Na początku działalności pojawiają się obawy związane z tym, czy zainteresujesz klientów produktami, które chcesz sprzedawać. Lęk ten sprawia, iż zaczynasz zastanawiać się nad odpowiednim kanałem dystrybucji Twoich towarów i nie wiesz, co wybrać: Allegro czy własny sklep internetowy. Dlatego postaramy się pokazać Ci zalety oraz wady obu tych rozwiązań.
Zdecyduj się na jedną opcję, czyli Allegro bądź sklep online. Dzięki temu maksymalnie poświęcisz czas i energię na wybrany kanał dystrybucji. Dzięki temu szybciej dostrzeżesz pozytywne rezultaty. Dlatego sprawdzimy, jakie rozwiązanie jest dla Ciebie korzystniejsze — Allegro czy własny sklep internetowy.
Spis treści
Zalety i wady Allegro
Bez wątpienia Allegro wydaje się dość prostym sposobem na rozpoczęcie sprzedaży internetowej. W końcu nawet rejestracja w tym serwisie aukcyjnym jest stosunkowo szybka i prosta. Zwróć jednak uwagę na to, że musisz mieć zarejestrowaną firmę, by założyć sklep na Allegro. Pozornie wydaje Ci się, że serwis aukcyjny Allegro jest lepszym rozwiązaniem od sklepu? Skonfrontuj to z plusami i minusami, jakie przygotowaliśmy.
Zalety Allegro
- Duża społeczność – według ostatnich danych z Allegro korzysta ponad 14 mln ludzi, więc zyskujesz sporą grupę potencjalnych klientów.
- Łatwość obsługi – założenie konta, a także jego prowadzenie jest proste i nie wymaga pomocy zewnętrznych specjalistów.
- Szereg gotowych narzędzi – bez problemu skorzystasz z popularnych systemów płatniczych, narzędzi wspomagających wysyłkę, a także z Menadżera sprzedaży. Dzięki temu nie musisz przejmować się ich instalacją.
- Sposoby na promocję na Allegro – do wyboru masz różne sposoby na wyróżnienie Twojej aukcji, a także Allegro Ads, Strefę Okazji itp.
Wady Allegro
- Najważniejsza jest cena – wybierając Allegro, musisz nastawić się na to, że masz szansę na sukces, jeżeli zaproponujesz niskie ceny za swoje produkty, ponieważ to jest najważniejszy czynnik dla użytkowników tego serwisu.
- Wysokie koszty promowania – opłaty za wyróżnienie ofert są naprawdę wysokie, a poza tym ich ograniczona liczba sprawia, że Twoja konkurencja zapewne korzysta z tych samych metod.
- Polityka Allegro – serwis coraz bardziej podąża w kierunku samodzielnego sklepu. Poza tym coraz częściej Allegro wprowadza zmiany w regulaminie niekorzystne dla małych sklepów.
- Prowizje od sprzedaży – każde wystawienie produktu w serwisie Allegro wiąże się z prowizją w wysokości od 3 do 15% w zależności od kategorii towarów, które chcesz sprzedawać. W konsekwencji znacząco zmniejsza się Twój zysk.
Zalety i wady własnego sklepu internetowego
Tworzenie swojego własnego sklepu internetowego wymaga Twojego czasu i zaangażowania bądź pomocy specjalisty. Właśnie z tego powodu często na samym początku działalności boisz się tego rozwiązania. Jednak pamiętaj o tym, iż e-commerce to przyszłość, na co wskazują prognozy przedstawiane przez specjalistów. Poza tym coraz większa liczba internautów w Polsce i na świecie robi zakupy w sieci, a dużo łatwiej jest im dotrzeć do sklepu online niż aukcji na Allegro. Nadal zastanawiasz się, co jest lepsze – Allegro czy własny sklep internetowy? Sprawdź, jakie plusy i minusy ma to drugie rozwiązanie.
Zalety własnego sklepu online
- Brak granic – wybierając sklep internetowy, zaczynasz istnieć w bezgranicznej przestrzeni, dzięki czemu z łatwością dotrą do Ciebie zarówno klienci z Polski, jak i zza granicy.
- Niezależność – nie jesteś uzależniony od cudzej polityki cenowej bądź zmian w regulaminie. Po prostu sam decydujesz o tym, jak chcesz prowadzić swój biznes – wszelkie dobre lub złe posunięcia są wynikiem Twoich działań.
- Własna marka – od początku istnienia sklepu możesz dbać o spójną identyfikację wizualną, dzięki czemu wykreujesz markę, do której przywiążą się klienci. Takie posunięcie sprawi, że staniesz się wiarygodniejszy. Poza tym nie musisz skupiać się jedynie na cenie, ponieważ znaczenie zyskuje też jakość towaru, sposób obsługi oraz programy lojalnościowe.
- Wiele możliwości promocji – możesz samodzielnie decydować o różnych sposobach promocji, a także zawalczyć o wyższą pozycję w wyszukiwarce Google. W ten sposób staniesz się rozpoznawalny i więcej klientów wybierze Twoją stronę.
- Szansa na dalszy rozwój – możesz stopniowo zwiększać liczbę produktów w Twoim sklepie, a także tworzyć strategię rozwoju. Dzięki temu zaczniesz ewoluować, modyfikować i dopasowywać swoją ofertę do potrzeb rynku.
Wady własnego sklepu online
- Koszty początkowe – zakładając sklep online, musisz kupić domenę, serwer, stworzyć regulamin witryny, a także zamówić szablon – gotowy bądź indywidualnie zaprojektowany. Wszystko to wiąże się z kosztami, które mogą być sporym obciążeniem na początku prowadzenia strony www.
- Konieczna jest reklama – w sieci nikt Cię nie znajdzie, jeżeli nie zaczniesz się dobrze promować. Dlatego musisz zainwestować czas i pieniądze w reklamę – jednak już nawet małe kroki mogą sprawić, że zwiększy się sprzedaż w Twoim sklepie.
- Długi czas oczekiwania na stronę – sklep na Allegro założysz w ciągu dosłownie chwili. Inaczej jest w przypadku własnego sklepu, ponieważ potrzebujesz więcej czasu na przygotowanie witryny.