomagamy firmom zdobywać klientów w sieci. Sprawdź naszą ofertę:

    Project Manager

    Łukasz Pietras
    Project Manager
    dostępny

    Napisz na kontakt@zdobywcysieci.pl lub zadzwoń pod numer 501-757-664, żeby omówić warunki współpracy. Możesz także zostawić kontakt do siebie, a oddzwonię w ciągu 24 godzin. Czekam na kontakt :)