Chcesz zacząć promować swoją firmę w Internecie? Zatem skorzystaj z usług Google. W końcu to niekwestionowany lider w marketingu online, który udostępnia Ci nie tylko wyszukiwarkę, przeglądarkę czy media społecznościowe, ale również wiele przydatnych technologii. Jednym z najważniejszych przykładów jest chmura – tak przydatna dla wielu biznesów internetowych. Dowiedz się, kiedy warto korzystać z Google Cloud w marketingu.
To właśnie Google kreuje reklamę w Internecie, dlatego tak ważne jest to, abyś śledził nowości, jaki wprowadza. Poza tym regularnie korzystaj z narzędzi i technologii, bo to właśnie dzięki nim jeszcze lepiej wypromujesz swój biznes. Google Cloud to jedna z najpopularniejszych chmur na świecie, a dzięki niej usprawnisz działania marketingowe.
Spis treści
Co to jest Google Cloud?
Google Cloud to nie tylko przestrzeń, gdzie możesz przechowywać pliki tekstowe, arkusze, czy prezentacja. W końcu ta chmura obliczeniowa zapewnia Ci dostęp do prawie 200 różnych usług, które na pewno przydadzą się Twojej firmie. Wśród nich znajdziesz m.in. tworzenie i zarządzanie bazą danych, zarządzanie klastrami czy prowadzenie analityki BigData. Oprócz tego Google Cloud znacznie usprawnia komunikację między pracownikami. Ułatwia też współpracę i kontrolę postępów pracy. Wystarczy, że zespół będzie miał dostęp do udostępnionego pliku. Wtedy możesz też nadawać im odpowiednie uprawnienia.
Zwróć również uwagę na to, że Google Cloud to bardzo bezpieczne rozwiązanie. W razie awarii serwera czy sprzętu nie musisz obawiać się utraty danych, ponieważ są bezpieczne w chmurze. Dostęp do nich może być utrudniony jedynie w przypadku problemów Google.
Jak może pomóc Google Cloud w marketingu?
Pomoc w pracy zdalnej z Google Workspace
Google Workspace to narzędzie, ułatwiające nie tylko komunikację, ale również przydatne narzędzie w trakcie pracy zdalnej. Poza tym składa się z wielu ciekawych funkcji, które z powodzeniem możesz wykorzystywać Ty i Twoi pracownicy. Przede wszystkim zwróć tu uwagę na możliwość prowadzenia spotkań czy zebrań online. Szczególnie pomoże Ci w tym Google Meet. Oprócz tego Google Workspace pozwala przechowywać ważne materiały marketingowe, a także dzielić się nimi pomiędzy członkami zespołu. Zadbaj jedynie o to, aby pliki były uporządkowane, a wtedy wykonanie poszczególnych zadań stanie się jeszcze łatwiejsze.
Kolejną ważną funkcją Google Workspace dla marketingu jest możliwość prowadzenia webinarów. Taka forma reklamy jest niezwykle istotnym elementem lejka sprzedażowego. Poza tym dzielenie się swoją wiedzą zwiększa lojalność odbiorców i zachęca do wyboru Twojej oferty.
Analiza danych z wielu źródeł
Dobrze przeprowadzone działania marketingowe zawsze muszą być poparte konkretnymi liczbami. Dlatego tak ważnym elementem pracy każdego specjalisty jest analiza danych. Szczególnie jest to czasochłonne i nieco uciążliwe, gdy korzystasz z różnych narzędzi. W takiej sytuacji z pomocą przychodzi kolejne narzędzie Google Cloud, które możesz wykorzystać w marketingu. Mowa tu o BigQuery – ta przydatna usługa pozwala śledzić ścieżkę klienta, jaką odbywa między różnymi kanałami. Poza tym do tego narzędzia możesz zaimportować dane z różnych źródeł – social mediów, strony internetowej, Google Ads czy e-mail marketingu. Następnie program przetwarza uzyskane informacje i wskazuje na zależności, jakie zachodzą między nimi. Wtedy dowiesz się, czy podjęte przez Ciebie działania przynoszą oczekiwane rezultaty, ale też jeszcze lepiej poznasz zachowania odbiorców.
Rozdzielanie zadań między członkami zespołu
Szczególnie w trakcie pracy zdalnej komunikacja z pracownikami i pomiędzy członkami zespołu jest trudniejsza. Jednak z pomocą przychodzi Google Cloud, dzięki któremu tak naprawdę nawet nie odczujesz różnicy. Ważne jest tylko to, abyś nauczył się korzystać z usług, jakie zapewnia ta technologia. Jeżeli zależy Ci na kontakcie twarzą w twarz, to skorzystaj z Google Meet – możesz wtedy organizować zebrania video. Wtedy omów dalsze działania, dowiedz się, czy zespół ma jakieś problemy bądź przedstaw planowane zmiany.
Oprócz Google Meet koniecznie korzystaj też z podstawowych narzędzi Google Cloud typu arkusze i pliki tekstowe. Wystarczy, że zapiszesz tam plan na dany dzień, tydzień lub dłuższy czas. Wykorzystaj komentarze do rozdzielenia zadań pomiędzy poszczególnych pracowników, a w kolejnych arkuszach zapisz szczegółowe informacje. Dzięki temu członkowie zespołu nie będą mieli problemów ze zrozumieniem swoich obowiązków.
Tworzenie listy słów kluczowych
Zastanawiasz się, jak jeszcze możesz wykorzystać Google Cloud w marketingu? To doskonały sposób na zaplanowanie pozycjonowania. W tym celu skorzystaj z Arkusza Google, gdzie stworzysz listę słów kluczowych, dodaj tam też informację na temat częstotliwości wyszukiwani danej frazy i gdzie chcesz ją umieścić. Pamiętaj, że nie musisz tego robić ręcznie. Wystarczy, że wygenerujesz je w planerze słów kluczowych lub w innych przydatnych narzędziach typu Senuto czy SEOSurfer.