fbpx

Google Discover — co to jest i jak się tam znaleźć?

Jeśli korzystasz z wyszukiwarki Google na urządzeniach mobilnych, to z pewnością nie raz miałeś kontakt z Google Discover. Właśnie tam są umieszczane spersonalizowane treści, których selekcja opiera się na interakcji użytkownika z wyszukiwarką.

google discover

Dla użytkowników Google Discover to po prostu kolejne udogodnienie, a dla twórców podkreślenie autorytetu, eksperckiej pozycji i uznanie wysokiej jakości treści.

Dlatego tak wiele osób chce tam trafić – sprawdź, jak możesz to uczynić!

Co to jest Google Discover?

Google Discover jest skierowany przede wszystkim do osób korzystających z urządzeń mobilnych, a ma na celu dostarczenie treści, które są zgodne z potrzebami i oczekiwaniami użytkowników.

Każdy z wyświetlanych artykułów jest wybierany na podstawie historii wyszukiwania, określonych przez siebie zainteresowań oraz wszelkiego rodzaju interakcji z Google.

Polecamy: Google Merchant Center – Co to jest? Przewodnik 2024

Choć najczęściej pokazywane są artykuły, to jednak bardzo często znajdziesz tam również wiadomości ze świata bądź kraju (nie zawsze są aktualne, bo Google pokazuje także znacznie starsze treści, których nie czytał odbiorca), wyniki wydarzeń sportowych, materiały video, notowania giełdowe czy kalendarium wydarzeń kulturalnych.

Zazwyczaj wyniki w Google Discover są wyświetlane przy pomocy małego zdjęcia lub obrazka, nagłówka i krótkiego streszczenia treści – czasem jest to też fragment leadu.

Czym różni się Google Discover od tradycyjnej wyszukiwarki?

Tradycyjna wyszukiwarka typu Google Chrome, Firefox czy Opera działają na tej zasadzie, że wyświetlają odpowiednie wyniki dopiero po tym, jak odbiorca wpisze zapytanie w polu wyszukiwania.

Google Discover funkcjonuje w inny sposób. W tym przypadku nie musisz wpisywać żadnych haseł lub słów kluczowych.

Narzędzie samo dopasowuje treści, które na podstawie zebranych informacji powinny być maksymalnie dopasowane do Twoich potrzeb i gustu.

Google Discover jest oparty na naprawdę zaawansowanych algorytmach, które nieustannie analizują Twoją aktywność w Internecie.

Umożliwia im to wyszukiwanie odpowiednich materiałów. Dodatkowo narzędzie jest nieustannie dopracowywane, co z pewnością doprowadzi do kolejnych zmian w jego funkcjonowaniu czy po prostu do wyświetlania jeszcze bardziej spersonalizowanych treści.

Zauważ, że władze Google zaznaczają, iż Discover powinien być traktowany jako uzupełnienie tradycyjnej wyszukiwarki, a nie jej zamiennik.

Jak pojawić się na Google Discovery?

Pojawienie się w Google Discover to pragnienie i cel wielu twórców. W takim razie, jak możesz to osiągnąć? Musisz spełniać kilka wymagań, a przede wszystkim zadbać o wysoką jakość treści, bo to one mają największe znaczenie dla algorytmów.

Poza tym Twoja strona internetowa musi być zaindeksowana w Google Search Console, a pojedyncze treści powinny być zgodne z polityką treści w Discover i nie mogą łamać zasad wyszukiwarki Google.

Polecamy: Ile kosztuje reklama w Google? Przykłady w 2024 roku

Oczywiście niezbędne jest też zoptymalizowanie witryny oraz zastosowanie się do wymagań Google, które dotyczą wyszukiwarki.

Zauważ, że strony, które dbają o pozycjonowanie znacznie częściej pojawiają się w Google Discover.

Zwróć też uwagę na najważniejsze cechy witryny, jakie doceniają roboty Google:

  • szybki czas ładowania strony,
  • intuicyjna nawigacja,
  • bezpieczne korzystanie z serwisu,
  • użyteczne treści,
  • łatwa dostępność.

Zastosuj się też do kilku ważnych zasad.

1. Zapomnij o clickbaicie

Tytuł materiału powinien odpowiadać temu, co odbiorca znajdzie w tekście. Poza tym kluczowe znaczenie ma wiarygodność, więc nie dodawaj clickbaitowych tytułów, ponieważ bardzo często są kojarzone z fałszem. To nie spodoba się zarówno użytkownikom, jak i robotom Google, które bardzo szybko wyłapią stosowanie tego typu zabiegów. Twoja strona ma być wiarygodna i wartościowa, a nie wywoływać sztuczną sensację.

2. Pamiętaj o wysokiej jakości treści

Jakościowe, wiarygodne i merytoryczne – dokładnie takich treści Google szuka dla użytkowników, a do tego z chęcią je publikuje na Discover. Zatem podążaj za trendami, szukaj ciągle aktualnych tematów, a przede wszystkim twórz treści dla konkretnej grupy odbiorców. Dzięki temu materiały wzbudzą autentyczne zainteresowanie.

Google szczególnie ceni teksty, zawierające datę publikacji, dane autora lub firmy, a także informacje kontaktowe.

3. Wybieraj jedynie oryginalne zdjęcia

Atrakcyjne zdjęcia i grafiki skutecznie przyciągają uwagę, dlatego koniecznie dodaj je na stronie. Zadbaj też o wysoką jakość i odpowiednie wymiary fotografii – najlepiej sprawdza się szerokość przynajmniej 120 px. Poza tym logo firmy nie powinno pełnić funkcji miniatury, a elementy graficzne muszą być skonwertowane oraz responsywne.

4. Zadbaj o responsywny charakter strony

Skoro Google Discover wyświetla się przede wszystkim na urządzeniach mobilnych, to oczywiste jest, że Twoja strona musi być responsywna. Wtedy użytkownicy z większą łatwością zapoznają się z opublikowanym materiałem. Witryna będzie się prezentować atrakcyjnie, a do tego będzie łatwa w obsłudze.

5. Zadbaj o wysoki wskaźnik EAT

Wysoki wskaźnik EAT jest niezbędny, jeśli chcesz pojawić się w Discover, dlatego zadbaj o:

  • Expertise – udowodnij swoje kwalifikacje poprzez przedstawienie dyplomów, certyfikatów i doświadczenia (także życiowego);
  • Authoritativeness – zadbaj o autorytet strony, co jest powiązane z pierwszym punktem, ponieważ jest to konsekwencja tworzenia eksperckich materiałów;
  • Trustworthiness – buduj zaufanie wśród odbiorców, co zwiększy wiarygodność witryny. Pomagają w tym m.in. certyfikaty SSL.

Jak tworzyć treści na Google Discover?

Musisz zadbać o budowanie contentu, bo wysoka jakość w połączeniu z systematycznością znacznie zwiększają szanse na to, że materiały pojawią się w Google Discover.

Poza tym musisz wybierać odpowiednie tematy – treści zgodne z trendami i dotyczące aktualnych wydarzeń częściej wyświetlają się w wynikach Discover.

Oprócz tego określ odbiorcę, a do tego pokaż swoją wiedzę i doświadczenie, co z pewnością wpłynie pozytywnie na jakość artykułów.

Niezbędnym elementem każdego tekstu jest optymalizacja, czyli odpowiednie nagłówki, meta description, dopasowana długość, frazy kluczowe, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne oraz skonwertowane zdjęcia z tekstami alternatywnymi.

Polecamy: Jak samemu pozycjonować stronę w Google? Najważniejsze zasady SEO w 2024 roku

Popularne materiały są chętnie wyświetlane w Discover, dlatego warto udostępnić możliwość pisania komentarzy. Pamiętaj też o dodaniu tekstów do mediów społecznościowych.

Google Discover chętnie wybiera tzw. wiecznie zielone treści – to inaczej evergreen content, czyli teksty, które przez długi czas są aktualne, uniwersalne, a do tego mają wysoką wartość merytoryczną. Zazwyczaj zaliczają się do nich:

  • poradniki,
  • FAQ,
  • słowniki,
  • instrukcje,
  • recenzje produktów.

Zakwalifikowanie materiału do evergreen content zależy też od popularności tematu i częstotliwości wyszukiwania w Google. Dlatego podczas przygotowywania treści skorzystaj z odpowiednich narzędzi – Semstorm, Google Trends, Pinterest Trends czy Senuto.

Jakie korzyści zapewnia widoczność w Google Discover?

Wiesz już, że tworzenie treści dla Discover wymaga zaangażowania i przygotowania, dlatego tym bardziej zwróć uwagę na korzyści, jakie zapewnia widoczność w Google Discover.

Przede wszystkim ma to pozytywny wpływ na SEO, co jest związane z nagłym i znacznym zwiększeniem ruchu na stronie.

Skoro zainteresujesz użytkowników konkretnym materiałem, to istnieje też duża szansa na to, że dłużej pozostaną na Twojej witrynie.

Jeśli prowadzisz platformę sprzedażową, to możesz zwiększyć zyski. Poza tym wysoki poziom konwersji to jeden z najważniejszych celów każdej firmy, a Google Discover może to zapewnić.

Dodatkowo zadbasz o pozytywnych wizerunek, zwiększysz świadomość swojej marki i będziesz kojarzony przez użytkowników z twórcą aktualnych treści.

    Hej! Potrzebujesz pomocy lub chcesz skorzystać z naszej oferty?

    Już od 8 lat pomagamy firmom zdobywać klientów w sieci. Sprawdź naszą ofertę:

    Project Manager

    Łukasz Pietras
    Project Manager
    dostępny

    Napisz na kontakt@zdobywcysieci.pl lub zadzwoń pod numer 501-757-664, żeby omówić warunki współpracy. Możesz także zostawić kontakt do siebie, a oddzwonię w ciągu 24 godzin. Czekam na kontakt :)