fbpx

Jaki CMS wybrać do sklepu internetowego?

Zastanawiasz się nad założeniem własnego sklepu internetowego? Musisz zatem wiedzieć, że jest to jeden z najlepszych sposobów na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Jednak najpierw uzbrój się w cenną wiedzę dotyczącą tego, jaki CMS wybrać do sklepu internetowego.

CMS wpływa nie tylko na wygląd sklepu, ale też na jego funkcjonowanie, pozycjonowanie oraz długofalową działalność. Poza tym darmowy CMS do sklepu internetowego pozwoli Ci na zaoszczędzenie pieniędzy, bez utraty jakości.

Spis treści

CMS – co to jest?

CMS co to jest

Skrót CMS (z ang. Content Management System) w języku polskim oznacza System Zarządzania Treścią, czyli po prostu specjalne oprogramowanie. Dzięki niemu możesz, nawet nie posiadając wiedzy na temat programowania czy kodowania, tworzyć sklep internetowy, a także go modyfikować. Twoim centrum sterowania jest panel administracyjny, który pozwala też na dużo więcej. Przy jego pomocy dodasz, edytujesz lub usuniesz elementy graficzne, czyli zdjęcia, filmy, tabele, zainstalujesz przydatne wtyczki itd. Konieczne jest tylko to, żebyś wiedział, jaki CMS wybrać do sklepu internetowego.

Czy wybór CMS-a jest ważny?

Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna, czyli: Tak. Najlepszy CMS do sklepu internetowego ułatwi Ci funkcjonowanie, ale przede wszystkim dopasuje się do Twoich potrzeb. Ułatwi też Twoim klientom proces zakupowy. Poza tym w trakcie wyboru CMS przyjrzyj się też innym aspektom.

SEO friendly

SEO friendly

Zwróć uwagę na to, czy wybrany CMS umożliwia Ci łatwą optymalizację strony. Dotyczy to m.in. wprowadzania zmian bez dodatkowych kosztów i specjalistycznej wiedzy. Poza tym najlepszy CMS do sklepu internetowego pozwoli na dowolne dodawanie treści, np. opisy kategorii, meta tagi i nagłówki.

Cena

Na pytanie odnośnie ceny wykonania sklepu internetowego najprościej byłoby napisać „to zależy”. Jak wiadomo, szwagier po studiach informatycznych może zrobić sklep za flaszkę, ale są też sklepy nad którymi stale pracuje cały dział programistów więc koszt takiego sklepu liczony jest setkach tysięcy.

Jednak chcąc rzetelnie odpowiedzieć na pytanie odnośnie ceny należy spojrzeć na potrzeby większości małych i średnich firm (sektor MŚP). Według obserwacji i doświadczeń z kilkuset klientami śmiało trzeba stwierdzić że firmy mają bardzo podobne potrzeby. Nie ważne czym handlujesz to specyfikacja techniczna sklepu jest bardzo zbliżona. Z tego powodu u nas wprowadziliśmy pakiety sklepów, które spełniają wymagania większości firm.

Przechodząc do meritum – ceny sklepu internetowego z systemem CMS WooCommerce zaczynają się od 3000 zł netto, a platformy CMS PrestaShop od 6500 zł netto. Jeśli chciałbyś zobaczyć co zawiera dany pakiet, przejdź do cennika sklepów internetowych.

Uwaga RABAT
Jesteś w dobrym miejscu! Jeśli czytasz ten artykuł to masz możliwość skorzystania z rabatu 30% na wykonanie sklepu internetowego, a więc własny sklep internetowy możesz mieć już za 2100 zł netto. Wystarczy, że zadzwonisz lub napiszesz i powiesz, że widziałeś taką informację w tym artykule.

Bezpieczeństwo

Zwróć też uwagę na to, by wybrany CMS był systematycznie aktualizowany. Dzięki temu zyskasz pewność, że jego twórcy ciągle pracują nad utrzymaniem bezpieczeństwa. Nie zapomnij też o tym, jak ważny jest certyfikat SSL, który odpowiada za ochronę danych. Pamiętaj, że takie działanie sprawi, że wzbudzisz większe zaufanie klientów i wybiorą Cię, a nie konkurencję.

Przeczytasz o tym w naszym poście: Certyfikat SSL – co to jest i dlaczego jest tak ważny?

Darmowe CMS do sklepów internetowych

darmowe CMS do sklepów internetowych

Skoro już wiesz, że CMS do sklepu internetowego, może też być darmowy, to musisz również zwrócić uwagę na najbardziej polecane systemy. Sugestią podczas dokonywania wyboru może być, chociażby wysoki procent udziału w rynku, a także łatwość obsługi oraz dodatkowe funkcje, czyli m.in. sortowanie listy produktów, oferowanie zniżek, personalizacja sklepu oraz działanie pod kątem SEO.

PrestaShop

PrestaShop

Bez wątpienia PrestaShop to nie tylko darmowy CMS do sklepu internetowego, ale również jeden z najpopularniejszych wyborów. Obecnie jego udział w polskim rynku wynosi ok. 25%. Jeżeli zależy Ci na łatwym w obsłudze systemie, to powinieneś zdecydować się właśnie na niego. Jednak wraz z zyskaniem wiedzy i doświadczenia, możesz skorzystać z modułów rozszerzających, a wiele z nich jest nadal darmowa.

Dlaczego warto korzystać z PrestaShop?

  • Prosta optymalizacja pod SEO, co umożliwiają podstawowe moduły. Dzięki nim możesz wykonać m.in. linkowanie wewnętrzne, zoptymalizować metadane, meta opisy do produktów i podstron.
  • Możliwość połączenia z serwisem Allegro oraz platformami porównującymi ceny.
  • Personalizowanie adresów URL.
  • Automatyczne przekierowanie produktów oraz kategorii w przypadku zmiany adresu URL.
  • Wiele darmowych i płatnych wtyczek usprawniających funkcjonowanie sklepu.
  • Nie ma potrzeby ręcznego instalowania innych wersji językowych strony.

WooCommerce

WooCommerce

Doskonałym i równie popularnym rozwiązaniem jest WooCommerce. W tym przypadku również zauważalne jest duże znaczenie na krajowym rynku, ponieważ wynosi 23%. Zwróć też uwagę na to, że platforma jest w pełni zintegrowana z WordPress-em, a przy tym jest darmowa. Poza tym sprawdzi się nie tylko wtedy, gdy oferujesz fizyczne towary, ale też w przypadku cyfrowych produktów, które klienci mogą np. pobrać. WooCommerce to też najlepszy CMS do sklepu internetowego, jeśli wcześniej prowadziłeś stronę, a teraz chcesz się rozwinąć i dodać też sklep online.

Dlaczego warto korzystać w WooCommerce?

  • Łatwe zarządzanie sprzedażą.
  • Możliwość skorzystania z dodatkowych darmowych i płatnych rozszerzeń.
  • Posiada silnik sklepu typu open-source.
  • Rozbudowywanie sklepu przy pomocy dostępnych wtyczek, większość z nich jest bezpłatna.
  • Dostępne są wtyczki, np. SEO Yoast, dzięki którym sklep jest „SEO friendly”, a ty możesz m.in. sprawdzać zagęszczenie słów kluczowych, a także obsługiwać plik robots.txt.
  • Dobrze sprawdzi się, jeżeli prowadzisz działania marketingowe skupione wokół treści.

WordPress i PrestaShop to jedne z najchętniej wybieranych CMS-ów do tworzenia sklepów internetowych. Pamiętaj jednak, że ostateczny wybór powinien zawsze zależeć przede wszystkim od Twoich potrzeb, możliwości finansowych i działań planowanych w przyszłości.

    Hej! Potrzebujesz pomocy lub chcesz skorzystać z naszej oferty?

    Już od 8 lat pomagamy firmom zdobywać klientów w sieci. Sprawdź naszą ofertę:

    Project Manager

    Łukasz Pietras
    Project Manager
    dostępny

    Napisz na kontakt@zdobywcysieci.pl lub zadzwoń pod numer 501-757-664, żeby omówić warunki współpracy. Możesz także zostawić kontakt do siebie, a oddzwonię w ciągu 24 godzin. Czekam na kontakt :)