Wiedza

Marketing szeptany w Internecie – jak stać się rozpoznawalnym w sieci?

Chcesz zdobyć jeszcze więcej klientów w sieci? Tylko właściwe działania marketingowe w połączeniu z nowoczesną stroną www mogą Ci to zapewnić. Szczególnie dla niektórych branży bardzo skuteczny jest marketing szeptany w Internecie. Dzięki niemu pojawisz się na ustach wielu potencjalnych klientów!

Czy spontaniczne działania można zaplanować? Choć to zdanie to paradoks, to jest jak najbardziej możliwe – jedyne czego potrzebujesz, to skutecznej strategii. Wtedy bardzo szybko dostrzeżesz zalety marketingu szeptanego, a także rosnącego zainteresowania Twoim biznesem.

Spis treści

Co to jest marketing szeptany?

Co to jest marketing szeptany?

Przede wszystkim marketing szeptany to jedna z najbardziej niedocenianych form promocji. Po prostu wiele osób uważa, że jest to zbyt przestarzała metoda, a znowu innym kojarzy się przede wszystkim ze SPAMEM. Jeżeli w takim sam sposób postrzegasz marketing szeptany w Internecie, to pora to zmienić! Otóż taka reklama polega na wypromowaniu podczas dyskusji treści, produktów, usług lub strony www. Mogą się one odbywać na forach, grupach na Facebooku, a także w komentarzach na obcych witrynach bądź na różnych kontach w social mediach. Zwróć również uwagę na to, że kluczem do przeprowadzenia skutecznej akcji promocyjnej przy pomocy marketingu szeptanego jest to, aby działania wydawały się spontaniczne. Pamiętaj jednak o tym, że z Twojej strony wymaga to przemyślanej strategii.

Jakie są cele marketingu szeptanego w Internecie?

Jakie są cele marketingu szeptanego w Internecie?

Rozpoczęcie dyskusji

Bez wątpienia jednym z najważniejszych celów marketingu szeptanego jest dyskusja na temat Twoich produktów, usług lub po prostu rozmowa dotycząca Twojej firmy. Dzięki temu możesz nie tylko zaistnieć w świadomości odbiorców, ale przede wszystkim poznasz ich szczere opinie – pamiętaj jednak o tym, że w sieci klienci są częściej bardziej otwarci, a przede wszystkim nastawieni na negatywne recenzje. Poza tym rozpoczęcie dyskusji może prowadzić do tego, że zaalarmujesz potencjalnych klientów o zbliżającej się bądź o obecnej promocji, a nawet zachęcisz do zapisania się do newslettera.

Wywołanie pozytywnych reakcji

Marketing szeptany ma na celu wywołanie pozytywnych reakcji

W sieci poprzedni klienci dużo chętniej piszą negatywne, niż pozytywne opinie. Dlatego marketing szeptany może Ci pomóc w dotarciu do zadowolonych odbiorców. Poza tym zręcznie przygotowana strategia sprawi, że użytkownicy podejdą do Twojej oferty w bardziej otwarty sposób. Poza tym wywołasz u nich planowaną reakcję, która zmotywuje ich do skorzystania z Twoich produktów lub usług.

Tworzenie poczucia ochrony

Pamiętaj, że możesz w dwojaki sposób brać udział w rozmowie na temat Twojej oferty. Oczywiście jedną z najpopularniejszych metod jest po prostu założenie anonimowego konta, które prowokuje do rozpoczęcia dyskusji. Oprócz tego możesz stworzyć oficjalne konto. Dzięki niemu bardzo szybko odpowiesz na pojawiające się zarzuty bądź negatywne opinie klientów. Ważne jest tylko to, abyś wówczas roztoczył opiekę nad odbiorcami. Przeproś za niedogodności, doradź, odpowiedz na pytania i podziękuj za szczerzą opinię. Wtedy na pewno zyskasz jeszcze większą wiarygodność, a dodatkowo zaczniesz kreować wizerunek marki.

Zamieszczanie linków

Zwróć uwagę na to, że marketing szeptany przeprowadzany w Internecie często jest wykorzystywany w trakcie pozycjonowania. W końcu to doskonała metoda na zdobycie linków zewnętrznych. Dlatego jest to jedna z najpopularniejszych form reklamy, która towarzyszy działaniom SEO.

Czy marketing szeptany jest skuteczny?

Czy marketing szeptany jest skuteczny?

Każda forma promocji może przynieść Ci wiele korzyści, a przede wszystkim sprawić, że Twoja strona lub oferta stanie się jeszcze bardziej popularna. Podobnie jest w przypadku marketingu szeptanego. Choć pamiętaj, że wielu odbiorców podchodzi w negatywny sposób do niezbyt dyskretnej promocji, więc ważne jest to, abyś zadbał o subtelność, a zarazem o jasny przekaz.

Poza tym do pełnego sukcesu marketingu szeptanego w sieci potrzebujesz przemyślanej strategii. Wtedy masz ogromne szanse na zwiększenie zaangażowania odbiorców. Taka forma promocji pozwala Ci także na szersze działanie, a Ty nie musisz koncentrować się jedynie na jednym kanale. W końcu do dyspozycji masz wiele ciekawych forów, media społecznościowe oraz blogi branżowe.

Zauważ, że skuteczność marketingu szeptanego lub inaczej buss marketingu zależy przede wszystkim od Twojego zaangażowania. Największy sukces osiągniesz wtedy, gdy będziesz stale monitorować postęp dyskusji, a jednocześnie będziesz ją kontrolować i delikatnie prowadzić na właściwe tory. Zastanawiasz się, jak możesz rozpocząć taką dyskusję? Zacznij od wątku, gdzie przedstawisz swój problem np. spadek konwersji na stronie, a następnie poprosisz użytkowników o pomoc. Następnie możesz zapytać się o ich doświadczenie z pozycjonowaniem. Na sam koniec dowiedz się, jaką agencję interaktywną polecają, bo słyszałeś dobre opinie o różnych firmach. W ten sposób cała rozmowa będzie bardzo naturalna. Pamiętaj także o tym, że kluczową zasadą marketingu szeptanego jest etyka – dlatego nie wykorzystuj tej metody do oczerniania konkurencji – to tylko zmniejszy Twoją wiarygodność.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *