Wiedza

Trendy w e-commerce 2021 – na co warto stawiać?

Bez wątpienia 2020 rok był szalony i nieprzewidywalny – dla niektórych okazał się kluczowy w rozwinięciu firmy, a dla innych okazał się tragiczny w skutkach. Jednak zmiany, jakie zaszły mają ogromny wpływ na trendy w e-commerce 2021. Sprawdź, w jakim kierunku powinien podążać Twój biznes!

E-commerce to bardzo zmienna i dynamiczna gałąź. W końcu każdy rok przynosi zmiany, a przede wszystkim sprzedaż internetowa to ciągle rozwijający się sposób dystrybucji, który pomału zaczyna zastępować tradycyjną sprzedaż – prognozy wskazują na globalny wzrost sprzedaży internetowej o blisko 250%!

Spis treści

Jakie są najważniejsze trendy w e-commerce 2021?

Najważniejsze trendy w sprzedaży internetowej w 2021 roku

Naprawdę dynamiczny rozwój

Wiele biznesów w 2020 roku po prostu nie mogła działać stacjonarnie, dlatego Internet stał się jedyną drogą do tego, aby utrzymać swój biznes. Dlatego pierwszym trendem jest rozwój. Po prostu strony internetowe czy też inne serwisy sprzedażowe bądź aukcyjne zyskały ogromną popularność. Dzięki szybkiej reakcji mogłeś zarobić naprawdę sporo pieniędzy. Ten trend będzie się utrzymywać w 2021 roku, więc koniecznie skorzystaj z drogi, jaką podąża coraz więcej odbiorców. Dla wielu osób czas pandemii był przełomowy, ponieważ wręcz zmusił ich do skorzystania z zakupów online, co zwiększyło ich zaufanie do e-commerce. Specjaliści szacują, że ta machina jeszcze nie osiągnęła swojego apogeum, więc to najlepszy czas na spróbowanie swoich sił w sprzedaż internetowej.

Handel głosowy

Siri jako jeden ze sposobów na rozwój handlu głosowego

W Stanach Zjednoczonych handel głosowy jest już dość popularny – w Polsce ten trend również zaczyna zyskiwać uznanie. Szczególną popularnością cieszy się Asystent Google, który jest już dostępny w języku polskim. Choć za progiem czeka już Alexy od Amazon oraz Siri od Apple – te wersje nadal nie są dostępne po polsku. Zastanawiasz się, jak możesz wykorzystać ten trend w e-commerce 2021 roku? Przede wszystkim stosuj jasne treści i odpowiadaj na typowe pytania odbiorców. Przeanalizuj swoją ofertę, najczęściej wyświetlane frazy kluczowe – szczególnie długi ogon – i uwzględnij to na swojej stronie. W końcu użytkownicy, korzystając z aplikacji głosowych, będą zadawali właśnie takie krótkie i konkretne pytania. Gdy Twoja witryna internetowa będzie na nie odpowiadać, to z pewnością na nią zaglądną, a przede wszystkim podejmą odpowiednią decyzję zakupową.

Jeszcze bardziej rozwinięty chatbot

Klienci nie chcą czekać na to, aż odpowiesz im na e-mail czy odbierzesz telefon. Zamiast tego postaw na inteligentny i rozwinięty chatbot. W ten sposób dobrze wykorzystasz nowoczesną technologię, ale też ułatwisz użytkownikom podjęcie dobrej decyzji zakupowej. Zwróć tylko uwagę na to, aby chatbot stał się jak najbardziej pomocny i intuicyjny. Przede wszystkim musi odpowiadać na najczęściej zadawane pytania. Poza tym przydadzą się linki do pomocnych artykułów, FAQ czy stron pomocy – to właśnie tam odbiorcy będą mogli poznać kolejne szczegóły. Oprócz tego przyda się pracownik, który będzie mógł odebrać rozmowę z klientem czy po prostu wyjaśnić mniej standardową sytuację.

Odejście od tradycyjnych sposobów reklamy

Rezygnacja z katalogów i innych tradycyjnych form reklamy

Kojarzysz słynne katalogi IKEA? To był jeden z najpopularniejszych sposobów na reklamę, jaki stosował ten sklep, ale w 2021 roku postanowili z niego zrezygnować. Głównie ze względów ekologicznych i ekonomicznych. Tak naprawdę to tylko jeden z przykładów globalnej marki, która zrezygnowała z tradycyjnych sposobów promocji swoich towarów. W 2021 roku trend ten będzie się jeszcze mocniej rozwijał. Przede wszystkim dlatego, że większość kupujących – ok. 61%, szuka informacji w sieci, dlatego katalogi czy akwizycja staje się po prostu niedostosowana do potrzeb odbiorców. Zamiast tego dużo lepiej sprawdzi się profesjonalna strona internetowa, aplikacje mobilne oraz kolejne kanały sprzedaży.

Responsywne strony internetowe

Czy wiesz, że w 2020 roku w skali globalnej aż 60% ruchu w e-commerce pochodzi z urządzeń mobilnych? Szacuje się, iż w 2021 roku dane te będą rosły jeszcze bardziej – nawet do 75%! Zwróć uwagę na to, że wśród największej grupy odbiorców i kupujących przez Internet są Milenialsi, dlatego musisz mieć stronę internetową dostosowaną do urządzeń mobilnych. Inaczej stracisz ich zaufanie, a przede wszystkim zainteresowanie swoją ofertą. Specjaliści zaznaczają, że ok. 30% klientów wyłącza witrynę, jeżeli nie jest responsywna. To naprawdę spora grupa użytkowników, więc pokaż swoje zaangażowanie, a na pewno zyskasz ich uznanie.

Elastyczne formy dostawy

Popularność elastycznych form dostawy

Na pewno doskonale wiesz, jak ważne są dla odbiorców odpowiednie rodzaje dostawy. Trendy w e-commerce 2021 szczególnie pokazują, że ogromną popularnością cieszą się paczkomaty. Wielu potencjalnych klientów jest w stanie zrezygnować z zakupów na Twojej stronie, jeżeli nie zapewniasz takiej formy dostawy. Przede wszystkim ze względu na bezkontaktowy sposób odbioru zamówienia. Ogromne znaczenie ma również elastyczność i możliwość dostosowania do własnych potrzeb. Szacuje się, że popularność tej metody nie będzie słabła – podobnie jak wszystkich innych metod, pozwalających na odbiór lub wysyłkę przesyłki w punkcie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *