Wiedza

Jak sprawdzić ruch na stronie konkurencji?

Prowadząc stronę internetową lub sklep online nie możesz ograniczać się jedynie do regularnej kontroli liczby odwiedzin na Twojej witrynie. Koniecznie sprawdzaj też rosnące bądź słabnące zainteresowanie ofertą liderów Twojej branży. Dlatego podpowiadamy Ci, jak sprawdzić ruch na stronie konkurencji.

Dostrzegasz słabsze zainteresowanie Twoją ofertą, a może zauważyłeś wzrost liczby odwiedzin? Ważne jest to, abyś wiedział, jaka jest przyczyna tych zachowań. Wtedy będziesz podejmować jeszcze bardziej świadome decyzje, co na pewno wpłynie pozytywnie na Twój biznes. Właśnie z tego powodu musisz kontrolować sytuację na konkurencyjnych stronach, bo te dane dadzą Ci wiele odpowiedzi.

Spis treści

Dlaczego warto sprawdzać ruch na stronie konkurencji?

Dlaczego warto sprawdzać ruch na stronie konkurencji?

Musisz stale kontrolować działania konkurencji, bo tylko skuteczna obserwacja pozwoli Ci na wysunięcie trafnych wniosków. W konsekwencji będziesz wiedział, jakie nowości wprowadzili, poznasz cennik poszczególnych usług, a nawet dowiesz się, jak pozyskują swoich klientów. Dzięki temu nie tylko sporo się nauczysz, ale przede wszystkim sprawdzisz, czy takie działania mają wpływ na Twój biznes. Poza tym konkurencja to najlepsza motywacja do dalszej pracy, rozwoju oraz szukania nowych rozwiązań. Dlatego zadbaj o analizę, a przede wszystkim dopracujesz swoje działania i skorzystasz z dość bezpiecznej strategii biznesowej, polegającej na podążaniu za liderem.

Pamiętaj o tym, że w trakcie analizy konkurencji nie powinieneś ograniczać się jedynie do liderów branży, ale również do bardziej bezpośrednich „rywali”. Wtedy uzyskany obraz będzie jeszcze szerszy. Oprócz tego sprawdzisz, co robią inne firmy, aby osiągnąć lepsze wyniki w wyszukiwarce. Istotna jest też wiedza na temat używanych słów kluczowych – w końcu, jeśli mają spory potencjał, to sam także możesz zacząć z nich korzystać. Zobaczysz również, jakie efekty przynoszą dane frazy i jak często są wpisywane przez odbiorców. Sam widzisz, że śledzenie poczynań konkurencji może dać Ci wiele przydatnych informacji, z większość z nich z powodzeniem zaczniesz stosować na swojej stronie internetowej.

Jak sprawdzić ruch na stronie konkurencji?

Tak naprawdę masz wiele możliwości, dzięki którym przeanalizujesz kroki, podjęte przez konkurencję. Niektóre z nich są darmowe, a inne płatne. Poza tym musisz też zastanowić się, nad tym, jakie informacje chcesz uzyskać. Wtedy na pewno wybierzesz opcję, dostosowaną do Twoich potrzeb.

Ręczne sprawdzania ruchu na konkurencyjnej stronie

Ręczne sprawdzanie ruchu na stronie konkurencji

Nie masz dostępu do profesjonalnych narzędzi SEO? Nie oznacza to, że nie możesz analizować poczynań konkurencji. Wystarczy, że skorzystasz z ręcznych metod – są darmowe, dobre na samym początku działalności online, a przy tym pozwalają uzyskać podstawowe informacje. Szczególnie takie sposoby przydają się do analizy ruchu w social mediach. Dlatego sprawdź, ile obserwujących mają konkurencyjne firmy, czy obserwujący często zostawiają komentarze, a także jakie opinie przeważają w Google. Poza tym wejdź na stronę wybranej firmy, przeanalizuj treści i zapisz najczęściej pojawiające się frazy. Następnie wpisz je w Google, a wtedy sprawdzisz, na jakiej pozycji w wyszukiwarce znajduje się Twoja konkurencja. W ten sposób dowiesz się, czy ta firma podejmuje działania pozycjonujące, a jeśli chcesz otrzymać jeszcze dokładniejsze wyniki, to skorzystaj z darmowych rozwiązań typu Uber Suggest.

Automatyczne analizowanie ruchu na stronie konkurencji

Zastanawiasz się, jak sprawdzić ruch na stronie konkurencji, aby otrzymać naprawdę dokładne wyniki? W tym celu skorzystaj z profesjonalnych narzędzi. Dzięki nim nie tylko uzyskasz jeszcze więcej dokładnych wyników, ale przede wszystkim zautomatyzujesz część swojej pracy. Pamiętaj tylko, że wiele z tych najlepszych narzędzi jest płatna – możesz jednak wliczyć to w koszty firmy, a poza tym zyskasz informacje, które naprawdę rozwiną Twój biznes.

3 przydatne narzędzia do analizy ruchu na stronie konkurencji

Google Analytics

Google Analytics jako jedno z narzędzi do sprawdzania ruchu na stronie

Bez wątpienia to właśnie Google Analytics zapewni Ci najdokładniejsze dane dotyczące ruchu na stronie konkurencji. Tym bardziej jeśli zależy Ci na wynikach z wyszukiwarki Google. Poza tym to narzędzie jest darmowe, choć dla początkujących może być nieco skomplikowane. Oprócz tego Google Analytics da Ci wiele przydatnych odpowiedzi, np.: jaki jest całościowy ruch na stronie konkurencji, pochodzący z mediów społecznościowych, wyników organicznych i płatnych kampanii reklamowych Google Ads.

Senuto

W Polsce kolejnym ciekawym i popularnych rozwiązaniem do analizy ruchu na stronach konkurencji jest Senuto. Choć to narzędzie jest płatne, to jednak pozwala Ci w dość dogłębny sposób przeanalizować widoczność danej witryny. Przede wszystkim sprawdzisz, jakie słowa kluczowe stosuje konkurencja, a także, jakie wyniki dzięki nim osiąga w wyszukiwarce Google.

Ahrefs

Ahrefs pozwoli Ci przeanalizować link building konkurencji. Poza tym uzyskasz informację o wynikach z ruchu organicznego. Dzięki temu sprawdzisz, czy firmy pozycjonują swoje strony, z jakich słów kluczowych korzystają w tym celu, a także jakie daje im to rezultaty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *