Wiedza

Jak przekazać informacje na stronie przy pomocy kolorów?

Odpowiednie barwy wykorzystane na witrynie internetowej sprawią, że z łatwością przekażesz użytkownikom ważne informacje. W takim przypadku czerp z psychologii kolorów, ponieważ zapewni Ci uwagę klientów, a także nakłonisz ich do pożądanego działania. Sprawdź, jak przekazać informacje na stronie przy pomocy kolorów i osiągnij zamierzony cel.

U każdego człowieka kolory wywołują pewne skojarzenia – pozytywne, negatywne lub neutralne. Dlatego ważne jest to, żebyś to wykorzystał, a dzięki temu wywołasz konkretne emocje u odbiorcy.

Spis treści

5 kolorów, dzięki którym przekażesz ważne informacje

Kolory przekazujące najważniejsze informacje na stronie

Czy wiesz, ile emocji mogą wywoływać właściwie dobrane kolory? Przy ich pomocy z łatwością stworzysz witrynę internetową, która będzie przyjazna dla użytkownika. Poza tym jest to również istotne ze względu na sygnały, jakie wyślesz. W końcu odpowiednie barwy to najlepszy sposób na wzbudzenie zainteresowania ofertą. Przekonaj się, jak przekazać informacje na stronie przy pomocy kolorów i czerp z tego korzyści. Skorzystaj z naszych podpowiedzi, a wtedy już zawsze postawisz na właściwe barwy na Twojej witrynie www.

Niebieski

Zazwyczaj niebieski jest kojarzony ze spokojem, dlatego wykorzystaj go do przedstawienia ważnych informacji, które decydują o zwiększeniu poczucia bezpieczeństwa. Zauważ, że treść, która znajdzie się w pobliżu tej barwy, nie musi być priorytetowa, ale może dotyczyć np. opinii poprzednich klientów lub danych technicznych. Wykorzystaj też ten kolor do podświetlenia hiperłączy, dzięki temu użytkownicy z większą pewnością będą wchodzili na zalinkowane strony.

Czerwony

Czerwony kolor na stronie

Nie ma drugiego tak energetycznego i wyrazistego koloru, jak czerwony. Właśnie z tego powodu jest to doskonały odcień, jeżeli chcesz wyróżnić jakiś napis lub banner. Wtedy na pewno użytkownicy zwrócą na to uwagę. Zadbaj też o to, by mądrze korzystać z możliwości, jakie daje czerwony kolor, ponieważ zbyt wiele elementów da odwrotny efekt, a odbiorca nie będzie wiedział, na czym skupić wzrok. Dlatego wykorzystuj go tylko w najważniejszych miejscach, gdy chcesz wywołać jakieś działanie. Zwróć również uwagę na to, że czerwień najlepiej sprawdzi się do podkreślenia zakładki sklep, przy cenie, bannerze nawołującym do kontaktu bądź zakupu itp.

Biały

Chcesz mieć naprawdę minimalistyczną stronę lub po prostu zyskać doskonałe tło dla innych elementów? Zatem koniecznie postaw na biel. Obecnie jest to naprawdę modne rozwiązanie, co wiąże się, chociażby z tym, jak łatwo możesz podkreślić znaczenie poszczególnych zdjęć, treści lub bannerów. Zwróć również uwagę na to, że biel poprawia czytelność na stronie. Jednak w takim przypadku niekoniecznie stawiaj na czarne fonty. Choć to połączenie kolorystyczne jest bardzo bezpieczne, to jednak z czasem może męczyć oczy. Zamiast tego zdecyduj się na pokrewne odcienie np.:

  • #141414,
  • #ODODOD,
  • #OFOFOF.

Wtedy tekst na pewno będzie wyraźny, a zarazem czytanie będzie sprawiało większą przyjemność.

Żółty

Żółty kolor na stronie

Doskonały kolor do podkreślenia ważnych elementów – właśnie w ten sposób powinieneś wykorzystywać różne odcienie żółtego na stronie. Pamiętaj jednak o tym, by stosować go oszczędnie, ponieważ tylko wtedy spełni swoje zadanie. Poza tym możesz go wybrać zamiast czerwieni do call to action. Zauważ, że jaśniejsze odcienie żółci idealnie sprawdzą się, jako tło do istotnych elementów np. formularza kontaktowego – wtedy użytkownicy na pewno go dostrzegą. Zwiększają się też Twoje szanse na to, iż odbiorca napisze do Ciebie wiadomość lub złoży zamówienie.

Zwróć również uwagę na to, że żółty to również kolor, który ma przed czymś ostrzegać. Dlatego taka barwa doskonale sprawdzi się, jeżeli chcesz pokazać negatywne konsekwencje złego wyboru jakiegoś towaru lub usługi. Wtedy automatycznie odbiorca uzna, że Twoja oferta jest dla niego bezpieczniejszym rozwiązaniem.

Pomarańczowy

Kolejnym przykładem koloru, który możesz wykorzystać do podkreślenia istotnych elementów, jest pomarańczowy. Zwróć uwagę na to, iż ta barwa nie ma takiej mocy, jak czerwień. Jednak i tak skłania do działania, a przy okazji nie ma w sobie tyle agresji. Dzięki temu przesłanie może być jeszcze skuteczniejsze. Właśnie z tego powodu pomarańcz często jest używany do podkreślenia ocen w sklepie internetowym, a także do bannerów. Poza tym możesz korzystać z tego koloru, jeżeli chcesz podkreślić najważniejsze elementy w treści.

Zauważ, iż pomarańcz często jest kojarzona z niską ceną, dlatego jest to dobra barwa do oznaczenia promocyjnych produktów. Jednak, jeżeli sprzedajesz luksusowe towary, to zrezygnuj z tego koloru, ponieważ może się to nie spodobać Twojej grupie odbiorczej.

Złam zasady i postaw na kontrast

Kontrastujące elementy na stronie

Choć na ogół zasady dotyczące wyboru koloru są naprawdę przydatne, to jednak nie zawsze tak jest. W końcu musisz też kierować się swoją identyfikacją wizualną. W takim przypadku najlepiej będzie, jeżeli do ważniejszych elementów, które mają być dostrzeżone przez użytkowników, wybierzesz kontrastujący kolor do tła. Dzięki temu zyskasz ciekawy efekt, ale też Twoja witryna będzie wyglądać nowocześnie. Najważniejsze jest także to, iż wywołasz konkretne emocje i skłonisz do działania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *