Wiedza

Co to jest WooCommerce? Dlaczego warto go wybrać?

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie i prężnie, co jest związane m.in. z rosnącym popytem. Dlatego masz potwierdzenie tego, że warto założyć sklep internetowy, a przy tym rozszerzyć swoją dotychczasową działalność. Jednak zanim zaczniesz podbijać świat e-commerce, to najpierw dowiedz się, co to jest WooCommerce, ponieważ pomoże Ci w osiągnięciu sukcesu.

Pamiętaj o tym, że do założenia sklepu internetowego potrzebne Ci  są odpowiednie narzędzia. Dzięki temu z łatwością wprowadzisz wszystkie modyfikacje, dodasz produkty i zdobędziesz wiedzę potrzebną do dalszego rozwoju witryny.

Spis treści

Co to jest WooCommerce?

Czym jest WooCommerce

Zwróć uwagę na to, że WooCommerce to po prostu wtyczka, która została stworzona do WordPress. Dzięki niej zwykła strona internetowa lub blog zostaje przekształcony w sklep online. Wszystko to możesz osiągnąć w ciągu dosłownie chwili, bo wystarczy, że kilka kliknięć myszką i ewentualne wpisanie danych.

Poza tym WooCommerce daje Ci wiele możliwości, więc bez problemu dopasuje się do oferty, jaką chcesz zaproponować konsumentom. W ten sposób możesz zacząć sprzedawać fizyczne i wirtualne produkty, stworzyć system do sprzedaży bądź rezerwacji biletów, a także oferować usługi online lub offline.

Dlaczego warto korzystać z WooCommerce?

Korzyści ze stosowania WooCommerce

Zauważ, że wtyczka WooCommerce jest bardzo przydatnym narzędziem, dzięki któremu z łatwością stworzysz sklep internetowy. Poza tym możesz z niej korzystać w wielu przypadkach, np. gdy chcesz rozbudować stronę na WordPress o funkcję sklepu.

Ważne jest także to, że wspomniana wtyczka ma wiele zalet, dzięki którym każdy może zacząć prowadzić swój e-sklep. Nie potrzeba do tego wiedzy z zakresu kodowania lub programowania.

Łatwe dodawanie produktów

Bez wątpienia jedną z najważniejszych zalet, która przemawia za wykorzystaniem WooCommerce, jest to, że bardzo łatwo dodasz swoją ofertę. Wystarczy, że skorzystasz z odpowiedniej zakładki, a następnie wpiszesz najważniejsze informacje na temat danego produktu, czyli m.in.: nazwę, opis, cenę, cechy i atrybuty. Dołącz też zdjęcie towaru, ponieważ one zawsze najbardziej przyciągają kupujących.

W trakcie dodawania produktu możesz również uzupełniać informacje dotyczące stanu magazynowego i wysyłki. Widzisz zatem, że w jednym miejscu zamieścisz wszystkie najważniejsze informacje, co znacząco usprawni cały proces.

Indywidualne modyfikacje

Bardzo ważne jest to, że dzięki WooCommerce zyskujesz kontrolę nad wyglądem swojego sklepu internetowego. Do dyspozycji masz wiele gotowych szablonów bądź indywidualnie dopasowanych motywów. Dzięki temu Twój e-sklep na pewno stanie się rozpoznawalny.

Zwróć tylko uwagę na to, by motyw był kompatybilny z wtyczką WooCommerce, ponieważ tylko wtedy będziesz mógł go załadować.

Dostęp do statystyk sklepu

WooCommerce udostępnia statystyki e-sklepu

WooCommerce to wtyczka, która ułatwia nie tylko dodawanie produktów, ale również wpływa na rozwój Twojego sklepu internetowego. Pomaga w tym np. funkcja statystyk, dzięki której otrzymasz informacje na temat zrealizowanych zamówień, zapasów w magazynie, a także danych dotyczących klientów. W ten sposób z łatwością określisz, czy skutecznie trafiasz do swojej grupy docelowej, ale również jak ruch na stronie wpływa na zwiększenie liczby zamówień.

Funkcja statystyk jest jeszcze bardziej przydatna dzięki możliwości eksportu i importu danych, które otworzysz np. w programie Microsoft Excel.

Bezpieczny skrypt

Kolejną zaletą WooCommerce jest to, że jego skrypt jest bardzo bezpieczny. Ma to związek z ruchem open source, dzięki czemu możesz bez problemu prześledzić kod źródłowy. W tym przypadku możesz mieć pewność, że wielu specjalistów z całego świata regularnie sprawdza, czy pojawiały się jakieś luki w zabezpieczeniach i zgłasza je deweloperom. W konsekwencji WooCommerce jest często aktualizowany, więc na bieżąco są usuwane wszelkie niedoskonałości.

Zauważ też, że wtyczka WooCommerce posiada wbudowany moduł, dzięki któremu możliwe jest obsługiwanie protokołu szyfrującego SSL. W ten sposób Twoi klienci zyskują pewność, że dbasz o bezpieczeństwo ich danych.

Dostosowany do urządzeń mobilnych

Na pewno wiesz już, jak ważne jest dostosowanie strony i e-sklepu do urządzeń mobilnych, dlatego wykorzystując WooCommerce, zyskujesz pewność, że Twój sklep będzie responsywny. Przede wszystkim jest to związane z dostępnością wielu gotowych motywów, które zostały stworzone z myślą o dopasowaniu do smartfonów, tabletów oraz laptopów.

Jeżeli nie wiesz, czy wybrany motyw jest dostosowany do urządzeń mobilnych, to wystarczy, że zwrócisz uwagę na standard Responsive Web Design. Dzięki temu Twój sklep będzie się dobrze wyświetlał na wszystkich sprzętach.

Prosta integracja

WooCommerce można zintegrować z Facebookiem

Zwróć również uwagę na to, że WooCommerce z łatwością dopasujesz do swoich potrzeb. Dzięki temu bez problemu dodasz formularz kontaktowy, połączysz sklep z Facebookiem lub systemem płatności elektronicznej. W ten sposób proces składania i opłacania zamówienie będzie jeszcze łatwiejszy i szybszy. Pamiętaj o tym, że obecnie takie rozwiązania są standardem, do którego przywykli użytkownicy, więc nie zaniedbuj tego. Tym bardziej że instalacja trwa zaledwie kilka minut.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *