Wiedza

Darmowe narzędzia w marketingu internetowym – top 8

Obecnie nie musisz inwestować sporych kwot pieniędzy na to, aby rozpocząć skuteczne działania marketingowe. W końcu w sieci dostępnych jest wiele darmowych aplikacji, które ułatwią Ci pozycjonowanie, optymalizację czy szukanie słów kluczowych. Dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie darmowe narzędzia w marketingu internetowym – z nimi Twój biznes będzie działał jeszcze lepiej.

Szczególnie na początku istnienia strony czy sklepu online na pewno nie brakuje Ci wydatków. W końcu rozwój własnej marki wiąże się ze sporymi wydatkami. Darmowe narzędzia pozwolą Ci zaoszczędzić i umożliwią dalszy rozwój firmy.

Spis treści

Najlepsze darmowe narzędzia w marketingu internetowym

Przykłady darmowych narzędzi przydatnych w marketingu internetowym

Google Analytics

Bezsprzeczny lider wśród darmowych narzędzi, z którego korzystają doświadczeni marketingowcy. Mowa tu oczywiści o Google Analytics. Dzięki niemu jeszcze lepiej poznasz osoby, odwiedzające Twoją stronę, dowiesz się, jaki notujesz wskaźnik konwersji, a także skutecznie zmierzysz ruch na stronie. Poza tym stworzysz przejrzyste raporty, a na jego podstawie będziesz regularnie kontrolować zmiany, jakie zachodzą na witrynie czy w sklepie online. Atutem jest także fakt, iż możesz bez problemu podłączyć to narzędzie do swojej strony.

Piwik Web Analytics

Kolejnym ciekawym programem do analizy danych ze strony jest Piwik Web Analytics. To dobra opcja, jeśli nie chcesz publikować na zewnątrz notowanych wyników. W końcu to narzędzie musisz zainstalować na własnym serwerze, więc tylko Ty masz dostęp do danych. Oprócz tego Piwik Web Analytics daje Ci naprawdę sporo ciekawych możliwości. Przede wszystkim otrzymujesz regularne raporty, widzisz obecne statystyki, śledzisz strony z błędem 404, sprawdzasz linki wewnętrzne i pobierane pliki.

Asana

Przykład darmowego narzędzia do planowania

Darmowe narzędzia w marketingu internetowym nie mogą ograniczać się jedynie do tych, służących do analizy. Kluczowe jest też planowanie oraz rozdzielanie zadań pomiędzy członkami zespołu. Z tym zadaniem doskonale poradzi sobie Asana. Dzięki tej aplikacji stworzysz szczegółowy plan, a poszczególne zadania z łatwością przypiszesz do konkretnych osób. Oprócz tego możesz śledzić postępy, co ułatwi Ci kontrolowanie efektów i regularne sprawdzanie wydajności pracy. Poza tym jeszcze szybciej będziesz mógł rozdysponować kolejne zadania.

Google Cloud

Prowadzisz biuro online, a może część pracowników zdalnie wykonuje swoje obowiązki? W takim razie na pewno doskonale wiesz, że Google Cloud to jedno z najprzydatniejszych narzędzi. Dzięki niemu nie tylko będziesz jeszcze lepiej koordynować zadania i sprawdzać postępy prac. Przede wszystkim to darmowe narzędzie ma spory potencjał marketingowy. Pozwala rozdzielać zadania, tworzyć spis słów kluczowych, raporty oraz checklisty. Te wszystkie opcje usprawnią nie tylko pozycjonowanie strony internetowej, ale też ułatwią współpracę i koordynowanie zespołem.

Boomerang

Jednym z kluczowych zajęć w e-marketingu jest newsletter. Jednak nie musisz zajmować się tym ręcznie, bo istnieje wiele narzędzi, ułatwiających rozsyłanie e-maili. Jednym z nich jest Boomerang, który umożliwi Ci personalizację wiadomości. Poza tym ta darmowa aplikacji służy do organizacji wysyłki e-maili – wybierzesz grupę odbiorców, czas oraz treść. Szczególnie jest to przydatna opcja, jeśli chcesz rozesłać wiadomości dla wąskiej grupy klientów np. tych, którzy odczytują je najczęściej. Oprócz tego Boomerang przyda się wtedy, gdy chcesz przesłać okazjonalne rabaty z okazji urodzin.

Lyris Content Checker

Darmowe narzędzie, pomocne w e-mail marketingu

Skrzynki e-mailowe są coraz bardziej inteligentne, co znacznie utrudnia wysyłanie wiadomości do klientów. Po prostu większość e-maili trafia do spamu bądź do specjalnych folderów np. oferta. W konsekwencji znacznie spadają szanse na to, że odbiorcy przeczytają treść Twojej wiadomości. Wtedy z pomocą przychodzi darmowe narzędzie Lyric Content Checker. Dzięki niemu sprawdzisz treść wiadomości pod kątem spam rate. Dowiesz się również, jakie jest prawdopodobieństwo, że e-mail trafi do odpowiedniego folderu. Jeśli otrzymany wynik Cię nie satysfakcjonuje, to nieco zmodyfikuj treść i spraw, aby stała się bardziej przystępna.

Fanpage Karma

Kolejną ważną częścią marketingu internetowego są media społecznościowe. W tym przypadku również dostępnych jest wiele darmowych narzędzi, które ułatwią Ci pracę i pozwolą podnieść ich skuteczność. Jeśli masz firmowe konto na Facebooku, to koniecznie skorzystaj z aplikacji Fanpage Karma. Przy jej pomocy dowiesz się, czy Twój profil jest prawidłowo zoptymalizowany, co umożliwi Ci jeszcze lepsze dopasowanie do Twojej grupy docelowej

Ubersuggest

Ubbersuggest jako przykład darmowego narzędzia w e-marktingu

To właśnie odpowiednie słowa kluczowe decydują o rozpoznawalności i widoczności Twojej strony w Google. Dlatego koniecznie wybierz frazy z największym potencjałem. Z tym zadaniem poradzisz sobie jeszcze lepiej, jeśli skorzystasz z dedykowanych narzędzi typu Ubbersuggest. Dzięki niemu sprawdzisz, ile razy dana fraza była wpisywana w Google w skali miesięcznej i rocznej, a także jakie są pokrewne słowa kluczowe. Dowiesz się również, jakie strony najczęściej z nich korzystają. Zwróć jednak uwagę na to, że w bezpłatnej wersji możesz wpisać ograniczoną liczbę fraz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *