Wiedza

Kto najczęściej robi zakupy w Internecie?

Chcesz rozpocząć sprzedaż w Internecie? W takim razie musisz ustalić swoją grupę docelową, której chcesz zaoferować określone produkty czy usługi. W tym celu możesz wybrać niszowych odbiorców bądź skierować swoją ofertę do szerszego grona. Sprawdź, kto najczęściej robi zakupy w Internecie i kieruj się tym przy wyborze potencjalnych klientów!

Analiza i częste sprawdzanie statystyk mogą bardzo pomóc Ci w określeniu grupy, do której warto kierować swoje produkty czy usługi. Po prostu to doskonały zbiór inspiracji, z których możesz czerpać wiedzę, ale też wykorzystać dla swoich potrzeb. Pamiętaj jednak, że większe zainteresowanie jest równoznaczne ze wzrostem konkurencyjności, więc dokładnie przemyśl swój wybór.

Spis treści

Czy Polacy chętnie robią zakupy online?

Czy Polacy chętnie kupują online?

Okres pandemii, ale też stale rosnąca liczba sklepów internetowych sprawiła, że Polacy jeszcze chętniej robią zakupy w Internecie. Obecnie nawet osoby, które wcześniej sceptycznie podchodziły do tej metody, teraz zmieniają zdanie i regularnie sprawdzają ofertę sklepów online. Najlepiej pokazują to statystyki, wskazujące na to, że obecnie aż 73% Internautów kupuje w sieci – to wzrost o ponad 11 punktów procentowych w stosunku do poprzedniego roku. Poza tym prognozy pokazują, że trend ten będzie się utrzymywać, więc koniecznie skorzystaj z tej metody sprzedaży. Teraz jest na to najlepszy czas, ponieważ wiele branży nie jest jeszcze nasyconych, więc możesz z większą łatwością zdobyć wyższą pozycję w Google, ale też znaleźć klientów.

Kto najczęściej robi zakupy w Internecie?

Grupy, które najczęściej robią zakupy w Internecie

Zgodnie ze statystykami to kobiety najchętniej kupują przez Internet. Zazwyczaj mają od 35 do 49 lat, posiadają minimum wykształcenie średnie, a na dodatek mieszkają w mieście powyżej 200 tys. mieszkańców. Właśnie dlatego warto kierować swoją ofertę do takiej grupy docelowej. Dzięki temu znacznie zwiększają się Twoje szanse na wyższy zysk, a przede wszystkim daje to ogromne szanse na rozwój.

Zwróć uwagę na to, że w trakcie analizowania, kto najczęściej robi zakupy w Internecie, musisz też wziąć pod uwagę pokolenia, reprezentujące różne modele społeczne. Szczególnie pokolenie X, Y oraz Z chętnie korzystają z Internetu. Dlatego opłaca Ci się kierować swoją ofertę właśnie do nich? Sprzedajesz produkty przeznaczone do seniorów, czy to oznacza, iż nie musisz korzystać z promocji w sieci? Oczywiście, że nie! W końcu coraz większe grupy seniorów porusza się po Internecie. Poza tym możesz skierować swoją ofertę do rodzin czy opiekunów tych osób – bardzo ważne jest to przede wszystkim w przypadku treści, znajdujących się na stronie czy w sklepie online.

Pokolenie X

Pokolenie X obejmuje osoby urodzone między 1965 a 1980 roku, które bardzo chętnie korzysta z Internetu, a przy okazji coraz częściej robi tam zakupy. Wśród tej grupy zazwyczaj pojawiają się sceptycy bądź osoby, preferującą sklepy stacjonarne. Poza tym częściej robią przemyślane zakupy – wolą dłużej zastanowić się nad swoim wyborem, ale też szukać tańszych opcji. Dla nich ważna jest nie tylko jakość, ale również konkurencyjna cena. To właśnie te dwie rzeczy sprawią, że zachęcisz ich do zakupów w swoim sklepie.

Milenialsi, czyli pokolenie Y

Pokolenie Y jako najliczniejsza grupa robiąca zakupy online

Do pokolenia Y należą osoby urodzone w latach 1980-2000. Milenialsi stanowią najliczniejszą grupę kupujących przez Internet – pamiętaj, że kierując ofertę do nich, musisz też zadbać o social media. Poza tym to pokolenie żyje w wirtualnym świecie, więc wszelkie tajniki zakupów online są im znane – uważają też tę metodę za dużo wygodniejszą od tradycyjnych sklepów.

Zauważ, że Milenialsi kochają wyprzedaże, rabaty, punkty lojalnościowe czy kupony, wiec gdy tylko im to zaoferujesz, to chętnie skorzystają z Twojej oferty. Oprócz tego zwracają uwagę na opinie innych klientów i są podatni na tradycyjne formy marketingu.

Pokolenie Z

Pokolenie Z obejmuje osoby urodzone po 2000 roku. Ta grupa nie zna świata bez Internetu i doskonale się w nim odnajduje. Nie mają obaw przed zakupami online – chętnie zamawiają tam nie tylko ubrania czy kosmetyki, ale również żywność. Jednocześnie ta grupa dopiero wchodzi w dorosłość, więc często nie dysponuje własnymi środkami. Ważne jest również to, że pokolenie Z coraz bardziej odpowiedzialnie robi zakupy. Stawiają na jakość kosztem ceny, preferują ekologiczne rozwiązania i produkty unisex.

Kto nie kupuje w Internecie?

Kto nie kupuje online?

Jeżeli ustalasz grupę docelową dla swojego biznesu online, to koniecznie przekonaj się, kto najrzadziej lub w ogóle nie robi zakupów online. Wśród ankietowanych ta grupa stanowi aż 27%. Choć każdego roku ta wartość może się zmniejszać, to jednak nadal jest to ponad ¼ respondentów. Zazwyczaj w tym gronie są osoby, które cenią sobie fizyczny kontakt z produktem, zanim go kupią. Zwróć uwagę na to, że jest to bardzo dobra informacja dla osób, łączących sprzedaż online z lokalną. W takim przypadku odbiorca może zainteresować się Twoją internetową ofertą, a następnie udać się do stacjonarnej siedziby, gdzie po prostu „na żywo” zapozna się z tym towarem.

Zastanawiasz się, co sprawiłoby, że respondenci chętniej robiliby zakupy online? Przede wszystkim znaczenie mają niższe koszty dostawy, konkurencyjne ceny poszczególnych produktów, a także bezpieczne formy płatności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *