Wiedza

Co to jest rich snippets?

Możesz skorzystać z wielu rozwiązań, które sprawią, że Twoja strona zacznie królować w Google. Jednak, czy samo trafienie na szczyt wyszukiwarki gwarantuje Ci zainteresowanie odbiorców? Tak, jeżeli zadbasz o różnorodność i wzbudzisz ciekowość użytkowników. Nie wiesz, jak to zrobić? Zatem sprawdź, co to jest rich snippets!

Jeszcze lepsza prezentacja Twojej oferty w Google może być naprawdę trudna. Dlatego tak ważne jest to, żebyś myślał w sposób niekonwencjonalny. Dzięki temu z łatwością się wyróżnisz – właśnie to zapewnia Ci rich snippets, więc koniecznie je dodaj!

Spis treści

Co to jest rich snippets?

Definicja rich snippets

Z rich snippets możesz korzystać już od 2009 roku. Jednak szczególnie w ostatnim czasie to rozwiązanie zyskało ogromną popularność, ponieważ umożliwia Ci wyróżnienie się na tle konkurencji, co jest tak ważne, gdy macie podobną ofertę. Zatem, co to jest rich snippets? To przede wszystkim dodatkowe elementy, które wyświetlają się w wynikach Google. Zauważ, że mogą mieć różną formę i dodaje się je poprzez wdrożenie w kodzie HTML danych strukturalnych. Dzięki temu Twój link stanie się ciekawszy nie tylko ze względu na interesujący tytuł czy chwytliwy meta description, ale również dlatego, że zajmiesz większą powierzchnię w Google. W końcu takie dane strukturalne pozwalają w graficzny i bardziej przystępny sposób pokazać odbiorcom, co znajdą na Twojej stronie.

Dlaczego warto stosować rich snippets?

Oczywiście najważniejszą zaletą rich snippets jest to, że pozwala Ci wyróżnić się na tle pozostałych wyników. W ten sposób stajesz się bardziej atrakcyjny dla odbiorców – szczególnie jest to zauważalne u użytkowników, korzystających z urządzeń mobilnych. Wtedy jeszcze ważniejsze stają się niewielkie grafiki lub wyraziste elementy. Rich snippets ma też inne korzyści, czyli m.in.:

  • Zwiększają klikalność strony w wynikach wyszukiwarki Google,
  • Wpływają pozytywnie na konwersję,
  • Poprawiają wartościowy ruch na Twojej stronie internetowej,
  • Ograniczają współczynnik odrzuceń,
  • Pokazują odbiorcą, co konkretnie znajdą na danej podstronie,
  • Sprawiają, że Twoja strona staje się jeszcze bardziej atrakcyjna dla konkretnej grupy odbiorców,
  • Pozwalają Twojej stronie internetowej na wyróżnienie się na tle konkurencji,
  • Pozytywnie wpływają na pozycję w wyszukiwarce Google.

Jakie są rodzaje rich snippets?

Jakie są najpopularniejsze rodzaje rich snippets?

Rating stars

Bez wątpienia „gwiazdki” to jeden z najpopularniejszych rodzajów rich snippets. Zazwyczaj są wykorzystywane w wynikach z produktami i artykułami. Dzięki temu od razu widzisz, czy dany towary lub treść jest wartościowa. Informuje Cię o tym średnia ocena i liczba gwiazdek. Gwarantujemy, że użytkownik z większą chęcią odwiedzi stronę, która jest oceniana 5/5 niż 2/5. Dlatego koniecznie wdróż to rozwiązanie wtedy, gdy masz w swojej ofercie dobrze oceniany produkt. Wówczas z pewnością kolejni odbiorcy będą chcieli sprawdzić, czy dany towar faktycznie wyróżnia się jakością.

Rating stars to też ciekawe rozwiązanie w przypadku artykułów, znajdujących się na blogu firmowym. W takim przypadku ocena informuje o tym, jak bardzo merytoryczna jest dana treść.

Karuzela

Karuzela jako przykład rich snippets

Chcesz przyciągnąć odbiorców na większą liczbę podstron z Twojej witryny? Zatem koniecznie postaw na kolejne popularne rozwiązanie, czyli na karuzelę. Dzięki temu w wynikach Google zostanie wyświetlonych wiele wyników z jednej strony. Zauważ także, iż linki mogą prowadzić do artykułów, produktów, filmów wideo, ale również do filmów czy przepisów. W ten sposób użytkownicy mogą przeglądać Twoją stronę nawet wtedy, gdy nie poruszają się po serwisie. Taki rich snippets jest naprawdę wygodny, a zarazem bardzo skuteczny!

Przepis kulinarny

Prowadzisz blog kulinarny, a może lubisz dzielić się przepisami na swojej stronie internetowej lub stanowi to część Twojego sklepu online? Przy wykorzystaniu odpowiednich danych strukturalnych sprawisz, że po wpisaniu w Google np. przepis na sos pomidorowy, odbiorcy obok Twojego linku zobaczą skróconą wersję wykorzystanych składników, a nawet sposób przygotowania tej potrawy. Jednocześnie odbiorca nie widzi całego przepisu, więc i tak zaglądnie na Twoją stronę, jeżeli postanowi skorzystać właśnie z Twojego pomysłu.

FAQ

FAQ jako przykład rich snippets

Bez wątpienia FAQ to kolejny ciekawy rodzaj rich snippets. Dzięki niemu, użytkownicy nawet po wpisaniu nieznanego terminu lub w trakcie szukania informacji na temat danej oferty, od razu wybierze Twoją stronę. Po prostu będzie wiedział, że znajdzie u Ciebie odpowiedzi na wszystkie swoje pytania.

Do wyboru masz kilka rodzajów FAQ jako rich snippets. W przypadku oferty lub artykułu na blogu firmowym ciekawym rozwiązaniem jest po prostu wymienienie wszystkich pytań w meta decription bądź stworzenie rozwijanej listy – wtedy odbiorca jeszcze z poziomu wyszukiwarki zdobędzie wiele przydatnych informacji.

Rozszerzenie dla sklepów online

Pamiętaj, że dla klientów bardzo ważne są zdjęcia i wszelkiego rodzaju elementy graficzne. Dlatego, jeżeli prowadzisz sklep online, to koniecznie zadbaj o dodanie danych strukturalnych, które sprawią, że Twoje produkty będą się wyświetlać w graficznych wynikach wyszukiwania. W ten sposób nawet odbiorca, szukający inspiracji może trafić na sprzedawany przez Ciebie produkt.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *