Jednym z najpopularniejszych rozszerzeń umożliwiającym założenie sklepu internetowego, jest WooCommerce. Dzięki niemu nie tylko rozwiniesz skrzydła w e-commerce, ale też skorzystasz z intuicyjnych rozwiązań. Właśnie z tego powodu WooCommerce jest bardzo popularnym rozwiązaniem, co przyczyniło się do powstania wielu teorii na temat jego funkcjonowania. Poznaj zatem największe mity o WooCommerce i poznaj prawdę na jego temat.
Jeżeli dotąd prowadziłeś stronę internetową opartą na systemie WordPress, to dość naturalne wydaje się skorzystanie z rozszerzenia WooCommerce. Dzięki temu rozwiniesz swoją działalność o sklep online. Przekonaj się zatem, czy faktycznie warto skorzystać z tego rozwiązania i dowiedz się, które informacje na jego temat są zgodne z prawdą.
6 najpopularniejszych mitów na temat WooCommerce
W sieci możesz spotkać się z wieloma informacjami dotyczącymi WooCommerce. W końcu jego popularność jest tak duża, że w Polsce ponad 29% sklepów internetowych jest tworzona w oparciu o WooCommerce. Doprowadziło to do tego, że trudno jest odnaleźć się w gąszczu prawdziwych i fałszywych informacji. Dlatego pokażemy Ci największe mity o WooCommerce, dzięki czemu zyskasz jeszcze większą pewność, ale też przekonasz się, czy to rozszerzenie sprawdzi się w Twoim przypadku.
WooCommerce jest podatny na włamania
Bardzo często, gdy mowa jest o systemach open source – w tym m.in. WooCommerce, pojawia się opinia, że korzystanie z nich nie jest bezpieczne. Zazwyczaj twierdzą tak przeciwnicy lub po prostu konkurencja, która stosuje autorskie systemy. Zwróć jednak uwagę na to, że WooCommerce jest regularnie aktualizowane i modyfikowane, a wszelki niedociągnięcia są bardzo szybko usuwane. Właśnie dlatego ryzyko związane z atakiem hakerskim jest naprawdę niskie.
WooCommerce jest skierowane do niewielkich sklepów
Drugim bardzo popularnym mitem na temat WooCommerce jest opinia, iż to rozszerzenie nadaj się jedynie do małych sklepów. W Internecie znajdziesz wiele informacji dotyczących tego, że to rozwiązanie nie sprawdzi się w przypadku rozbudowanych sklepów, gdzie chcesz zamieścić więcej artykułów. Autorzy tego rozszerzenia twierdzą, że możesz dodawać nieograniczoną liczbę produktów. W sieci znajdziesz też testy sklepów, gdzie znajduje się 50-100 tys. artykułów, co nie wpłynęło negatywnie na działanie witryny.
Pamiętaj jednak o tym, że przy większej liczbie produktów musisz zadbać o prawidłową optymalizację platformy – szczególnie dotyczy to multimediów. Poza tym zbyt dużo wtyczek i modyfikacji może wpływać na spowolnienie sklepu online.
Każdy może stworzyć sklep oparty na WooCommerce
Choć sama obsługa WooCommerce nie jest trudna, to jednak jego instalacja, zaprojektowanie oraz uzupełnienie wszelkich informacji może sprawić trudności niedoświadczonym osobom. Właśnie dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów, a wtedy na pewno odkryjesz wiele zalet tego rozszerzenia. Poza tym wszelkie niepowodzenia bądź problemy – uwierz nam, one na pewno się pojawią – mogą zniechęcić Cię do własnego sklepu online. Dlatego wsparcie techniczne podtrzyma Twoją determinację i sprawi, że już wkrótce będziesz mógł rozszerzyć swoją działalność o sklep internetowy.
WooCommerce jest trudny w obsłudze
Modyfikacja treści, dodawanie produktów, zdjęć i treści przy rozszerzeniu WooCommerce jest naprawdę prosta. Dzięki temu możesz zupełnie samodzielnie prowadzić swój własny sklep internetowych. W ten sposób zyskujesz kontrolę, a przy tym nie musisz być uzależniony od czyjejś pomocy. Poza tym z łatwością wprowadzisz nawet nagłe modyfikacje – usuniesz bądź dodasz jakiś artykuł. Zwróć również uwagę na to, że szczególnie szybko nauczysz się, jak należy obsługiwać WooCommerce, jeżeli wcześniej korzystałeś z WordPress. Jednak nawet to doświadczenie nie jest Ci potrzebne, bo bardzo szybko zrozumiesz, jak działa WooCommerce.
Wszystkie sklepy oparte na WooCommerce wyglądają tak samo
Jednym z głównych zarzutów wobec WooCommerce jest wygląd sklepów internetowych. Wiele osób twierdzi, że witryny są bardzo podobne do siebie. Pamiętaj o tym, że wiele zależy od tego, kto zaprojektuje szablon do Twojego sklepu. Poza tym, jeżeli skorzystasz z darmowych rozwiązań i nie wprowadzisz żadnych modyfikacji, to zapewne znajdziesz kilka podobnych sklepów. Dlatego tak ważne jest to, żebyś nie tylko dopasował platformę do identyfikacji wizualnej Twojej firmy, ale też nieco ją urozmaicił. Dzięki temu zyskasz naprawdę wyróżniający się sklep, który skutecznie zachęci odbiorców do skorzystania z Twojej oferty.
WooCommerce jest całkowicie darmowy
Kolejne mity o Woocommerce dotyczą jego ceny. Za samą instalację nic nie zapłacisz, jednak pamiętaj o tym, że w ten sposób nie stworzysz sklepu online. Konieczne jest to, żebyś wykupił domenę i hosting, co już wiąże się z opłatami. Poza tym do prawidłowego działania WooCommerce konieczne jest dodanie kilku pluginów, modyfikacji, a także wykupienie szablonu. Choć w tym przypadku nie płacisz miesięcznego abonamentu, to jednak przygotuj się na dodatkowe koszty, bo tylko wtedy Twój sklep będzie mógł zacząć funkcjonować.