Ile kosztuje reklama w Google? To bardzo często zadawane pytanie przez właścicieli stron internetowych. W końcu korzyści jakie można uzyskać dzięki widoczności w wyszukiwarce Google są ogromne.
Promowanie swojego biznesu w Internecie to najlepszy sposób na znalezienie nowych klientów, rozszerzenie działalności czy po prostu zwiększenie zysków. Doskonałą przestrzenią do tego jest Google. W końcu to właśnie ta wyszukiwarka stanowi największą bazą stron internetowych.
Sprawdź, ile kosztuje reklama w Google i jakie opcje warto wybrać.
Dlaczego warto reklamować się w Google?
Istnieje całkiem sporo powodów, dla których warto zdecydować się na reklamę w Google.
Przede wszystkim Google to największa i najważniejsza wyszukiwarka na świecie. Korzysta z niej znaczna większość Internautów z całego globu i tylko na niektórych rynkach dostrzegalna jest jakaś konkurencja lub po prostu brak Google.
W Polsce również ta wyszukiwarka ma prawdziwy monopol – zarówno gdy weźmiesz pod uwagę wersje desktopowe strony, jak i urządzenia mobilne. Dostęp do tak szerokiego grona odbiorców daje Ci sporo możliwości.
Przede wszystkim klienci z jeszcze większą łatwością mogą dotrzeć do Ciebie. Jednocześnie to Ty decydujesz o tym, kim będzie ta grupa. Dzięki temu jest maksymalnie dopasowana do oferowanych produktów czy usług.
Warto zaznaczyć, że w wyszukiwarce Google z łatwością możesz trafić do swojej grupy docelowej, a także do osób, które są faktycznie zainteresowane zakupem. Tym samym możesz zanotować sporą konwersję, co z pewnością przełoży się na wyniki sprzedażowe.
Kolejnym argumentem przemawiającym za reklamowaniem strony lub sklepu online w Google jest szeroki wybór zróżnicowanych opcji.
Po prostu z łatwością możesz zdecydować się na metodę, która jest dopasowana do Twojego budżetu, branży, sposobu działania czy nawet do obszaru, w jakim działasz.
Jednocześnie bez problemu będziesz mierzyć efekty poszczególnych działań, wprowadzać modyfikacje i analizować, a w ten sposób zyskasz sprawdzony sposób promocji, który jest najlepiej dopasowany do Twojego biznesu oraz założonego celu.
Jaką reklamę w Google warto wybrać?
Google zapewnia Ci wiele możliwości promocji, abyś mógł jeszcze lepiej dopasować je do swojej strony www lub sklepu internetowego.
Jednak to właśnie trzy opcje, które Ci przedstawimy, należą do najpopularniejszych rozwiązań. Chodzi tu o:
- kampanie Google Ads – umożliwiają wyświetlenie się reklamy Twojej strony, gdy wpisze konkretną frazę kluczową, banner jest umiejscowiony pod lub nad wynikami organicznymi
- wizytówka w mapach Google – to bezpłatna opcja, która pozwala odbiorcom dostrzec Twoją firmę podczas korzystania z Google Maps, ten sposób promocji jest chętnie wybierany przez lokalne biznesy
- Organiczne wyniki wyszukiwania – obejmuje szereg działań, poprawiających widoczność strony bądź sklepu w sieci w tym celu wykorzystywane są bezpłatne wyniki organiczne
1. Płatne wyniki Google Ads
Kampania Google Ads to bardzo popularny sposób reklamy w wyszukiwarce Google. Przede wszystkim ze względu na szybkie efekty, jakie zapewnia, a tym samym umożliwia sprawne wypromowanie konkretnego produktu lub usługi, a także podstrony czy kategorii.
Cechą wyróżniającą kampanie Google Ads jest m.in. możliwość płatności za kliknięcie baneru reklamującego. To rozwiązanie z pewnością sprawdzi się, jeśli:
- nie prowadzisz działań pozycjonujących, a zbliża się ważne wydarzenie, które generuje większą sprzedaż np. sezon wyprzedaży, Black Friday lub Boże Narodzenie
- zaczynasz działania reklamowe w Google i zależy Ci na szybkim podniesieniu sprzedaży
- chcesz jednocześnie promować się przy pomocy pozycjonowania i Google Ads
- Twoja konkurencja inwestuje w kampanie Google Ads
Od czego zależy koszt kampanii Google Ads?
Na pewno chcesz wiedzieć, ile kosztuje kampania Google Ads.
Wysokość budżetu, jaki musisz przygotować na tego typu działania, powinien być uzależniony od kilku czynników.
Przede wszystkim weź pod uwagę wybrane frazy kluczowe, a szczególnie ich popularność – zazwyczaj im mają większą konkurencyjność, tym wzrasta kwota za pojedyncze kliknięcie.
Możesz nawet ustalić budżet na jeden dzień oraz czas trwania kampanii. Dzięki temu poniesiesz z góry ustalone koszty.
Polecamy: Co to jest Google Ads? Dlaczego warto wybierać kampanię Ads?
Warto zwrócić uwagę na sposób działania Google, jeśli chodzi o Ads. Przede wszystkim roboty analizują ruch związany z konkretnymi słowami kluczowymi, a gdy dostrzegają zainteresowanie ze strony użytkowników tymi frazami, to rozpoczyna się aukcja.
Następnie Google weryfikuje jakość reklamy, a także deklarowany maksymalny koszt za pojedyncze kliknięcie. Na tej podstawie wyświetla reklamy w ustalonej kolejności.
Pamiętaj, że im wyższy współczynnik jakości reklamy Google Ads, tym wzrasta jej efektywność. Sprawia to, że właściwie każdy może dostrzec korzyści tej formy reklamy – zarówno duża marka, jak i drobny przedsiębiorca.
Zauważ, że cena za pojedyncze kliknięcie może się wahać od kilku groszy do kilkudziesięciu złotych. Zależy to od wielu czynników np.:
- przewidywanej liczby kliknięć
- stawki oferowanej przez konkurencję
- jakości reklamy
- działań podejmowanych przez konkurencję
- treści i formatów reklam
- maksymalnych kosztów za kliknięcie – możesz ustalić tę kwotę na koncie Google Ads
Zazwyczaj minimalne miesięczne koszty kampanii Ads to ok. 1900 zł. Choć wiele zależy od tego, czy chcesz się tym zająć samodzielnie, czy wolisz skorzystać z pomocy specjalistów.
2. Wizytówka w mapach Google
Założenie wizytówki w mapach Google jest całkowicie darmowe, a przede wszystkim widnieje w sieci, dopóki właściciel firmy nie zdecyduje się na jej usunięcie.
To bardzo chętnie wybierana opcja reklamy, ponieważ zwiększa widoczność, a do tego ułatwia użytkownikom dotarcie do najważniejszych informacji – nazwy firmy, godzin otwarcia, adresu, danych kontaktowych oraz opinii poprzednich klientów.
Widoczne są również zdjęcia, adres strony internetowej oraz przycisk z Call To Action.
Szczególnie chętnie z tego rozwiązania korzystają firmy, działające stacjonarnie i mające fizyczną siedzibę. To też dobra opcja, jeśli łączysz sprzedaż online z tradycyjną.
Dlaczego warto mieć wizytówkę Google?
Jedną z najważniejszych zalet wizytówki w mapach Google jest to, że to całkowicie bezpłatna forma reklamy.
Poza tym jej założenie jest bardzo proste, więc nie musisz decydować się na pomoc specjalistów, żeby skorzystać z tej promocji. Dzięki temu właściwie każdy może zdecydować się na to rozwiązanie – bez względu na możliwości finansowe. Warto też zaznaczyć, że informacje, jakie dodasz do wizytówki, są wyświetlane w organicznych wynikach wyszukiwania. Oznaczona jest również lokalizacja firmy na mapie, co znacznie ułatwia odbiorcom odnalezienie siedziby, ustalenie trasy czy nawet wirtualne zobaczenie okolicy.
Zauważ, że sporo użytkowników korzysta z Google Maps podczas wyszukiwania konkretnych punktów usługowych, sklepów, restauracji, klubów, przedszkoli, biur rachunkowych itp.
Tym samym zyskujesz jeszcze większą szansę na to, że zostanie wybrana właśnie Twoja oferta.
W tym przypadku jednak kluczowe znaczenie ma poprawne uzupełnienie danych, określenie lokalizacji oraz dodanie aktualnych i wysokiej jakości zdjęć.
Poza tym darmowa forma reklamy, jaką jest wizytówka w mapach Google, pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania, co znowu umożliwia jeszcze skuteczniejsze dotarcie do klientów.
Kluczowe znaczenie ma tylko to, żeby strona internetowa była zoptymalizowana – to zalecenie Google obowiązuje od 2014 roku, kiedy to pojawił się algorytm Gołąb.
3. Bezpłatne wyniki organiczne
Wyniki organiczne to rezultaty wyszukiwań w przeglądarce internetowej. Mają postać darmowych linków do dopasowanych stron www. Warto zaznaczyć, że wyniki naturalne nie są efektem płatnych reklam – w porównaniu do Google Ads.
Po prostu pozycja w wynikach organicznych zależy od dopasowania witryny do zapytań użytkowników. W praktyce oznacza to wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych, optymalizację, budowanie jej dobrej historii, a także link building.
Zwróć uwagę na to, że kolejność linków wyświetlanych w wyszukiwarce jest uzależniona od algorytmów. Tym samym ogromne znaczenie ma merytoryczna treść, jakość strony internetowej oraz wiele innych czynników.
Ważne jest to, że źródłem wyników organicznych nie są tylko wyniki wyszukiwania, ale również media społecznościowe, bezpośrednia wejścia na stronę po wpisaniu adresu URL oraz linki, które nie są reklamą.
Choć wyniki naturalne są całkowicie bezpłatne, to jednak potrzebne są odpowiednie działania, które zapewnią Ci wysoką lokatę w Google.
Ile kosztuje pozycjonowanie?
Trudno jest osiągnąć wysoki wskaźnik wyników organicznych bez pozycjonowania.
Możesz się tym zająć osobiście, a wtedy nie poniesiesz żadnych kosztów – jedynie, że zdecydujesz się na jakieś płatne rozwiązania np. publikację artykułów na zewnętrznych stronach.
Polecamy: Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Cennik w 2024 roku
Musisz jednak zdawać sobie sprawę z tego, jak wiele zaangażowania, czasu i cierpliwości potrzeba podczas działań SEO. W końcu musisz zadbać o optymalizację witryny, przygotowanie merytorycznych treści na stronę, bloga bądź do sklepu online, a do tego regularnie analizować efekty poszczególnych działań.
Właśnie z tego powodu większość firm decyduje się na zatrudnienie zewnętrznych specjalistów. Wtedy możesz zdecydować się na rozliczanie za efekty bądź miesięczny abonament za przeprowadzone działania.
Kto zajmuje się reklamami w Google?
Tak naprawdę możesz nawet samodzielnie zająć się promocją swojego biznesu w sieci. Wtedy maksymalnie zmniejszysz koszty, co jest tak korzystne dla początkujących osób, tych, które mają już jakąś wiedzę na ten temat bądź po prostu działają w niszowej branży.
Warto tylko pamiętać o tym, że potrzeba naprawdę sporego zaangażowania, doświadczenia i znajomości wielu zasad, żeby faktycznie móc samodzielnie zajmować się promocję w wyszukiwarce Google.
Ze względu na czasochłonność tego zajęcia znacznie więcej właścicieli firm decyduje się na powierzenie tego zadania specjalistom – z pewnością jest to duże ułatwienie w przypadku pozycjonowania oraz prowadzenia kampanii Google Ads.
Zatrudnienie zewnętrznych specjalistów to dodatkowy koszt, na który musisz być przygotowany. Choć tak naprawdę wiele z tych usług możesz bez problemu dopasować do swojego budżetu bądź po prostu wybrać formę subskrypcyjnej współpracy. Wtedy każdego miesiąca będziesz ponosić koszty, a w zamian za to nie musisz jednorazowo inwestować dużej kwoty pieniędzy.
Zastanawiasz się, ile kosztuje reklama w Google u specjalistów?
Ceny bywają różne, bo wiele zależy od tego, w jakiej branży działasz, ale orientacyjnie poszczególne usługi kosztują:
- Kampania Google Ads – 1000-3000 zł i więcej w pierwszym miesiącu trwania kampanii, co pozwala na wysunięcie wiarygodnych wniosków i przeprowadzenie testowej kampanii, później ta kwota może ulec zmniejszeniu;
- Wizytówki w mapach Google – samo założenie wizytówki jest darmowe, ale możesz zlecić tę usługę zewnętrznej firmie, co kosztuje ok. 400 zł;
- Pozycjonowanie – w tym przypadku ceny zazwyczaj są ustalane indywidualnie, więc przedziały cenowe mogą być naprawdę różne, jednak zazwyczaj mieszczą się w granicy 600-5000 zł miesięcznie dla małych i średnich stron.