Zbyt wiele obrazów, treści i zakładek na stronie może skutecznie zniechęcić użytkowników do dalszego przeglądania. Dlatego ważne jest to, żebyś zachował umiar, dzięki temu Twoja witryna będzie przyjazna. Wybierz prosty styl, a przeglądanie jej zawartości będzie sprawiać przyjemność. Dowiedz się, z jakich jeszcze powodów minimalizm na stronach internetowych jest polecany i tak chętnie wybierany.
Prostota i czysta forma nie są równoznaczne z niewielką ilością informacji. Po prostu musisz włożyć jeszcze więcej wysiłku w ustalenie, co tak naprawdę jest ważne na Twojej stronie. Dzięki temu ograniczysz niepotrzebną treść, która zakłóca odbiór i wpływa na ogólny styl witryny. Poza tym to rozwiązanie już od kilku lat utrzymuje się na szycie listy trendów w projektowaniu stron www, dlatego posiadanie takiej witryny wydaje się konieczne. Sprawdź, czemu powinieneś postawić na prosty i funkcjonalny styl.
Spis treści
- Czy minimalizm jest dla Ciebie?
- Minimalizm na stronach internetowych – jakie ma zalety?
- Czym charakteryzuje się minimalizm na stronach www?
Czy minimalizm jest dla Ciebie?
Wiele osób zastanawia się, kiedy właściwie warto wybierać minimalistyczne witryny. Dlatego zwróć uwagę na to, że takie rozwiązanie sprawdzi się w każdym przypadku – bez względu na to, jaki rodzaj strony chcesz stworzyć. W końcu dzięki prostocie i elegancji możesz jeszcze lepiej wyeksponować towar, podkreślić jakość bądź inne elementy, które Cię wyróżniają. Jeżeli prowadzisz bloga bądź witryna pełni funkcję wizytówki, to bardzo dobrze oznaczysz najważniejszy tekst bądź potrzebne informacje.
Zwróć jednak uwagę na to, iż minimalizm szczególnie trafi do bardziej świadomych odbiorców. Wtedy nawet ograniczenie treści nie przeszkodzi im w zrozumieniu Twojej branży bądź głównej idei Twojej firmy. Poza tym prostota często jest kojarzona z luksusem, ale również z naprawdę wysoką jakością.
Minimalizm na stronach internetowych – jakie ma zalety?
Wiele znanych marek jak Dior czy Apple od lat korzysta ze stylu minimalistycznego na swoich stronach. Dzięki temu mogą w jasny i łatwy sposób pokazać swoje produkty oraz wartości, jakimi się kierują. W ten sposób od razu budzą konkretne emocje i jasny przekaz. Widzisz zatem, że dzięki wykorzystaniu prostej witryny możesz skutecznie kreować wizerunek Twojej firmy, a także ujednolicić przekaz. Tak naprawdę minimalizm na stronach internetowych ma wiele zalet, a to tylko jedna z nich. Dlatego sprawdź, co jeszcze możesz zyskać, dzięki takiemu rozwiązaniu.
Zwraca uwagę na to, co jest istotne
Niezwykle istotne jest to, że minimalistyczna i prosta strona pozwoli Ci z łatwością pokazać to, co naprawdę jest ważne. Zauważ, iż na rozbudowanych witrynach, gdzie jest dużo obrazów bądź elementów dekoracyjnych trudno skupić wzrok na jednej rzeczy. W konsekwencji zwiększa się ryzyko tego, że użytkownik przeoczy to, co naprawdę chcesz mu przekazać. Dlatego przy pomocy prostej formy łatwiej dostarczysz najważniejsze informacje.
Prosta i intuicyjna nawigacja
Zauważ, że minimalizm nie odnosi się jedynie do wyglądu, ale również do sposobu poruszania się po stronie. Przede wszystkim ma być łatwo i przyjemnie. Dzięki temu użytkownicy bez problemu będą mogli znaleźć interesujące kwestie. Poza tym koniecznie zastosuj uproszczone menu i ogranicz liczbę zakładek do maksymalnie 4-5. W ten sposób zawrzesz tam tylko naprawdę przydatne informacje. Jednak może to też oznaczać, że styl minimalistyczny nie będzie dobrym rozwiązaniem w przypadku naprawdę rozbudowanych sklepów internetowych.
Wyróżniająca się strona
W sieci znajdziesz wiele stron, gdzie informacji i multimediów jest po prostu za dużo. Przez to trudno jest tam odnaleźć coś interesującego. Dlatego tworząc minimalistyczną witrynę, zaczniesz się wyróżniać na tle konkurencji, ale też przyciągniesz uwagę użytkowników. Dzięki temu staniesz się przykładem dla innych stron, a co się z tym wiąże, będziesz rozpoznawalny i dotrzesz do szerszej grupy odbiorczej.
Minimalizm współgra z User Experience
Oprócz spójnego i harmonijnego wyglądu bardzo ważne jest także to, że minimalizm jest też funkcjonalny. Dzięki temu współgra z User Experience, a w ten sposób zmaksymalizujesz przyjemność z korzystania ze strony. W przypadku stosunkowo prostych witryn z większą łatwością osiągniesz ten cel, ale również lepiej uporządkujesz treść, wprowadzisz hierarchię i przyczynisz się do zwiększenia czytelności.
Czym charakteryzuje się minimalizm na stronach www?
Zauważ, że proste i minimalistyczne strony wymagają sporo pracy, a przede wszystkim planowania. Tylko dzięki temu będziesz naprawdę zadowolony z otrzymanego efektu. Poza tym witryna musi być spójna, a przy ograniczonej liczbie elementów i treści wszelkie błędu bądź niedomówienia będą jeszcze bardziej wyeksponowane. Dlatego ważna jest wiedza oraz dobry smak, ponieważ tylko takie połączenie zapewni Ci sukces.
Ważne jest także to, żebyś traktował minimalizm na stronie internetowej w sposób kompleksowy. Właśnie z tego powodu koniecznie musisz wziąć pod uwagę wszystkie cechy tego stylu, czyli m.in.:
- białe tło,
- brak bądź ograniczona liczba elementów ozdobnych,
- dużo „białych znaków” i spore marginesy,
- ograniczona, ale zwięzła treść,
- ograniczenie lub całkowite zrezygnowanie z powiadomień, reklam itp.