Wiedza

Jakie są najczęstsze błędy na stronie internetowej?

Zastanawiasz się czasem, dlaczego nie możesz osiągnąć większego sukcesu w sieci? A może dziwi Cię niska konwersja? Prawdopodobnie podejmujesz złe decyzje, które zniechęcają użytkowników do skorzystania z Twojej oferty. Dlatego musisz dowiedzieć się, jakie są najczęstsze błędy na stronie internetowej i zlikwidować je, by na nowo przyciągnąć klientów.

Niekonsekwencja, a także brak realnych i mierzalnych celów – właśnie to bardzo często decyduje o tym, że stopniowo zaczynasz tracić zaufanie klientów, ale również notujesz coraz niższe przychody. Dlatego rozpocznij od zmiany sposobu myślenia oraz planowania poszczególnych kroków. Gdy tylko się z tym uporasz, to zajmij się przebudową strony, bo to właśnie ona decyduje o tym, czy użytkownicy skorzystają z Twojej oferty.

Spis treści

8 najczęstszych błędów popełnianych na stronie internetowej

Najpopularniejsze błędy na stronie www

Nieumiejętne rozplanowanie poszczególnych elementów na Twojej witrynie, skomplikowana nawigacja, a nawet niewłaściwa domena – każda z tych kwestii może sprawić, że klienci Ci nie zaufają. Jednak nie obawiaj się, wystarczy rozwiązać te problemy, a już wkrótce użytkownicy chętnie będą Cię odwiedzali. Przekonaj się, jakie są najczęstsze błędy na stronie internetowej, a później zadbaj o ich eliminację. Dzięki temu Twoja strona stanie się miejscem przyjaznym dla internautów i znów będziesz cieszyć się zainteresowaniem.

Mniej znaczy więcej

Mnogość kolorów, zdjęć, fontów bądź multimediów może doprowadzić do tego, że po prostu Twoja strona będzie budziła irytację. W końcu użytkownicy nie będą wiedzieli, na jakim elemencie powinni skupić swój wzrok. Jeżeli do tego dodasz jeszcze za dużą liczbę animacje, to zyskasz idealny sposób na odstraszenie potencjalnych klientów. Pamiętaj, że obecnie modny jest minimalizm, a przede wszystkim porządek na stronie. Dlatego ogranicz liczbę multimediów i animacji flash, a Twoja witryna odzyska ciekawy wygląd.

Nieprzemyślana nawigacja

Nieprzemyślana nawigacja jako przykład błędów na stronie

Masz ok. 60 sekund. Dokładnie tyle czasu spędza statystyczny internauta na witrynie, którą odwiedza po raz pierwszy. Jeżeli w ciągu tej krótkiej chwili będzie miał problem ze znalezieniem właściwej podstrony, to po prostu wyłączy Twoją stronę. Dlatego tak ważna jest prosta i przejrzysta nawigacja. Szczególnie jest to trudne w przypadku naprawdę rozbudowanych witryn, ale stosując przemyślane linkowanie wewnętrzne, na pewno osiągniesz zamierzony cel.

Nadmiar reklam

Nic tak nie irytuje użytkowników, jak nadmiar reklam, które zasłaniają treść. W takim przypadku na pewno nie zainteresujesz swoją ofertą, tylko będziesz sprawiać wrażenie mało profesjonalnej strony. Zazwyczaj większa liczba reklam jest kojarzona z witrynami zapleczowymi, dlatego nie pozwól na to, żebyś zyskał taką opinię. Po prostu ogranicz liczbę reklam i umieść je tylko tam, gdzie nie będą przeszkadzały odbiorcom.

Brak aktualnych informacji

Chcesz, by Twoja strona wyglądała profesjonalnie i zachęcała do kontaktu? Zatem zadbaj o systematyczną aktualizację najważniejszych informacji. W końcu nikt nie będzie Cię traktował poważnie, jeżeli na witrynie będą błędne dane kontaktowe. Pamiętaj o tym, żeby w razie jakichś zmian szybko je nanieść. Dzięki temu nie stracisz zaufania użytkowników, ale też umożliwisz im stały kontakt.

Wolne ładowanie strony

Wolne ładowanie strony jako przykład błędu

Cierpliwość nie jest domeną współczesnych internautów, dlatego zbyt długi czas potrzebny na załadowanie się strony na pewno będzie działał odpychająco. Zadbaj o właściwą optymalizację multimediów, a już wkrótce Twoja witryna będzie działać sprawnie i szybko. W tym celu możesz wykorzystać wiele bezpłatnych serwisów bądź po prostu skompresować zdjęcia w programie Photoshop.

Brak dopasowania do wszystkich przeglądarek i urządzeń mobilnych

Choć w Polsce najpopularniejszą przeglądarką jest Google Chrome, to jednak często używana jest również Mozilla Firefox, Opera, a nawet Microsoft Edge. Musisz zadbać o to, by na każdej z tych przeglądarek Twoja strona działała prawidłowo. Dzięki temu nie będziesz ograniczać ruchu, ale też sprawisz, iż korzystanie z witryny będzie przyjemne dla internautów.

Pamiętaj o tym, że równie ważne, co dopasowanie do różnych przeglądarek jest dostosowanie strony do urządzeń mobilnych. W końcu coraz więcej Polaków właśnie przy pomocy smartfonów, tabletów itp. korzysta z sieci, a także robi zakupy w sklepach online. Dlatego brak responsywnej strony na pewno nie zachęci użytkowników do skorzystania z Twojej oferty.

Skomplikowany formularz kontaktowy

Szybki kontakt coraz częściej stanowi sekret prawdziwego sukcesu w sieci. Dlatego możliwie jak najbardziej uprość formularz kontaktowy. Dzięki temu zdobędziesz podstawowe informacje, ale też zachęcisz internautę do wysłania wiadomości. Jeżeli chcesz jeszcze bardziej przyciągnąć uwagę odbiorcy, to dodaj na witrynie czat – wtedy większość odpowiedzi użytkownik otrzyma automatycznie.

Błędy ortograficzne i stylistyczne

błędy w pisowni jako przykład problemów na stronie

Nadal zastanawiasz się, jakie są najczęstsze błędy na stronie internetowej? Otóż często dotyczą poprawności tekstów. Wszelkiego rodzaju błędy ortograficzne, stylistyczne lub gramatyczne mogą świadczyć o lekceważeniu odbiorcy. Dlatego tak ważne jest to, żebyś zadbał o treść, która będzie merytoryczna, unikalna, a przede wszystkim poprawna. Wtedy na pewno wzbudzisz większe zainteresowanie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *