Tworząc treści na stronie internetowej, musisz pamiętać o tym, by nasycić teksty odpowiednią liczbą fraz kluczowych. Dzięki temu zadbasz o prawidłową optymalizację witryny. Jednak nie możesz przesadzić ze zbyt częstym stosowaniem tych samych wyrazów, ponieważ roboty Google mogą zakwestionować wartość merytoryczną tych treści. Właśnie z tego powodu musisz dowiedzieć się, dlaczego warto stosować semantyczne słowa kluczowe.
Trudno jest dokładnie określić, ile razy w tekście powinny pojawić się frazy kluczowe, ale sugeruje się, że najlepiej nie przekraczać 2% długości tekstu. Jednak możesz nieco nagiąć tę zasadę, stosując semantyczne słowa.
Spis treści
- Co to są semantyczne słowa kluczowe?
- Jak odnaleźć semantyczne słowa kluczowe?
- Jak wdrażać semantyczne frazy kluczowe?
Co to są semantyczne słowa kluczowe?
W przypadku, gdy nie chcesz używać w tekście ciągle tych samych wyrażeń, to powinieneś stosować semantyczne słowa kluczowe – często możesz spotkać się też ze skrótem LSI, co oznacza z języka angielskiego Latent Semantic Indexing. Jak to zrobić? Wystarczy, że wykorzystasz synonimy, wyrazy bliskoznaczne bądź hasła, które są powiązane z konkretną frazą. Stosując się do tej, metody sprawisz, że Twój tekst będzie wartościowy, ale też przyjemny w odbiorze. Dzięki temu treść będzie również bardziej naturalna, a użytkownicy będą ją chętnie czytali. Niezwykle istotne jest także to, iż semantyczne frazy kluczowe naprowadzają roboty Google na konkretną tematykę, którą poruszasz w artykule, tekście na stronie itp. W ten sposób nie mają problemów z prawidłową indeksacją, a Ty możesz znaleźć się na wyższym miejscu w rankingu wyszukiwarki.
Jak odnaleźć semantyczne słowa kluczowe?
Skoro wiesz już, że podobne frazy kluczowe mogą przynieść Ci spore korzyści np. poprzez awans na wyższe miejsce w wyszukiwarce Google, to teraz nadszedł czas, by je odnaleźć. Często stanowi to dość duży problem, gdyż musisz wykorzystać wyrazy stosowane przez użytkowników. Właśnie z tego powodu, powinieneś korzystać z dostępnych metod. Dzięki temu odnajdziesz zastępcze słowa, które z pozoru mogą być mniej popularne, ale i tak mogą wygenerować większy ruch na Twojej stronie. Sprawdź zatem, jak odnaleźć semantyczne słowa kluczowe.
Wyszukiwarka Google
Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy i wiedzy wyszukiwarki Google. Wystarczy, że wpiszesz słowo, którego synonim bądź wyraz bliskoznaczny chciałbyś znaleźć. Prawdopodobnie, gdy to zrobisz, wyświetli Ci się lista sugerowanych fraz. Dzięki temu zyskasz wiedzę na temat tego, co najczęściej w takiej sytuacji piszą użytkownicy. Najlepszym przykładem jest hasło kanapa, jako semantyczne wyrażenie możesz wykorzystać wyraz sofa. Choć tak naprawdę to dwa różne meble, to jednak często użytkownicy stosują je zamiennie. Dlatego, gdy wpiszesz w wyszukiwarce Google jedną z tych fraz, to w proponowanych wyrażeniach pojawi się druga opcja. Wykorzystaj tę metodę i zasugeruj się tym, co myślą i wpisują Internauci. Dzięki temu, nawet gdy użyją innego słowa kluczowego, to i tak Cię znajdą.
Specjalne narzędzia
Zależy Ci na profesjonalnym i skutecznym sposobie na znalezienie semantycznych słów kluczowych? Zatem wykorzystaj specjalne narzędzia, które zostały stworzone właśnie do tego celu. Dzięki temu zyskasz pewność, że na pewno wybierzesz odpowiednie wyrażenia. Zwróć jednak uwagę na to, iż większość opcji jest dostępna tylko w języku angielskim. Dlatego szczególnie przyda Ci się, jeżeli prowadzisz sprzedaż za granicą i chcesz uzyskać większą liczbę informacji na temat podobnych słów kluczowych. Zauważ, że aplikacje są intuicyjne w obsłudze, więc nie potrzebujesz specjalistycznej wiedzy, by z nich korzystać. Szczególnie polecamy Ci stronę lsigraph.com oraz lsikeywords.com. Dzięki nim na pewno uzyskasz wszystkie potrzebne informacje.
Narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych
W trakcie poszukiwania semantycznych słów kluczowych możesz też skorzystać z narzędzi, które na pewno znasz. Większość z nich działa w ten sposób, że pokazuje Ci podobne wyrazy do tych, które wpisałeś. Dzięki temu z łatwością określisz, które z nich są najczęściej wyszukiwane. Zdobędziesz też wiele innych potrzebnych informacji np. czy konkurencja stosuje takie semantyczne frazy kluczowe. Zwróć tylko uwagę na to, że nie wszystkie narzędzia zapewniają dokładny przegląd danych, poza tym niektóre z nich są płatne np. Senuto. Jeżeli zależy Ci na darmowym rozwiązaniu, to skorzystaj z planera słów kluczowych Google bądź Ubersuggest.
Jak wdrażać semantyczne frazy kluczowe?
Przede wszystkim pamiętaj o tym, abyś zawsze kierował się jedną zasadą – tekst ma być naturalny i tworzony z myślą o czytelnikach. Stosuj się do tego także wtedy, gdy będziesz dodawał semantyczne słowa kluczowe. Dzięki temu treść będzie przyjemna w odbiorze, ale też przyniesie znacznie lepsze rezultaty od nachalnego zasypywania samymi frazami kluczowymi. Jeżeli chcesz pogodzić wygodę użytkowników i dobre rezultaty w wyszukiwarce Google, to po prostu dodawaj słowa kluczowe w odpowiednich miejscach – nagłówkach, adresach URL, meta tagach, tekstach alternatywnych, tytule strony, a także w pierwszym i ostatnim akapicie tekstu.